Jump to content

Cykel


aikjonas12
 Share

Recommended Posts

Tjenis, våren närmar sig. Visserligen är det snö kvar på backen men plusgrader har det varit de senaste dagarna(Stockholm) så man kan ju hoppas. Med våren följer ju också cykeln så en topic om vår två-hjulta vän tycker jag är passande.

Ja, jag har lite funderingar såklart,

Jag ska köpa ny cykel nu till våren. Då lyder min fråga(or) som följande:

Hur mycket skulle du vara beredd att pröjsa för en bra cykel?

Jag har kollat på en Crescent ETC 700 27-vxl. Den går på 7-8 tusen. Är det för mycket tycker ni? Vet ni något om denna cykel, bra, dålig, whatever?

24933316_1_660353_0.jpg

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Min cykel kostade ca. 5000kr sedan tillkom försäkring m.m. Men försäkringen blev billigare i.om att jag köpte ett lås för 500kr.

Så ca. 5000kr är jag berädd att ge för en bra cykel exk. försäkring och tillbehör.

Priset var nedsänkt så jag tjänade på det. Ingick även livstid fri service.

Innan du köper så titta också på vad som erbjuds i form av service, försäkringar osv. relativt viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Lite ful ram men annars snygg.

Tycker du? Jag tycker den e skit tuff :unsure::P Man kan låsa stötdämparna med en spak på styret också. Jobbigt om man måste stanna cykeln om man ska låsa dämpar.

@SlewME

Jo, sen ska jag kolla tunt lite på andra cyklar också. Det är inte klubbat att det blir Edge'n om man säger så.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Azore. Jag tävlingcyklade förr och hade cyklar som kostade 12-15 tusen st. Men efter att ha blivit av med den 6:e så slutade jag. Hade en skruttcykel i ett år sen belv den stulen med. Jag har hittat de senaste 5 jag har haft.

Tips till cykel köparen är att kolla vilka växlar som du får. Det är oftast där problemen ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får bli en ordenklig cykel i år, har haft nog med 21-växlar som bara trillar ihop och måste lagas för vad cykeln kostade 3 ggr om.

Ska köpa en 7-växlar, dock med pakethållare och vanliga skärmar men den plockar jag bort och sätter på mountain skärmar ^^. Baklampa med auto-sensor och lampa med nav-generator.

Edit: Den är dämpad också ... XD

Cresent Ultima tror jag den heter.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenis, våren närmar sig. Visserligen är det snö kvar på backen men plusgrader har det varit de senaste dagarna(Stockholm) så man kan ju hoppas. Med våren följer ju också cykeln så en topic om vår två-hjulta vän tycker jag är passande.

Ja, jag har lite funderingar såklart,

Jag ska köpa ny cykel nu till våren. Då lyder min fråga(or) som följande:

Hur mycket skulle du vara beredd att pröjsa för en bra cykel?

Jag har kollat på en Crescent ETC 700 27-vxl. Den går på 7-8 tusen. Är det för mycket tycker ni? Vet ni något om denna cykel, bra, dålig, whatever?

24933316_1_660353_0.jpg

Åk på en polis auktion o köp dig en nästan likadan för 800 istället :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...