Jump to content

Kungen fyller 60. Jaevla ståhej.


SlewME
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jag tror vi tjänat rent ekonomiskt på att ha honom kvar och att de gamla byggaderna vi har och som måste bevaras, tas om hand mycket , mycket bättre om en kung står som delvis ansvarig.

Föreställ er att alla gamla byggnader i Sverige skulle säljas ut till företag och kommuner och landsting och hur lång tid det skulle ta innan de blev rivna.

Marken de står på i tex stockholm är nog högre värderad för nya företagsbyggnader än för historiska byggnader.

Folk som vill ha bort kungen inser inte konsekvenserna och att hela sammhället blir betydligt mer marknads anpassat dvs företagen får ett starkare grepp om Sverige.

Redigerad av magi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Hej.

Jag tror vi tjänat rent ekonomiskt på att ha honom kvar och att de gamla byggaderna vi har och som måste bevaras, tas om hand mycket , mycket bättre om en kung står som delvis ansvarig.

Föreställ er att alla gamla byggnader i Sverige skulle säljas ut till företag och kommuner och landsting och hur lång tid det skulle ta innan de blev rivna.

Marken de står på i tex stockholm är nog högre värderad för nya företagsbyggnader än för historiska byggnader.

Folk som vill ha bort kungen inser inte konsekvenserna och att hela sammhället blir betydligt mer marknads anpassat dvs företagen får ett starkare grepp om Sverige.

Bra talat!

Arman: Så du vill sudda ut Sverige historia? Är det tacken för att Sverige tog emot din släkt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är grymt som fan att vi har Kung här i Sverige. Tänk er själva att få ha ett sånt stort partaj så att det visas på tv :wub:

Och eftersom jag inte bryr mig ett skit om politik och såna läskiga grejer så fattar jag helt enkelt inte vad det är för positivt med republik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Magi: KUngen är väl fan heller ansvarig för de här byggnadernas tillstånd? Varför skulle man sälja och riva dem för? Hört talas om kulturarv?

Hej.

Folk som arbetar för kungen tar ett större ansvaret för kulturarvet då det är en betydligt högre status att arbeta för kungen än för kommunen eller ett företag.

Låt säga att kungen avsätts och byggnaderna tas över av företag och kommuner.

Hur lång tid tror du det tar innan ett företag mutar och övertalar folk för att riva byggnader.

Jag tror att med organisationen som finns runt kungen vågar inte företag börja muta och övertala personer för att få som de vill tex komma över mark i storstäder eller dyl.

Jag tror att kungen och hans stab står som en buffert mellan folket och företagen.

Det finns företagare som har enormt mycket pengar och som kan muta och påverka politiker och dyl folk. Men att muta kungen är nog svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Folk som arbetar för kungen tar ett större ansvaret för kulturarvet då det är en betydligt högre status att arbeta för kungen än för kommunen eller ett företag.

Låt säga att kungen avsätts och byggnaderna tas över av företag och kommuner.

Hur lång tid tror du det tar innan ett företag mutar och övertalar folk för att riva byggnader.

Jag tror att med organisationen som finns runt kungen vågar inte företag börja muta och övertala personer för att få som de vill tex komma över mark i storstäder eller dyl.

Jag tror att kungen och hans stab står som en buffert mellan folket och företagen.

Det finns företagare som har enormt mycket pengar och som kan muta och påverka politiker och dyl folk. Men att muta kungen är nog svårt.

Om vi vill ha kvar dessa byggnader så ligger det väl på oss att bevara dem, det har gjorts förut. Om det är det enda kungen gör så tycker jag det inte gör något om han ryker. Alltså jag tror du är rätt naiv i denna fråga, Kungen kan omöjligt påverka detta så mycket mer än att han bor där... Visst slottet i Gamla Stan och det där han bor i och de han har som sommar"stuga" blir kanske inte rivna för det men tror du att de skulle det bara för att han inte satt och "bodde" där?

Hej föresten :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kungen är förlegad och bör avgå. Jag är ganska säker att tronen dör med honom.

I värsta fall tillträder Victoria men efter henne är det slut med kungliga parasiter.

Vaddå "han gör reklam för Sverige"!?

Ni som tycker så, säg ett företag i Sverige som har tjänat på att han klipper nått band någonstanns eller åker i fina sportbilar, betalda av oss?

Skulle Ericsson´s aktier stiga för att Knugen åker till Italien och morsar på presidenten där?

Exakt vad, tjänar ett företag på "reklamen" kungen ger? Om man har något som bara står och kostar pengar utan att man får ut något av det, varför behålla det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaddå "han gör reklam för Sverige"!?

Ni som tycker så, säg ett företag i Sverige som har tjänat på att han klipper nått band någonstanns eller åker i fina sportbilar, betalda av oss?

Skulle Ericsson´s aktier stiga för att Knugen åker till Italien och morsar på presidenten där?

Exakt vad, tjänar ett företag på "reklamen" kungen ger? Om man har något som bara står och kostar pengar utan att man får ut något av det, varför behålla det?

Håller med där.

Band som In Flames representerar nog Sverige mer än vad knugen gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...