Jump to content

Cykel


aikjonas12
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Klart du kan köpa en cykel för 7 tusen, men jag skulle nog inte lägga dem på en Cresent. Finns fetare hojjar att köpa för de pengarna. Men som tur är det ju så att smaken är delad så gör som du vill.

Gjorde ett impulsköp och köpte en Kona Hoss för ca 11 tusen förut, det är en riktigt sweet cykel om man både vill köra vanligt och dirt. Fast tyvärr så finns de ju ingen dirt här för alla pengar läggs ju på alla invandrare i denna staden! Så det blir itne så mycket dirt för mig.

Bild på min sommarälskning. Döpt henne till elin för tilfället, vette fan varför bara blev så:S

Redigerad av Burner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Burner : Bor du i Malmö? ;)

Hahahahhahaahahaa nej för fan! Då skulle jag aldrig köpa en så dyr cykel för då skulle man vell få behålla den i en dag max xD Jag bor i södertälje, eller lite utanför då. Syrianernas inoficiella huvudstad som någon tidning sa någon gång, och man kan även tro det för det är inte långt ifrån att det blir det snart:|. En riktigt skitstad där verkligen alla pengar läggs på invandrarna. Skulle man fråga om pengar till en dirt så skulle de vell säga att då kan inte alla i ronna(där upploppen var) få några bidrag att köpa kebab med.

(om någon tycker min text är rasistist eller taskig mot invandrare så får ni be mig ändra den!)

Med Vänlliga Hälsningar David

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart du kan köpa en cykel för 7 tusen, men jag skulle nog inte lägga dem på en Cresent. Finns fetare hojjar att köpa för de pengarna. Men som tur är det ju så att smaken är delad så gör som du vill.

Gjorde ett impulsköp och köpte en Kona Hoss för ca 11 tusen förut, det är en riktigt sweet cykel om man både vill köra vanligt och dirt. Fast tyvärr så finns de ju ingen dirt här för alla pengar läggs ju på alla invandrare i denna staden! Så det blir itne så mycket dirt för mig.

Bild på min sommarälskning. Döpt henne till elin för tilfället, vette fan varför bara blev så:S

Jag har aldrig direkt uppmärksammat crescent men 700'an är riktigt soft. Tror det får bli den i slutändan ändå... Har lite pengar på nån fond som jag kan ta ifrån om föräldrarna inte har råd. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahhahaahahaa nej för fan! Då skulle jag aldrig köpa en så dyr cykel för då skulle man vell få behålla den i en dag max xD Jag bor i södertälje, eller lite utanför då. Syrianernas inoficiella huvudstad som någon tidning sa någon gång, och man kan även tro det för det är inte långt ifrån att det blir det snart:|. En riktigt skitstad där verkligen alla pengar läggs på invandrarna. Skulle man fråga om pengar till en dirt så skulle de vell säga att då kan inte alla i ronna(där upploppen var) få några bidrag att köpa kebab med.

(om någon tycker min text är rasistist eller taskig mot invandrare så får ni be mig ändra den!)

Med Vänlliga Hälsningar David

Jag är inte till salu, tyvärr. ;)

Ursäkta mitt något barnsliga upförande. Jag börjar bli trött.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig direkt uppmärksammat crescent men 700'an är riktigt soft. Tror det får bli den i slutändan ändå... Har lite pengar på nån fond som jag kan ta ifrån om föräldrarna inte har råd.  ;)

Har aldrig sett Cresenten i verligheten men om du säger att den är sweet och du vill ha den så köp den! När jag såg Konan för första gången så sa ja till pappa den hojjen vill jag ha! Han sa sure och sen var den köpt:D Är glad att ja slipper betala saker själv, skulle inte va så kulå behöva ta pengar från ens fonder men alla kan inte vara lyckligt lottade som jag har haft turen med att bli. Men om du har råd och vill lägga ner rut 10-11k på en cykel så tipsar jag dig lätt om en Kona Hoss. Den cykeln fungerar typ överallt, fast dämparen kanske man behöver byta om man kör riktigt hårt. Men den där cresenten blir nog sweet. Är det hydraliska skivbromsar på den? Om den har det så är de cleant som fan! hzar det på min och det är verkligen guld.

Lycka till med cykelköpet Völkl Karma rider :( (skönaste skisen)

Kebab: Du ljuger dåligt. Har sett dig till salu på ebay;) Akta så inte mohammed eller familjen atazeven i ronna kommer och köper dig:D(har dålig humor, riktigt dålig när jag är trött)

Redigerad av Burner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Har aldrig sett Cresenten i verligheten men om du säger att den är sweet och du vill ha den så köp den! När jag såg Konan för första gången så sa ja till pappa den hojjen vill jag ha! Han sa sure och sen var den köpt:D Är glad att ja slipper betala saker själv, skulle inte va så kulå behöva ta pengar från ens fonder men alla kan inte vara lyckligt lottade. Men om du har råd och vill lägga ner rut 10-11k på en cykel så tipsar jag dig lätt om en Kona Hoss. Den cykeln fungerar typ överallt, fast dämparen kanske man behöver byta om man kör riktigt hårt. Men den där cresenten blir nog sweet. Är det hydraliska skivbromsar på den? Om den har det så är de cleant som fan! hzar det på min och det är verkligen guld.

