Jump to content

Kungen fyller 60. Jaevla ståhej.


SlewME
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Vad skulle du få om vi inte hade kung? Det verkar på dig som om kungen tar alla pengar från alla människor. Hur mycket kan han ta av det Du tjänar? 5 kronor ?

Du kan få ett extra paket tuggummi i veckan om kungen försvinner, mer tjänar du inte inte på det.

Heil Kungen !

Det handlar inte om det, det handlar om vad man kan göra för alla pengarna istället för att ge dom till knugen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad skulle du få om vi inte hade kung? Det verkar på dig som om kungen tar alla pengar från alla människor. Hur mycket kan han ta av det Du tjänar? 5 kronor ?

Du kan få ett extra paket tuggummi i veckan om kungen försvinner, mer tjänar du inte inte på det.

Heil Kungen !

Det spelar väl ingen roll om det är till mig eller andra? Det sägs att invandrarna är ett pengaproblem för Sverige men då ger väl kungen lika mycket problem.

Han kan väl skaffa ett jobb som alla andra, han är väl utbildad till något eller har vi en idiot till konung?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det spelar väl ingen roll om det är till mig eller andra? Det sägs att invandrarna är ett pengaproblem för Sverige men då ger väl kungen lika mycket problem.

Han kan väl skaffa ett jobb som alla andra, han är väl utbildad till något eller har vi en idiot till konung?

Alla andra? Leva på bidrag eller öppna pizzorior menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är passiv rojalist.

Tycker ändå det är rätt kul med en kung i denna moderna tid. De borde modernisera vissa saker, att kungen ska kunna dömmas för brott t. ex. Sedan tycker jag han ska få rätt att uttala sig politiskt. Som det är nu kan han ju inte säga någonting utan att någon surpolitiker kommer och gnäller. Det stämmer ju iof överrens med lagen, men det är störande att politiker bara kan hänvisa till lagen även om det kungen säger kanske är ganska vettigt (Tänker t. ex. på hans tal angående tsunamikatastrofen där han betonade vikten av att ta ansvar).. ^_^

Du säger att vi betalar också om det vore en president... men isånnafall får vi välja vem det är. Och då får inte han pengar bara för att han har råkat ble född.

Har man president kan man vara med och påverka vem som ska bli president, ja. Men sedan kommer man antagligen ändå inte ha så mycket att göra med vad han/hon håller på med, precis lika lite som med kungen. Presidentvalkampanjer kan dra iväg långt finansiellt, och det är väl ganska självklart var pengarna tas ifrån... Så jag tycker egentligen inte det är så stor skillnad. :)

Om nu ändå kungahuset försvinner, vilket det kanske gör i framtiden tycker jag inte vi ska ha president heller. Riksdagens talman kan väl vara statschef istället?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...