Jump to content

Vem är du på kravallfältet?


The Dude
 Share

Vem är du på kravallfältet?  

140 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag är den onda vetenskapsmannen som avslutar allting med att släppa ett mycket farlig kärnvapen mitt över allihopa.

-Ni ska få se! NI SKA FÅ SE! MUHAWHAWHAW! HAHAHAHA!

-"Nuclear Missile Launched. Please Choose Your Target."

-MWHAHAHA!

*Pip*

-Thanks for choosing your target. The bomb will blow itself on the dumbest idiot in the known universe.

-MWHAHAHA!

-Target found. The targets name is...

-MWHAHAHAHA!

-...DrStupid!

-WTF OMFG HAXX LOL ROFL AHRG FFS NO!

nuclear-bomb-explosion_681807_0.jpg

umm... iallafall... Jag har ingen aning. Jag tycker det är roligast att prata mig igenom förhandlingar. Någon som vet vilket alternativ det är? -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 167
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 11 months later...

’K. En liten modifikation sen sist; jag står fortfarande i anarkisternas led och trallar arbetarsånger och kastar gatsten. Oja. Men men men. Det som är viktigt att anmärka this time around är min utstyrsel. Har jag någonsin haft en Che Guevaratröja eller palestinasjal så är det glömt sedan länge. Vad ni ska visualisera er är en smal gosse med eftermiddagsstubb och svart, kortärmad cutaway-skjorta, tillhörande svart, smal slips och Zapatist-tygmärke på vänsterarmen. Nedre hälften av hjälten pryds av pösiga, slitna jeans och låga all stars.

Ska man släppa lös the fucking fury och vända uppochner på samhället ska man göra så med klass.

Ehm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är den som står och knarkar och dricker och kastar stenar på grisjävlar, slår sönder all statlig shit, yeah for fan!

Sen går jag hem och är den som ser allt på tv för jag är så jävla smart och allt är som underhållning för mig, live it and see it baby!

WE AGAINST THEM!

ACAB!

WAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är fortfarande polis. Jag tar stort avstånd ifrån, och har lyckats ganska bra, alla former av extrema åsikter/idelogier/samhällsyner. Ser mig själv som liberal och förespråkar demokrati och yttrandefrihet till det yttersta (ironiskt nog kanske jag är extremdemokratisk? :lol: ).

Anarkister och fascister är faktiskt mycket nära varandra, utan att själva förstå det. Jag skulle nästan vilja säga att dem går hand i hand. Båda sidor vill förinta demokrati och skapa ett solidariskt idealsamhälle. Fascisterna vill utrota vad dem anser som "svaga" folkgrupper, t.ex. mörkhyade och judar. Anarkisterna vill mörda och råna hela överklassen och den övre medelklassen. Båda sidorna grundar sina åsikter på känslor och empati. Och framförallt, de flesta som har dem här åsikterna är uttråkade snorungar eller kanske lite äldre personer som inte vuxit upp. Många bryr sig ens om idelogin eller värderingarna (isånnafall väldigt ytligt), utan är bara ute efter våldet som erbjuds. Rödingarna kastar gatsten, och fascisterna misshandlar personer med "fel" ursprung.

"Same shit, different name" tycker jag är en utmärkt beskrivning.

En sak till: Övervåld från polisen förekommer, men är knappast så vanligt som vissa vill framställa det. Många verkar ha missuppfattat vad som är befogat våld hos polisen. T.ex. behöver faktiskt inte poliser utdela varning innan dem skjuter (skarpt då) om någon utgör en fara för någon annans liv. Dem ska helst inte skjuta varning- eller vådaskott alls, utan skjuta direkt för att döda (eller "eliminera" som det heter på ett lite finare språk) då skadade personer fortfarande kan bruka våld och varningskott inte säkert skrämmer personen i fråga. Nu är det iofs mycket sällsynt att poliser skjuter skarpt vid kravaller, som tråden handlar om, men poängen är att poliser faktiskt har rätt att bruka mer våld än vad många tror, speciellt misstänkta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dem ska helst inte skjuta varning- eller vådaskott alls, utan skjuta direkt för att döda (eller "eliminera" som det heter på ett lite finare språk) då skadade personer fortfarande kan bruka våld och varningskott inte säkert skrämmer personen i fråga. Nu är det iofs mycket sällsynt att poliser skjuter skarpt vid kravaller, som tråden handlar om, men poängen är att poliser faktiskt har rätt att bruka mer våld än vad många tror, speciellt misstänkta.

Som i Ådalen 1931 menar du? :lol:

Sen är anarkistkravallerna inte riktade mot överklassen utan, om vi tar Göteborgskravallerna som exempel, mot EU-toppmötet och George W Bush som var på besök.

Vad jag mer reagerade på var att du likställer våld mot nazister (som AFA främst ägnar sig åt) med förföljelse av mörkyhyade och judar!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...