Jump to content

Bästa gitarrister


Valle-Ball
 Share

Recommended Posts

Grattis, fint gjort där med att anklaga mig för att göra saker "igen". Iaf., den vanligaste orsaken till att folk säger som du gör, "Det är bara snabbhet, ingen känsla, wäh wäh wäh" är för att man inte själv skulle klara av det. Ser ingen större anledning till att du skulle vara annorlunda.

Ok. Så varför skrev du inte från första början att det var enligt vad du hört? Du framställde det som fakta istället, vilket var lite... larvigt.

Ja. Jag anklagade dig. Tyckte bara att det är så löjligt när man tydligen alltid måste vara bättre än någon för att få ha synpunkter.

Nåja, medan snabbhet går att mäta så finns det inget sätt att mäta känsla, eftersom det är subjektivt. Så därför antog jag att alla förstod att det var min åsikt och inte fakta. Förlåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja. Jag anklagade dig. Tyckte bara att det är så löjligt när man tydligen alltid måste vara bättre än någon för att få ha synpunkter.

Nåja, medan snabbhet går att mäta så finns det inget sätt att mäta känsla, eftersom det är subjektivt. Så därför antog jag att alla förstod att det var min åsikt och inte fakta. Förlåt.

Man kan inte göra det Yngwie gör med teknik. Man måste ha feelingen för att det ska låta bra, och det gör det. Han har feeling lika mycket som jag heter Martin, och det gör jag :P

Och varför måste du klaga på Sveriges bästa gitarrist? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan inte göra det Yngwie gör med teknik. Man måste ha feelingen för att det ska låta bra, och det gör det. Han har feeling lika mycket som jag heter Martin, och det gör jag :P

Och varför måste du klaga på Sveriges bästa gitarrist? :)

Spela snabbt med teknik, jo, det kan man.

Känsla, njae, tveksamt (JA, enligt min åsikt).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-Is jamming a lost art?

-Neil Young: I don't know, I haven't seen any jams lately [Laughs]. You see all these concerts...what's happening?

-It's like hearing the record.

-Neil Young: I know. It's disgusting, isn't it? Welcome to the '90s.

Finns inga bra gitarrister längre, som kan jamma på riktigt. Det handlar inte om att slå tonerna exakt rätt efter noterna och att kunna skalor, det spelar ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-Is jamming a lost art?

-Neil Young: I don't know, I haven't seen any jams lately [Laughs]. You see all these concerts...what's happening?

-It's like hearing the record.

-Neil Young: I know. It's disgusting, isn't it? Welcome to the '90s.

Finns inga bra gitarrister längre, som kan jamma på riktigt. Det handlar inte om att slå tonerna exakt rätt efter noterna och att kunna skalor, det spelar ingen roll.

Så rätt, så rätt du haar!

Jimi Hendrix är ju självklar.

Neil Young

Mark Knopfler

Bob Dylan, han är praktiskt taget självlärd yey.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...