Jump to content

Need for speed: ?


flooparn
 Share

Recommended Posts

Hallå!

Nu har de ju gått ett litet tag sedan de senaste NFS spelet släpptes, jag undrar om nån har info om EA utvecklar ett ytterligare eller om dom ska elller om dom inte ska fortsätta med NFS serien.

Eftersom att NFS spelen alltid vaarit populära så skulle de förvåna mig om dom lägger ner spelserien!

OBS. Tänker på PC inte på ex PSP .OBS

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom att NFS spelen alltid vaarit populära så skulle de förvåna mig om dom lägger ner spelserien!

Mjo, om ett spel EA presenterar säljer mer än 1 exemplar köper de upp företaget och mjölkar ut 25,044,062,346,029,013,032,113 uppföljare, för att inte glömma 235,001,613,991,346,931,111 expansioner.

Det kommer säkert en NFS-uppföljare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vem vet men EA är ju gött företag :wacko:

Säg att du är ironisk?

Precis som Pani påpekade - det kommer enn uppföljare med ganska stor säkerhet. EA Games är paranoida och tror att dem går under om dem inte släpper femtioelva expansioner och uppföljare. Dessutom tvingas utvecklarna till att släppa spelen långt innan de är färdiga (=spel som buggar sönder när man spelar). Sen skiter dem i att patcha spelet, eftersom dem lägger alla sina resurser på en värdelös uppföljare.

Hoppas dem tar lite tid på sig med nästa NFS för en gångs skull. NFS: MW var bra, men jag tröttnade för det var så jäkla likt föregångarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Fattar inte varför ni dissar EA?

Dom är goa. Jag har köpt vartenda NFS-spel som släppts till GC (fick NFS:MW igår), och tycker att alla spel jag köpt av dom varit bra.

Misstänker att ni bara hatar dom för att de är så stora. Precis som alla vänsterungar...

"Everybody hates their friends when they bee-come successfull"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, EA utvecklar bara spel i syfte att tjäna pengar. Visst ska man, som spelutvecklare, tjäna sina stålar - men man ska tänka på spelarna också.

Ta Valve - dem låter spelarna vara med och vidareutveckla spelen, släpper t.ex. nya banor gratis för att hålla spelen igång, håller spelen uppdaterade och stabila med ständigt patchande.

Kan ta PC-Gamers inledningsord i sin recension av Battlefield 2: Euro Force: "Vafalls? Patchar som kostar pengar?" För det är precis vad EF är - det innehåller tre nya banor, några vapen och några fordon. Många spelutvecklare släppers sånt här gratis när dem patchar spelen. BF2 är förresten ett bra exempel på spel som EA förstört:

  • Dålig support till communityt (åtminstone otillräcklig)
  • Patchar som drar med sig fler buggar än dem fixar
  • Brist på nytt innehåll för att hålla spelet igång
  • Buggar som inte fixas

EA tar inte det ansvar som krävs när man distruberar ett sånt här stort online- spel.

Visst, allt kan man inte få gratis. Men det är en hel del man kan bjuda på. Och man går inte under för det, utan snarare tvärtom. Man får ett mycket gott rykte som företag.

darkjak: Om du bara gillar EA för att dem är stora och rika så borde du tänka om. Jag hatar dem inte för att dem är rika och stora - jag hatar dem p.g.a. deras bristande kompetens inom att marknadsföra och underhålla spelen... Och deras dåliga support till spel- communityn relaterade till deras spel.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...