Jump to content

Var vill du bo?


darkjak
 Share

Var vill du bo?  

70 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Som ni vet finns det en annan poll om var du bor. Jag tycker dock det säger mer om en person, om man frågar var han/hon VILL bo.

Personligen säger jag: Förort.

Vill ha både lyxen av att bo i ett hus (ingen sketen lägenhet) och närhet till jobb och festlokaler (som ska ligga mitt i storstan).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen vote

alternativet bo utomlands borde ju faktiskt finns med, så fort ja fyller 18 drar ja ner till Thailand (eller någonstans som har varmt året om) och bosätter mig där för alltid, det snöade här i Stockholm idag, vad är det för ett jävla eskimåland man bor i? vi är ju fan inne på slutet av April snart, sommaren tar väl slut i September vilket betyder att man får högst 4 månader sol och värme i år KUL. :)

Börjar bli drygt less på att bo i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Innerstan.

Underbart.

Jag talar dock inte om, öhm, småstad, utan en riktig stad.

Stockholm går bra, Paris är idyllen, Tokyo är utopi och London är...London.

Barcelona, mumma, icke att förglömma. Samma med halvdoldisar som Wien, St. Petersburg och Prag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Landsbygden. Fantastico.

Tänk er en ljum sommarnatt tillsammans med en Rosa och Magdil. Där på fälten så gröna, vandrar vi in i solnedgången, nynnandes på "Sommaren är kort". Sakta tar vi oss till ett stenröse, och bildar ljuva och högst passionsfyllda tankar om varandra. Blickarna vi fäster intill varandras ögon skriker ut våra viljor. Så sätter vi fart. Den röda solen reflekterar gräset runtom oss, där vi nu mjölkar varandra. Vi mjölkar med glädje och muntra fnitter. "MUUUUUUUU", Rosas stämma skräller likt åska, men som en korrekt komponerad melodi. Hon kom för mig.

Den natten skulle ingen död existera, ty livet är i sådan glöd i full glans.

Landsbygden. En sommarnatt. Ett minne för alltid.

...Eller så kan man helt enkelt flytta till landsbygden för att därav möjligen minska känslan av stress...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill bo där jag bor. Dock i ett varmare klimat - vore inte helt fel att, då man kikar ut genom fönstret, synar ett par, tre palmträd. Jag bor inte i en förort, men ändå nära storstad (Stockholm), vilket är optimalt för mig. Fast det vore inte helt fel att bo intill, säg, London eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Innerstan.

Bor på landsbygden och har gjort det hela mitt liv.

Det är superb att bo på landsbygden upp tills man börjar på högstadiet. Då får man börja åka buss långt, och bussarna går sällan som fan.

Nu efter 18 när krogen är vardagsmat så är det ännu värre.. Visst, körkortet gör att 50% av det försvinner, men om man ska festa i stan så kan man inte ta bilen, så då blir man tvungen att ta bussen eller ha en kompis som bor inne i stan.

Så innerstan är ett måste för mig. Ska flytta så fort jag gått ur skolan och börjat jobba. Vilket är ganska snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen vote

alternativet bo utomlands borde ju faktiskt finns med, så fort ja fyller 18 drar ja ner till Thailand (eller någonstans som har varmt året om) och bosätter mig där för alltid, det snöade här i Stockholm idag, vad är det för ett jävla eskimåland man bor i? vi är ju fan inne på slutet av April snart, sommaren tar väl slut i September vilket betyder att man får högst 4 månader sol och värme i år KUL. :)

Börjar bli drygt less på att bo i Sverige.

Att det snöar ena dagen i April och är skitvarmt nästa dag är något som är typiskt för månaden; således kallas det Aprilväder ;) (Kan vara därför man väljer att lura folk i April, ty vädret gör detsamma :))

Dessutom tycker jag det att det är fint att vi svennar har alla fyra årstider, till skillnad från Thailand som bara har en, uppenbarligen.

LEVE SVERIGE!

Och Norge... För de pratar roligt :P

VOTE: Förort

Det verkar mysigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...