Lycka till med cykelköpet Völkl Karma rider ;) (skönaste skisen)

Kebab: Du ljuger dåligt. Har sett dig till salu på ebay;) Akta så inte mohammed eller familjen atazeven i ronna kommer och köper dig:D(har dålig humor, riktigt dålig när jag är trött)

Jo fast den där kona'n är väl en sån där "x-program" cykel? Tror det är lite för få och långsamma växlar för min smak.(eller hur är det?)

Det där jag ska ta från fonder rör sig kanske om 2-3 tusen så det är inga stora summor. Får se vad föräldrarna säger...

Haha, man tackar... Jo karma är skön.:wub: (oops, lite OT)

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahhahaahahaa nej för fan! Då skulle jag aldrig köpa en så dyr cykel för då skulle man vell få behålla den i en dag max xD Jag bor i södertälje, eller lite utanför då. Syrianernas inoficiella huvudstad som någon tidning sa någon gång, och man kan även tro det för det är inte långt ifrån att det blir det snart:|. En riktigt skitstad där verkligen alla pengar läggs på invandrarna. Skulle man fråga om pengar till en dirt så skulle de vell säga att då kan inte alla i ronna(där upploppen var) få några bidrag att köpa kebab med.

(om någon tycker min text är rasistist eller taskig mot invandrare så får ni be mig ändra den!)

Med Vänlliga Hälsningar David

Synd =/

Själv har jag velat ha en Kona Stuff eller någon annan dirt cykel men så går det inte. Har inte pengar till det.

Redigerad av Roxxy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej men jag cyklar typ varje dag till skolan och cyklar gärna på fritiden också så...

Okej, nä, borde egentligen inte skrivit något kanske. Menade verkligen inte att man var sjuk i huvudet eller något bara för att man spenderar mycket pengar på en cykel.

Sen har priserna nog stigit de senaste året kan jag tro, så you tell me, hur mycket kostar en vanlig, rätt bra Mountain-Bike? Inte värstingen dåra! ;):wub:

(Skulle nog behöva en ny till sommaren jag själv, vilket är anledningen till att jag frågar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nä, borde egentligen inte skrivit något kanske. Menade verkligen inte att man var sjuk i huvudet eller något bara för att man spenderar mycket pengar på en cykel.

Sen har priserna nog stigit de senaste året kan jag tro, så you tell me, hur mycket kostar en vanlig, rätt bra Mountain-Bike? Inte värstingen dåra! ;):wub:

(Skulle nog behöva en ny till sommaren jag själv, vilket är anledningen till att jag frågar)

Tror nog man kan få en rätt bra cykel för kanske omkring 4-5 tusen skulle jag tippa. men då får man nog inte så hållbar ram och kanske inte världens bästa växlar. Tror nog att man i dem flesta fall får vad man betalar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror nog man kan få en rätt bra cykel för kanske omkring 4-5 tusen skulle jag tippa. men då får man nog inte så hållbar ram och kanske inte världens bästa växlar. Tror nog att man i dem flesta fall får vad man betalar.  ;)

Okej, som jag trodde då. För ett par år sen fick man en bra för 2-3.

Ganska många år sen dock. Kanske var otydlig. :wub:

Redigerad av Everest
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo fast den där kona'n är väl en sån där "x-program" cykel? Tror det är lite för få och långsamma växlar för min smak.(eller hur är det?)

Det där jag ska ta från fonder rör sig kanske om 2-3 tusen så det är inga stora summor. Får se vad föräldrarna säger...

Haha, man tackar... Jo karma är skön.:wub: (oops, lite OT)

Konan är en blandning mellan en dirt cykel och en vanlig mtb typ, den har mer växlar(27 växlar om jag inte minns fel) och sen har den typ en dirtram fast lite större och lite mer anpassad för långa stärckor. Skulle aldrig palla långa sträckor på en dirtbike därför köpte jag Kona Hoss. Skönaste hojjen jag haft och det är inga problem alls med att cykla 2 mil asfalt på den eftersom ramen inte är llika minimal och kort som en dirtram, dessutom är ramen gjort så man inte är lika bakåtlutad typ. Finns en för 7 tusen på blocket http://www.blocket.se/vi/7285914.htm?ca=11_s

Redigerad av Burner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägger inte ut pengar på cyklar. Morsans får duga. Sen så vill jag ha pengarna till bensin till min moped. ;)

Haha, man har ju lätt råd till båda två, cyklarna köper man innan man skaffar mopeden, sedan samlar man pengar till moppen.

Och till bensinen behöver man inte så mycket pengar, man kan köra nästan hur länge som helst på en 50-lapp.

Föresten jag minns när jag skaffade min cykel (se min förra post) jag var den enda på hela min skola som hade 24 växlar, vilken respekt jag hade :wub:

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...