Jump to content

Hur man skapar en vettig Topic


T-Ryder
 Share

Recommended Posts

Det var en GTAsajtare som requestade en sån här tråd och. Här är den; D

Saker att tänka på:

1. Skriv inget som kan tas: Stötande, kränkande, irriterande m.m (Läs reglerna tills ni förstår vad som menas med varenda regel, Vilket många inte förstår)

2.Skriv en vettig trådtitel!, Istället för t ex HJÄLP!!! Kan man ju försöka ha en titel som beskriver vad man behöver hjälp med t ex: Hjälp med uppdraget "...."

3. Skriv inte flera inlägg på raken bara för att ingen svarar på 30 minuter >__<. Man kan väll ialafall vänta 2-3 dagar innan man dubbelpostar?

4.Ungefär som tips nr.1, Var trevlig, använda ett hyfsat språk.

5. Innan man gör en topic borde man tänka lite själv, så man slipper Editera första posten med ett: NVM, KOM PÅ DET SJÄLV!!!

6. Korrektur läs ditt inlägg innan du postar, om du har dyslexi eller någon läs-skirv svårighet kan man kopiera det man har skrivit och klistra in det i w ord Där programmet stryker under felstavade ord

7. Innan du postar så tryck på 'Preview Post' så du inte gör några fel med olika taggar, t ex när man ska göra fet text.

Och så man inte skriver några ord som ordfiltret ändrar på. - Tack x_simpa_x för detta tipset

8. Om någon har lagt in en stor bild, så ska man inte qouta den, det blir väldigt jobbigt. istället kan man ändra

[img=*bildadressen*]
till
[URL]*bildadressen*[/URL]
då blir det en länk istället. - Tack kebab =) 9. Ladda inte upp bilder som inte har något med tråden att göra. Om ni vill ha bild efter posten så lägg in den i signaturen på det här sättet ; Ladda upp bilden på valfri uploadsida T ex Imageshack Efter det kopierar man direktadressen till bilden, klickar sedan på sin profil > Edit My Signature, sedan lägger man in adressen mellan två IMG-Taggar Såhär ska det se ut
[IMG]Valfri adress här[/IMG]
Fast ni byter självklart ut 'valfri adress här' mot direktlänken till bilden som ni kopierade på Imageshacksidan - Tack x_simpa_x =D 10. Gör inte flera posts på rad bara för att lägga upp olika bilder. Ladda istället upp bilderna på valfri uploadsida T ex Imageshack , Sedan kopierar man direktadressen till bilden. Efter det så Lägger man in alla adresser mellan två IMG-taggar Såhär ska det se ut
[IMG]Valfri adress här[/IMG]

[IMG]Valfri adress här[/IMG]

[IMG]Valfri adress här[/IMG]

Fast ni byter självklart ut 'Valfri adress här' mot direktlänken till bilden som ni kopierade på Imageshacksidan. - Tack igen x_simpa_x

Det var allt jag kunde komma på nu. Skriv gärna fler tips så Editerar jag in dom senare. :lol:

Redigerad av T-Ryder
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägg till

Innan du postar så tryck på 'Preview Post' så du inte gör några fel med olika taggar, t ex när man ska göra fet text.

Och så man inte skriver några ord som ordfiltret ändrar på.

Det var en liten pik till dig T-Ryder ^^,

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägg till

Innan du postar så tryck på 'Preview Post' så du inte gör några fel med olika taggar, t ex när man ska göra fet text.

Och så man inte skriver några ord som ordfiltret ändrar på.

Det var en liten pik till dig T-Ryder ^^,

Ja, jag kan inte låta bli att småle. Fast det var nog inte så många som hann se det :lol:

Men förövrigt: Bra tråd, tror den behövdes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Lägg till

Innan du postar så tryck på 'Preview Post' så du inte gör några fel med olika taggar, t ex när man ska göra fet text.

Och så man inte skriver några ord som ordfiltret ändrar på.

Det var en liten pik till dig T-Ryder ^^,

Tackar :lol:

Kommer du på fler tips så skriv dom här =)

Haha, Fattade inte att du menade att det var jag som gjorde fel först nu =O

Redigerad av T-Ryder
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag kan inte låta bli att småle. Fast det var nog inte så många som hann se det :lol:

Men förövrigt: Bra tråd, tror den behövdes.

Hehe, här gör han en topic om hur man ska skriva en post och så blir det fel i posten ;) .

Men det är ju inte alltid så lätt T-Ryder.

@ T-Ryder, varsågod, ska posta fler om jag kommer på några.

Jag vet inte om den är så bra men nykomlingar brukar göra så:

Ladda inte upp bilder som inte har något med tråden att göra.

Om ni vill ha bild efter posten så lägg in den i signaturen på det här sättet ;

Ladda upp bilden på valfri uploadsida T ex Imageshack Efter det kopierar man direktadressen till bilden, klickar sedan på sin profil > Edit My Signature, sedan lägger man in adressen mellan två IMG-Taggar

Såhär ska det se ut

[IMG]Valfri adress här[/IMG]
Fast ni byter självklart ut 'valfri adress här' mot direktlänken till bilden som ni kopierade på Imageshacksidan En till kom jag på; Gör inte flera posts på rad bara för att lägga upp olika bilder. Ladda istället upp bilderna på valfri uploadsida T ex Imageshack , Sedan kopierar man direktadressen till bilden. Efter det så Lägger man in alla adresser mellan två IMG-taggar Såhär ska det se ut
[IMG]Valfri adress här[/IMG]

[IMG]Valfri adress här[/IMG]

[IMG]Valfri adress här[/IMG]

Fast ni byter självklart ut 'Valfri adress här' mot direktlänken till bilden som ni kopierade på Imageshacksidan.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett tips också.

Om någon har lagt in en stor bild, så ska man inte gouta den, det blir väldigt jobbigt. istället kan man ändra

[img=*bildadressen*]
till
[URL]*bildadressen*[/URL]

då blir det en länk istället.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett tips också.

Om någon har lagt in en stor bild, så ska man inte gouta den, det blir väldigt jobbigt. istället kan man ändra

[img=*bildadressen*]
till
[URL]*bildadressen*[/URL]

då blir det en länk istället.

Härligt kebaben, det stör man sig på.

Själv tar jag bara bort IMG-Taggarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, Ska jag behöva lägga till era tips i min första post?`eller ska vi bara låta det vara som det är?

Det avgör du själv, men om den ska klistras är det bäst om alla tipsen ligger i Första posten.

Du kan ju Quota och sedan kopierar du bara i Quoten utan att posta, om du nu fattar.

Så tar det inte så lång tid.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...