Jump to content

Berätta om när du köpte SA


Recommended Posts

Det var en fredag och en fin dag.

Jag gick till skolan och när den väl var slut kändes det som 12 timmar.

Jag nästan sprang till tvspelsbörsen i nordstan.

Men när jag gick in och skulle betala för DET SISTA EXEMPLARET!!!!(fatta vilken tur jag hade)

sa kassören:Du måste vara 18 för att köpa spelet.

Jag så åt honom att ringa min mamma men han tänkte inte göra det och sa åt mig att ställa tillbaka spelet.

Men då tog jag fram pengarna och la dom på disken, sen snappa jag åt mig spelet på disken, och kuta som fan ut ur butiken med kassören som skrek "stanna".

Sen kom jag ut på gatan och när jag vände mig om så såg jag till min fasa att kassören kom springande emot mig.

Jag fick panik.

Sen såg jag till min glädje att den kom en buss körande runt hörnet och jag sprang ut mitt på gatan och vinkande åt föran att stanna...OCH HAN GJORDE DET!! ^_^

Jag hoppade på bussen och stämplade snabbt, satte mig där bak och såg kassören springa bakom bussen :unsure: .

Jag gav han fingret och han så ursinnig ut.

Sen när jag kom hem så skrek jag av lycka...Jag hade San Andreas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag förbokade det på www.cdon.com ungefär en vecka innan det släpptes. Vi åkte till Ungern den 9/6 så jag var inte hemma när det dimpte ner i brevlådan. Var i Ungern en vecka (tänkte inte på spelet faktiskt). Sen när vi åkte hem så tänkte jag på om det hade kommit,om det skulle funka,om det skulle vara roligt/coolt etc. Sen kom vi hem och jag fick syn på det och blev överlycklig. Men som jag visste så var det DVD kompatibelt och vi hade en dvd brännare i datorn som inte funkade så jag kunde inte spela det den dagen, fast vi kom ändå hem så sent. Nästa dag åkte jag och farsan ner till OnOff och köpte en portabel dvd brännare och jag kunde spela det ^_^ Vilken känsla det var när man startade upp det första gången..glömmer det aldrig =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en fredag och en fin dag.

Jag gick till skolan och när den väl var slut kändes det som 12 timmar.

Jag nästan sprang till tvspelsbörsen i nordstan.

Men när jag gick in och skulle betala för DET SISTA EXEMPLARET!!!!(fatta vilken tur jag hade)

sa kassören:Du måste vara 18 för att köpa spelet.

Jag så åt honom att ringa min mamma men han tänkte inte göra det och sa åt mig att ställa tillbaka spelet.

Men då tog jag fram pengarna och la dom på disken, sen snappa jag åt mig spelet på disken, och kuta som fan ut ur butiken med kassören som skrek "stanna".

Sen kom jag ut på gatan och när jag vände mig om så såg jag till min fasa att kassören kom springande emot mig.

Jag fick panik.

Sen såg jag till min glädje att den kom en buss körande runt hörnet och jag sprang ut mitt på gatan och vinkande åt föran att stanna...OCH HAN GJORDE DET!! ^_^

Jag hoppade på bussen och stämplade snabbt, satte mig där bak och såg kassören springa bakom bussen :unsure: .

Jag gav han fingret och han så ursinnig ut.

Sen när jag kom hem så skrek jag av lycka...Jag hade San Andreas.

Riktigt så dramatiskt blev det då inte för mig. (Kul historia i alla fall ;P ).

Jag hade bara bett mamma och pappa att skjutsa mig mer på CK i Centrum (*CK = Citykompaniet) för jag hade talat om att jag hade velat köpa GTA: SA ett bra tag. Så pappa gav mig skjuts och jag gick in. Jag kollade mig omkring ett tag innan jag hittade det. Jag tog ner det från hyllan och gick fram till kassan. DÅ frågade tjejen mig "Är någon förälder med dig?"

