Jump to content

Berätta om när du köpte SA


Recommended Posts

Jag stod vid spelet i nån liten kiosk som sålde 10 eller 11 olika spel, jag visste att jag inte kunde köpa de för att jag inte var 18 år, så kommer de en kille och tar ett spel och springer ut, han som ägde kiosken sprang ut efter han, så kommer det en till kille och tar ett till spel, så står jag där och vet inte vad jag ska göra, så jag tar Gta San andreas, och la pengarna där sen går därifrån :blink:. Nästa dag så säger mannen som ägde kiosken tack för att du inte tog nåt, du får 100 kr tillbaka :ph34r:

vet inte hur att han visste att de var mina pengar ;)

Ha-ha-ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det var helg ungefär två veckor efter relasen och klockan var ungefär 12:00 och jag och min pappa köpte det på ebgames i eskilstuna medans pappa betala så stog jag och pussa fodralet och va skit glad . När vi kom hem så slog jag på ps2`an och den första bilen jag körde var en bernmings bil. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick det Julen efter att det kommit ut, sket i min lillebrors spel, pussade lite på fodralet, sprang som f-n in i vårat rum ( vi bor endast varannan helg hos våran pappa, så vi kan dela, no big deal ), sket i att min pappa, som också är ett stort GTA-fan kom in och fick kolla på intro-filmen, första bilen jag körde var en broadway.. kommer ihåg mina första ord (ja, satt ju helt förstummad på första uppdraget av häpnad):

"Fy........F-n.......vad...........coolt.......... Kolla! En bärgningsbil!" ;)

Ja, kan man spela gamla goda 3:an igen?

Redigerad av sebbe947
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På den tiden så hade jag hemspråk på fredagarna, så jag slutade vid 4-tiden.

Lämnade väskan hemmma och sprang till mammas jobb för att få lite cash.

Fick 500 kr sprang ner till stan och där var det värsta kön i eb-games och SA var slutsålt stog det på papper.

Sa att jag hde förhandsbokat och killen i affären ville ha 649 kr!!

Fick damp och frågade vf det kostade så mycket nu.

Inget svar och då kommer chefen och säger 500 kr. :wub::(

Springer hem och ringer min kompis(men han kan inte komma för att han måste vara hemma pga av något skit, kommer inte ihåg anledningen) och sen så startar jag SA. Och hela jag går i trans pga att hela GTA känslan e borta :(:( .

Men med tiden tyckte jag att spelet blev bättre men kommer aldrig glömma då jag fick VC ;):ph34r::blink::blink::blink: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det va julafton( >_< ) jag hade tjatat om att jag ville ha San Andreas i en månad( :lol: )

På kvällen när jag skulle öppna ala mina presenter( :lol: ) fanns inte SA med( :'( ) men däremot fick jag massa presentkort till GAME( :) ) men sen nästa dag kom mamma in i mitt rum med nånting bakom ryggen och sa "Vill du göra ett byte?" Jag svara "vadå för byte :D Men hon ville inte berätta, så jag gav henne mina presentkort och då tog hon fram en GAME kasse med GTA SA :huh:

Jag började självklart spela direkt :P

Vikken morgon :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det va julafton( (w00t) ) jag hade tjatat om att jag ville ha San Andreas i en månad( ^_^ )

På kvällen när jag skulle öppna ala mina presenter( ;) ) fanns inte SA med( :'( ) men däremot fick jag massa presentkort till GAME( :) ) men sen nästa dag kom mamma in i mitt rum med nånting bakom ryggen och sa "Vill du göra ett byte?" Jag svara "vadå för byte :wub: Men hon ville inte berätta, så jag gav henne mina presentkort och då tog hon fram en GAME kasse med GTA SA :wub:

Jag började självklart spela direkt :P

Vikken morgon :wub:

och du är hur gammal 10-11 :P ? jul :P klappar :D hahahahaa :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick in i affären. Letade fram spelet. gick och ställde mig i kö. När det blev min tur så lade jag fram spelet och betalade. Vände mig sedan om gick ut ur affären.

Som för mig då. kan tillägga att jag inte har nån PS2, så jag fick vänta en hel del månader innan jag kunde köpa det.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog min Bazooka. Sprang till Game i stan. Hotade personalen, tog 2 stycken exemplar. Sprängde sedan halva affären och sprang därifrån. Rusade hem och tänkte "NUU HAR JAG GTAA". Gick dit dagen efter och då fick jag 200kr för att jag inte sprängde upp delen av affären som hade porrfilmer och actionspel utan bara nintendo-avdelningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog min Bazooka. Sprang till Game i stan. Hotade personalen, tog 2 stycken exemplar. Sprängde sedan halva affären och sprang därifrån. Rusade hem och tänkte "NUU HAR JAG GTAA". Gick dit dagen efter och då fick jag 200kr för att jag inte sprängde upp delen av affären som hade porrfilmer och actionspel utan bara nintendo-avdelningen.

