Jump to content

Var vill du bo?


darkjak
 Share

Var vill du bo?  

70 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Innerstan.

Bor på landsbygden och har gjort det hela mitt liv.

Det är superb att bo på landsbygden upp tills man börjar på högstadiet. Då får man börja åka buss långt, och bussarna går sällan som fan.

Nu efter 18 när krogen är vardagsmat så är det ännu värre.. Visst, körkortet gör att 50% av det försvinner, men om man ska festa i stan så kan man inte ta bilen, så då blir man tvungen att ta bussen eller ha en kompis som bor inne i stan.

Så innerstan är ett måste för mig. Ska flytta så fort jag gått ur skolan och börjat jobba. Vilket är ganska snart.

Jeflar vad jag förstår vad du menar. Hatar buss, bor ca 10 km från stan. Och när jag ska hem med bussen måste jag vandra i en kvart efter ha klivit av.

Och när man har vart på krogen måste man dra kl 02 eftersom sista bussen går då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är superb att bo på landsbygden upp tills man börjar på högstadiet. Då får man börja åka buss långt, och bussarna går sällan som fan.

Samma här. Men det jävligaste är att sista bussen ut till mig går 17.30, så festande är i stort sett helt beroende av kompisar med körkort. Nu när man själv fyller 17 så har man en hel del kompisar som fyller 18 men dessa vill oftast gå på krogen där man själv inte kommer in. Och vill man ta sig till närmsta ställe med lite mer uteliv, Kalmar, så blir det bussen i ca 1h. Sista bussen hem från Kalmar går 02.15 och då har sista bussen ut till mig gått för 9h sen!

Och när det gäller buss till skola etc. är det helt förjävligt. På morgonen blir det up 06.00 och ta bussen 06.45, missar man den finns det bara en till på morgonen som kommer 07.20, sedan sitta på den i ca 15 min innan det blir bussbyte. Bussen man byter till åker man med ca 45 min eftersom den går direkt utan stopp. Sedan går bussarna hem med ca 2h mellanrum. Dom dagar vi slutar tidigt, 13.00, så tar man bussen 13.30. Denna åker man med i 1h, sedan får man vänta 1h tills bussen ut till mig går och då sitta på den i ca 30 min. Och då är man hemma runt 16.00, 'bara' 3h efter att man har slutat.

Så vad hamnar voten på? Förutom den sagda skiten med buss så är det skönt och fridfullt på landet. Många sköna personer, man känner en hel del folk och det blir en hel del partaj ändå. Så min vote blir på landsbygden, förutsatt att den ligger närmare stan än vad min gör <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen vote

alternativet bo utomlands borde ju faktiskt finns med, så fort ja fyller 18 drar ja ner till Thailand (eller någonstans som har varmt året om) och bosätter mig där för alltid, det snöade här i Stockholm idag, vad är det för ett jävla eskimåland man bor i? vi är ju fan inne på slutet av April snart, sommaren tar väl slut i September vilket betyder att man får högst 4 månader sol och värme i år KUL. <_<

Börjar bli drygt less på att bo i Sverige.

FFS!

Man bor i städer, byar, landsbygder och förorter i utlandet också!

Jag skulle helst bo i en förort till Miami om man ska vara extremt petig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...