Då jag sa nej, så sa hon att hon inte kunde sälja till mig om förälder var med. Men då sa jag att pappa satt i bilen.

Då sa hon "Ok, jag kan väl göra ett undantag då".

Då sa jag "Tack! Jättebussigt!" Sedan gick (sprang) jag till parkeringen och nästan flög in i bilen. JAg kastade mig över datorn då jag kom hem och installerade GTA: SA. Jag spelade.... länge, länge!

.... Vilka (snyft!)... minnen... (snörvel!)... :'( :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte spelet på releasen... jag gick inte till skolan,jag skolka,..men jag köpte spelet vid 12:tiden.jag stod i kö 1timme på ebgames..

...Vad var det för lov vi hade ^_^ ..kommer inte ihåg men det var en hel vecka..på hela den veckan tog det att klara spelet :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag.. Jag.. Farsan köpte det på stan. Jag tog bussen dit och möte han vid busshållsplatsen. Jag kunde bara inte vänta tills han slutade jobba, det var för mycket bara. I allafall, jag träffade han vid busshållsplatsen. Vi gick och åt hamburgare på en billig sylta och medans han beställde öppnade jag förpackningen... Kartan. Det var enorm. Jag fick föra ner några servetter innanför byxorna. Sedan tog jag bussen hem. Åjaåja, jag sprang allt från busshållsplatsen! När jag kom in vrålade jag rätt ut sedan hoppade jag och slog händerna I taket. Jag placerade som vanligt skivan PERFEKT I min PS2 och satte igång spelet. Den coola introlåten imponerade mig vilket inte den töntiga gangsta stilen gjorde. Jag började spela..... Spela...Tre dar senare hade jag klarat ut storyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var med min far istan, skulle till min moster och fira min mormors födelse dag.

Till slut (efter mycke tjat) hoppade vi in på webhallens butik i stan.

Köpte spelet och åkte till min moster.

När man kom dit var man nyfiken och längtade till att få spela, så jag satte mig vid en dator och installera.

Jag var jätte lycklig ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en fredag och en fin dag.

Jag gick till skolan och när den väl var slut kändes det som 12 timmar.

Jag nästan sprang till tvspelsbörsen i nordstan.

Men när jag gick in och skulle betala för DET SISTA EXEMPLARET!!!!(fatta vilken tur jag hade)

sa kassören:Du måste vara 18 för att köpa spelet.

Jag så åt honom att ringa min mamma men han tänkte inte göra det och sa åt mig att ställa tillbaka spelet.

Men då tog jag fram pengarna och la dom på disken, sen snappa jag åt mig spelet på disken, och kuta som fan ut ur butiken med kassören som skrek "stanna".

Sen kom jag ut på gatan och när jag vände mig om så såg jag till min fasa att kassören kom springande emot mig.

Jag fick panik.

Sen såg jag till min glädje att den kom en buss körande runt hörnet och jag sprang ut mitt på gatan och vinkande åt föran att stanna...OCH HAN GJORDE DET!! ^_^

Jag hoppade på bussen och stämplade snabbt, satte mig där bak och såg kassören springa bakom bussen :unsure: .

Jag gav han fingret och han så ursinnig ut.

Sen när jag kom hem så skrek jag av lycka...Jag hade San Andreas.

LOL.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en fredag och en fin dag.

Jag gick till skolan och när den väl var slut kändes det som 12 timmar.

Jag nästan sprang till tvspelsbörsen i nordstan.

Men när jag gick in och skulle betala för DET SISTA EXEMPLARET!!!!(fatta vilken tur jag hade)

sa kassören:Du måste vara 18 för att köpa spelet.

Jag så åt honom att ringa min mamma men han tänkte inte göra det och sa åt mig att ställa tillbaka spelet.

Men då tog jag fram pengarna och la dom på disken, sen snappa jag åt mig spelet på disken, och kuta som fan ut ur butiken med kassören som skrek "stanna".

