Jump to content

Vem är du på kravallfältet?


The Dude
 Share

Vem är du på kravallfältet?  

140 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jacker: Nej, man tar inte det säkra före det osäkra och dödar någon. Tar man nån annans liv tycker i alla fall jag att man ska vara jävligt övertygad :lol:

SlewME: Jovisst har du sagt en del smarta saker också, även om allt du säger är väldigt onyanserat.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 167
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jacker: Nej, man tar inte det säkra före det osäkra och dödar någon. Tar man nån annans liv tycker i alla fall jag att man ska vara jävligt övertygad :lol:

SlewME: Jovisst har du sagt en del smarta saker också, även om allt du säger är väldigt onyanserat.

Så polisen ska riskera sina liv för brottslingar? Om han varit bekräftat obeväpnad/ofarlig hade dem inte skjutit. Dessutom är det väl ganska suspekt om en enda person har modet att ensam springa emot polisen när resten ger sig av?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så polisen ska riskera sina liv för brottslingar? Om han varit bekräftat obeväpnad/ofarlig hade dem inte skjutit. Dessutom är det väl ganska suspekt om en enda person har modet att ensam springa emot polisen när resten ger sig av?

Har du sett filmupptagningen från händelsen? Polisen handlande fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Anarkisten

Det stod mellan Snuten och Anarkisten; Anarkisten för det är kul att kasta sten och göra hyss. Sen ville jag lite välja Snuten, därför att dom får slå på folk med batong, och samtidigt gå runt med sköld och hjälm... Resepk!

:lol:

Valde bort Fascisten för dom är patetiska.

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

yes_645834_0.gif

Både facister och anarkister bygger sina åsikter helt på empati och känslor, som jag sade. Mycket naivt med andra ord.

Vad menar du med empati? Fascister har ingen direkt, uttalad empati för något, såvitt jag vet alltså. Inte så mycket känslor heller vad jag vet. De har bara en vrickad syn på världen och tror att alla svaga ska rensas bort, i princip. Sen är det ju också en ganska stor skillnad mellan nazism och fascism, och jag tror det är fler nazister i Sverige än fascister.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar du med empati? Fascister har ingen direkt, uttalad empati för något, såvitt jag vet alltså. Inte så mycket känslor heller vad jag vet. De har bara en vrickad syn på världen och tror att alla svaga ska rensas bort, i princip. Sen är det ju också en ganska stor skillnad mellan nazism och fascism, och jag tror det är fler nazister i Sverige än fascister.

De har känslor för sina "medmänniskor" och känner att deras människotyp inte har så bra som dem förtjänar... Typ. Oftast är det killar som inte är så mycket, och blir då nazister för att känna att dem är något och har något att vara stolta över. Killar som kanske var mobbade under skolåren och vill ha en sorts revansch.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar du med empati? Fascister har ingen direkt, uttalad empati för något, såvitt jag vet alltså. Inte så mycket känslor heller vad jag vet. De har bara en vrickad syn på världen och tror att alla svaga ska rensas bort, i princip. Sen är det ju också en ganska stor skillnad mellan nazism och fascism, och jag tror det är fler nazister i Sverige än fascister.

Vad är det för skillnad på fasicster och nazister?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste på denna länken men det verkar inte vara så likt nazismen.

De är båda högerextrema idelogier.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nazism

"Nazismen påminner om fascismen och jämställs ofta med denna, eftersom fascismen utgjorde statsideologi i grannlandet Italien 1922-1943, eftersom det finns stora likheter mellan ideologierna och eftersom de båda staterna var allierade"

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast i just den här pollen så avses ju inte den politiska rörelsen i Italien utan den grupp på kravallfältet som AFA skulle kallat fascister (förutom poliserna då), främst nynazister.

Aha ok. Jag blev lite förvirrad eftersom jag vet att många av Lazios supportrar är facsister och att det fanns såna nere i Italien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...