Hoppas inte darkjak läser det där... :P Kan för övrigt säga att jag inte har köpt san andreas. Lånade det av en kompis jättelänge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog min Bazooka. Sprang till Game i stan. Hotade personalen, tog 2 stycken exemplar. Sprängde sedan halva affären och sprang därifrån. Rusade hem och tänkte "NUU HAR JAG GTAA". Gick dit dagen efter och då fick jag 200kr för att jag inte sprängde upp delen av affären som hade porrfilmer och actionspel utan bara nintendo-avdelningen.

Haha fin berättelse..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då jag vill ha möjlighet till multiplayer/mods och speciellt user tracks (samt att det går snabbare att starta ett spel på datorn än att gå till vardagsrummet) så väntade jag på PC-versionen (har dock PS2). Några dagar efter att det kommit ut så hörde jag lite skit om en nukad version, och då jag inte var sååå exhalterad över SA så väntade jag. Runt två veckor senare så var spelet mitt. Över 1000 seeders tror jag, trots att det var över 2 veckor efter release.

Första 1/4 (första staden) av spelet är dock riktigt, riktigt tråkigt. Men sedan blir det underbart! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allihopa, fina historier! :lol:

Själv köpte jag det i Ullared (RE5P3KT!) för 299 SVENSKA KRONOR!! Ställde mig och väntade på min tur, betalade, gick till mor min, hon kollade på spelet, tänkte väl "Ungj*v*l, jag ahatar sånna spel, jaja, det är ju redan köpt, so what?". Gick sen runt och dog mer och mer i Ullared för att sen åka med bussen hem oh installera det i datorn. Gick sen och sov och vaknade och det var ingen dröm. Glädjen rusade över mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Farsan hade köpt sitt helgbehov på SystemBolaget och vi gick då till stans enda spelaffär, när jag kom in såg jag att butikägarens brorsa (som sköter om butiken) satt och spelade SA, det var typ 3 pers där inne, nåm tittade på fodralet till spelet, jag snappade åt mig mitt exemplar och gick för att betala

-Men hörru, det står ju 18+ här, sa kassören på skoj, för det var redan betalt och klart

-Öhh, farsan ska spela, var jag kvick och sa

-Äh, de' lungt sa han och log :D minns det som igår, det var en vecka efter premiärdagen, då hålan jag bor i fått sin sändning. :lol: (hela den veckan hade jag varje dag gått i alla affärer som säljer spel och kollat efter det :lol: )

*EDIT* Kan tillägga att spelet låg i min PS2:a i3 månader innan jag tog det till en kompis som av nån anledning inte hade det

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Jag hade förbeställt det till PC. Men när jag gick dit på release dagen (det var också skolavslutning) så hade det inte kommit. Men jag hittade det på en annan affär, lite dyrare bara. Men ingen kunde låna mig dom saknade pengarna, så jag sprang två km för att få pengar! :ph34r: Sen köpte jag det och for hem. Tror jag satt i drygt 24 timmar i sträck innan jag sov nånting.! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en vacker september dag. inväntade SA till Xbox å ville inte ge 600 spänn för ett spel. Så jag sög på karamellen ett litet tag. det var veckan innan resan till Cypern. Var å handlade inför resan med Fv å hennes mor. När dom skulle in å handla mat gick jag till två elektronikaffärer. (typ siba å on off. kommer inte ihåg). går in i den första affären å hittar SA för 550. tänker "fan va dyrt". :ph34r: går in i den andra affären. 550 spänn där med. :D muttrandes på diverse ramsor suckar jag mig ut i solskenet igen. Går förbi den första affären igen. Tänker "nä. Jag ska fan ha det idag." :P går in å kommer ut 550 kr fattigare men ett stort leende rikare. :) stoppar in det innanför byxorna. (Flickvännen tycker det är bra onödigt att lägga så mycket pengar på ett spel, sparar en diskution där.) åker hem med spelet i byxorna, kommer hem till henne. spelet åker ner i väskan. smyg tittar på spelet när hon lämnar rummet. åker hem imorgon. "suckar". behåller leendet hela vägen hem dagen efter. Leendet bara växer ju närmre hem jag kommer. Hejar på familjen snabbt under färden upp genom trappan. ställer väskan på sängen tar fram bibeln, av med plasten, går fram till konsolen. luckan åker ut, ger ifrån mig en djup behaglig suck under tiden åker in å tv´n ändrar form. är som ett barn på julafton i en vecka innan man får ge upp mför två veckor på cypern. Kommer hem igen å startar spelet. är som att börja om från första gången. underbar känsla. Vilka tider. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Är ny här.. och har spelat vice city tidigare.. ja har läst ganska många inlägg här och blir så desperat efter SA, har beställt det och får det troligen nu på måndag. men är orolig att de inte kommer funka (PC).. :) skriver ett inlägg hur de gick sen :)(w00t)

test din dator :)

Can you run it

Och så väljer du Gta Sa (w00t)

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...