Sen kom jag ut på gatan och när jag vände mig om så såg jag till min fasa att kassören kom springande emot mig.

Jag fick panik.

Sen såg jag till min glädje att den kom en buss körande runt hörnet och jag sprang ut mitt på gatan och vinkande åt föran att stanna...OCH HAN GJORDE DET!! :ermm:

Jag hoppade på bussen och stämplade snabbt, satte mig där bak och såg kassören springa bakom bussen :) .

Jag gav han fingret och han så ursinnig ut.

Sen när jag kom hem så skrek jag av lycka...Jag hade San Andreas.

Fett med respekt. Just one thing - brukar inte skivorna till spelen finnas att hämta i kassan?

När jag köpte GTA: SA gick jag in i butiken, betalade för spelet, och därefter hade jag det i min ägo. YEEEEEEEE.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade precis kommit hem från tyskland och klockan var 01:00 på kvällen. Tvingar in min flickvän i bilen medans rengnet vräker ner.

Hon kör ner mig (sur som ett bi) till stan där jag går in i butiken och hämtar mitt ex.

Sen får hon köra hem mig igen. Så lycklig jag var... :ermm:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade precis kommit hem från tyskland och klockan var 01:00 på kvällen. Tvingar in min flickvän i bilen medans rengnet vräker ner.

Hon kör ner mig (sur som ett bi) till stan där jag går in i butiken och hämtar mitt ex.

Sen får hon köra hem mig igen. Så lycklig jag var... :ermm:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Fyfan de sista min flickvän skulle göra var att följa med mig och köpa tv-spel. Fast vi bor separat så det kanske är en annan femma.

Min historia ligger väl i en liknande tråd en bit bak i forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag åkte till Hötorget. Gick in på Software Express mittemot M@trix web world. Köpte mitt ex. Åkte hem. Minns inte om jag hade PS2:an i min ägo då... nope tror inte det. Köpte spelet på releasedagen, men min PS2:a på söndagen, och ett minneskort 1-2 dagar därefter och då kunde man spara så man faktiskt kunde komma någonstans i spelet. Wiiie.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fido, jävligt bra historia.

Min historia är dock inte lika dramatisk.

Jag satte mig ner framför datorn, och beställde spelet från Discshop, sen så väntade och väntade och väntade och väntade väntade och väntade väntade och väntade väntade och väntade väntade och väntade väntade och väntade väntade och väntade jag.

Ett par dagar senare satt jag hemma och -poff- så damp det ner något i brevlådan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade vart hos tandläkaren som ligger på Söder i Sthlm, tänkte åka hem till ljuva Tyresö, tänkte fan har inte GTA San Andreas släppts till PC?, satte mig på tuben till Hötorget bedövad i hela käften så klev jag av och gick in på närmsta spelbutik...såg det inte frågade om det fanns..han skrattade och sa att dom hade sålt slut på alla på ett par timmar....jaha tänkte jag och gick upp mot hötorget solen sken och det varmt som fan kommer jag ihåg, kollade mig omkring och såg säkert ut som en turist som aldrig sett storstan förrut..tänkte lite såg SIBA flaggorna och bestämde mig för att gå till SIBA och kolla, där hängde ett par exemplar av spelet, roffa åt mig ett kollade lite på det och tyckte det såg tufft ut, gick omkring lite i butiken och kollade om det fanns något mer av intresse...men det fanns det inte, betalade gick därifrån, åkte hem, väl hemma hade jag fått ett paket från CDON.COM som innehöll Miami Vice säsong 1 och en annan film (kommer inte ihåg vad det var) instalerade spelet, faktiskt lite närvös över att det inte skulle funka, men det gjorde det, hann inte spela så mycket första dagen eftersom en polare fyllde år så vi gick ut istället, men dagen efter bakfull som ett ägg satt jag hela dagen och lirade.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...