Jump to content

Bästa gitarrister


Valle-Ball
 Share

Recommended Posts

Jag kollade själv fram till sida 5 efter en sån här topic, men hittade inget

startade ny istället. Vilka tycker ni är bäst? min lista:

Axel Rudi Pell

Angus Young (AC/DC)

Tony Iommi (Black Sabbath)

Slash (gissa... >_< )

Ace Frehley (Kiss)

Yngwie Malmsteen

Eddie Van Halen (Van Halen)

Jimmy Page (Led Zeppelin)

Wolf Hoffmann (Accept)

Ni då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

BUCKETHEAD!!

buckethead_03_707573_0.jpg

WAKKA-WAKKA-WEE.

Och John Squire. Hans gitarrslingor = da fucken shit, för att citera Ace Talpa.

Och Keith Richards. OOOH-OOOH. PLEASE ALLOW ME TA INTRODUCE MYSELF. Gubbfan borde ha kolat för länge sedan men super sig ändå dyng och klättrar upp i palmer vilket resulterar i allvarliga skallskador och en miljon besvikna konsertbesökare. Och dessutom nämna "de snygga sköterskorna" på sjukhuset där han fick behandling i pressmeddelandet. Hur coolt är inte det på en skala?

Höhö, alla andra nämns ett tjugotal gånger om i tråden så kiss me where the sun don't shine.

(Lyssnar du på satansmusik blir du aldrig glad eller rik. Crice sade det bäst. Gå och dra dig i CENSUR du är jävligt nära en ban // KalleR :) )

This post has kanske been edited by KalleR on May 27 2006, 02:12 AM

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror på. Om man som dom flesta metalheads kommer göra, bara tänker på hur snabbt dom shreddar så är det väl Yngwie och dom.

Ska man gå efter hur bra musik dom skriver/spelar så är Red Hot-snubben John, Jack White, BB King och några sådana rätt bra.

Men bäst är Hendrix iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jack White. Det finns ingen mer genialisk och teknisk gitarrist just nu. Han använder det flesta speciella saker som finns i gitarrvärlden. Allt från Whammy till Fuzz Box. När han spelar gitarr på sitt bästa vis är då han använder sin Kay Hollowbody gitarr, men den och en octive divider får han fram dom där vackra bastonerna som man enkelt kan höra i Seven Nation Army t.ex. Sen att han kör allting själv, utan bas och en extra gitarrist vid sin sida gör bara saken bättre. Nej skulle jag heta Slash eller nåt annat, och spela i nåt jävla Velvet Revolver, då skulle jag vara måttligt avundsjuk på denna man.

Men ska man gå tillbaka till den gamla goda tiden så är det Jimpan eller Duane Allman som tar hem priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Young är redigt duktig på sin Old Black, det måste erkännas.

Annars diggar jag Mike Bloomfield, Keith Richards [och ja, Pico, KalleR har helt rätt där...] och givetvis Jimi Hendrix. Att lira Stars & Stripes hög på LSD och få det att låta bättre än någonsin är inte vardagsmat på något vis. Men Jimi är hopplöst kliché när det gäller gitarrdregleri.

Frank Zappa ska kanske ha en eloge också. Den gossen kunde sin sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Young är redigt duktig på sin Old Black, det måste erkännas.

Annars diggar jag Mike Bloomfield, Keith Richards [och ja, Pico, KalleR har helt rätt där...] och givetvis Jimi Hendrix. Att lira Stars & Stripes hög på LSD och få det att låta bättre än någonsin är inte vardagsmat på något vis. Men Jimi är hopplöst kliché när det gäller gitarrdregleri.

Frank Zappa ska kanske ha en eloge också. Den gossen kunde sin sak.

Tänk vad tråkig musik det hade skapats om knarket inte hade funnits...

Jag skulle ju inte tippa på att Neil Young var helt ren bakom pannbenet när han skrev (lekte med musikvargarna) sina psykadeliska flumlåtar.

Och Hendrix var inte hög på Woodstock va!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...