Jump to content

Berätta om när du köpte SA


Recommended Posts

Jag förbokade den 2 veckor innan.Jag kommer ihåg att jag hämta den på en lördag.

Skulle ta ut pengar, slog in fel kod på kortet 3 gånger, kortet borta :rolleyes:

Då fick jag springa ner till den andra Föreningsparbanken och ta ut pengar i kassan. Done.

Sedan sprang jag till TVSPELHUSET och frågade om GTA SA som jag bokade fanns kvar.

Aaaa...den sista exemplaret sa kassören, ''Vi har väntat på dig länge'' sa han igen.

Tog fram pengarna, han gav mig spelet och kvittot sedan sprang till bussen.

Och när jag kom hem var jag full med lycka :)

Satten in spelet i PS2n och lirade spelat i minst 8 timmar varje dag då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

HAHA :shifty: och när jag köpte mitt så var jag (som det GTA nörd jag är) tvungen att få den så fort som möjligt så jag var uppe kl.23.00 utanför min favorit butik GAME och vid 23.30 börjagde fålk köa 23.50 fick vi komma in och ställa oss att vänta. Detta var dom absolut längsta 10minutrarna jag någonsin har varit med om (jag led) höll på att börja grina i butiken fan. Som tur var så var jag först i kön. till sist så började alla i butiken att räkna ner 5,4,3,2,1 BOOM och jag kutar fram till kassan och vrålar GE HIT!!!!!! och det blir helt tyst alla glor på mig och jag funderar lite (tänkte jag är övet lycklig OCH?) och någon garvar lite tyst i ett hörn :rolleyes: men tillslut så frågar kassören om min ålder 15 säger jag stolt och han säger sorry grabben :) men jag är förberädd B) så jag säger ring till morshan då (som igentligen är min senila Farmor som jag tvingat att säga ja när dom ringer) och dom babblar en stund kassören ser otålig och trött ut och fålket i kön börjar låta som kissnödiga 3 åringar (jag håller på att skita ner mig) >_< till sist så lägger han på och säljer spelet + en Grand Theft Auto: San Andreas - strategy Guide (stavning?) och jag KUTAR hem och smäller fasts skivan i ps2an och fäller en lyckans tår när jag ser på inrot och vilar mina öron på den underbara intro låten. :'( :'( :'( VILLKEN UNDERBAR DAG :'( :'(

Redigerad av Tha Orpanitsh
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förhandsbokade det på CDON via GTAsajten (PS2- releasen). Praoade på Volvo, och det var min sista dag - så man var ganska spänd på att få komma hem. När klockan var typ 10.00 sa min praoledare att jag fick sluta vid lunch, eftersom det var sista dagen. Då vart man glad. :rolleyes:

Kom hem, käkade och gick upp och tryckte i spelet i min PS2'a.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade bokat det via Gtasajten. Den dagen kändes som den längsta i mitt liv, men när jag väl slutade så sprang jag hem och kollade brevlådan och där låg det :rolleyes: Sen så spelade jag hela helgen och lovet som kom efter :) Åhh vad jag saknar första natten jag satt uppe och spelade :'( Hade bunkrat upp med godis,chips och dricka, och hade även en pan pizza som jag åt B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Fyfan de sista min flickvän skulle göra var att följa med mig och köpa tv-spel. Fast vi bor separat så det kanske är en annan femma.

Min historia ligger väl i en liknande tråd en bit bak i forumet.

Hahaha! Ja det är det sista min flickvän vill göra med. Men efter som hon var den ända som hade körkort och jag inte pallade gå dit i rengent bad jag henne (tjatade) snällt tills hon skjusade mig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förbokade SA 2-3 dagar innan PS2 releasen. Jag väntade och väntade och fick höra att spelet kom på fredagen. Jag blev jättelycklig eftersom att det var torsdag och jag längtade som fan. Sen senare på tordagen kom beskedet att bara dem som förbokade innan augusti eller vad det nu var, skulle få det på fredan. Resten skulle få vänta till måndagen den 30:e. Den längsta helgen i mitt liv passerade och på måndagen väntade man på posten något fruktansvärt. Kollade stup i kvarten. Sen kom det äntligen! Jag hämtade det och granskade fodralet noga så att det skulla vara rent och fint (om det inte var det skulle jag tvätta det). Det var rent och jag stoppade in skivan i min PS2:a. Introt spelades och resten är historia! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stod vid spelet i nån liten kiosk som sålde 10 eller 11 olika spel, jag visste att jag inte kunde köpa de för att jag inte var 18 år, så kommer de en kille och tar ett spel och springer ut, han som ägde kiosken sprang ut efter han, så kommer det en till kille och tar ett till spel, så står jag där och vet inte vad jag ska göra, så jag tar Gta San andreas, och la pengarna där sen går därifrån :angry:. Nästa dag så säger mannen som ägde kiosken tack för att du inte tog nåt, du får 100 kr tillbaka :)

vet inte hur att han visste att de var mina pengar :shifty:

Redigerad av Hunter
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stod vid spelet i nån liten kiosk som sålde 10 eller 11 olika spel, jag visste att jag inte kunde köpa de för att jag inte var 18 år, så kommer de en kille och tar ett spel och springer ut, han som ägde kiosken sprang ut efter han, så kommer det en till kille och tar ett till spel, så står jag där och vet inte vad jag ska göra, så jag tar Gta San andreas, och la pengarna där sen går därifrån :angry:. Nästa dag så säger mannen som ägde kiosken tack för att du inte tog nåt, du får 100 kr tillbaka :)

vet inte hur att han visste att de var mina pengar :shifty:

Oj, vad trovärdig du låter :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade förhandsbokat det på ginza har jag för mig, men jag visste inte när det skulle släppas exakt. Så hämtade pappa mig efter skolan och så sa han att det hade kommit, sen så skulle vi åka och hämta min låtsasbror på tågstationen, och jag kunde knappt vänta på att komma hem. När jag väl kom hem satte jag i det i PS2´an och lyssnade på den ljuva intromusiken medans jag studerade kartan man fick med. Det första jag gjorde när jag fått igång spelet var att sno en Clover och krocka den i fronten för att se om det fanns 3d-motorer. När jag såg att det fanns blev jag lycklig. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker "Tha Orpanitsh" låter trovärdigast här -_-

I alla fall, hur jag köpte mitt GTA:SA: Jag skulle beställa det på CDON.COM, men eftersom samma dag som jag skulle köpa spelet och jag hade övertalat min morsa, så var spelet slutsålt. Jag var tvungen att vänta i en vecka innan jag kunde köpa spelet. När den veckan hade gått så var det fortfarande slutsålt (även i fall jag hade bett om en "bevakning" av spelet via email), så jag bestämde mig för att köpa spelet via MEGASTORE istället! :angry:

Fem dagar senare fick jag spelet i brevlådan. Jag har fortfarande plasten kvar, jag vet inte varför :huh:

Jag måste tilläga att jag köpte spelet för drygt två veckor sedan. jag kanske är lite sen, jag vet inte.

Redigerad av Wopido.inc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...