Jump to content

Homosexualitetens orsak.


darkjak
 Share

Vad tror du är orsaken till att folk blir homosexuella.  

120 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Får jag fråga dig en sak Xogede... Vad är det egentliga problemet? Jag har förstått vad du menat, och att man är ämnad för kvinna och hela det köret, men vad är det egentliga problemet om vissa män faller för andra män, eller kvinnor för kvinnor? Blir du äcklad? Och det hotar ju knappast människans överlevnad, för de heterosexuella producerar mängder med barn, som de kåta hundar de/vi är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag fråga dig en sak Xogede... Vad är det egentliga problemet? Jag har förstått vad du menat, och att man är ämnad för kvinna och hela det köret, men vad är det egentliga problemet om vissa män faller för andra män, eller kvinnor för kvinnor? Blir du äcklad? Och det hotar ju knappast människans överlevnad, för de heterosexuella producerar mängder med barn, som de kåta hundar de/vi är.

Han är bara konservativ.

Lou Reed, take it away for me:

"and no kinds of love

are better than others

Some kinds of love

Marguerita told Tom

like a dirty French novel

the absurd courts the vulgar

and some kinds of love

the possibilites are endless

and for me to miss one

would seem to be groundless"

Oh yeah!

Öhm, kanske borde tillägga någonting:

Xogede; om vi nu ponerar att du har rätt med ditt bibliska tjoller, och en skapande Gud existerar, hur kommer det sig att han, som är en sådan bejakare av kärleken (glöm inte Jesus, ponken), skulle kunna neka den finaste kärleken av allt: den kompromisslösa kärleken mellan två människor?

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag fråga dig en sak Xogede... Vad är det egentliga problemet? Jag har förstått vad du menat, och att man är ämnad för kvinna och hela det köret, men vad är det egentliga problemet om vissa män faller för andra män, eller kvinnor för kvinnor? Blir du äcklad? Och det hotar ju knappast människans överlevnad, för de heterosexuella producerar mängder med barn, som de kåta hundar de/vi är.

Jag har länge misstänkt att det förra missförståndet inte är helt utrett ändå: det är Guds sak att döma och straffa. Om jag överhuvudtaget reagerar på att en person är homosexuell, så är det genom att be för honom. Jag kastar mig inte på honom och skriker "DÖ JÄVEL, DÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!11", som vissa av er verkar tro.

@okka: Jag är allt annat än konservativ... :o

Angående din fråga: Jag vet faktiskt inte riktigt. Egentligen tror jag inte på att en sådan kärlek kan uppstå (alternativ 3).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har länge misstänkt att det förra missförståndet inte är helt utrett ändå: det är Guds sak att döma och straffa. Om jag överhuvudtaget reagerar på att en person är homosexuell, så är det genom att be för honom. Jag kastar mig inte på honom och skriker "DÖ JÄVEL, DÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!11", som vissa av er verkar tro.

@okka: Jag är allt annat än konservativ... ;P

Angående din fråga: Jag vet faktiskt inte riktigt. Egentligen tror jag inte på att en sådan kärlek kan uppstå (alternativ 3).

Om vi fortsätter att ponera att du har rätt - dvs. utgår från ditt aningen vrickade perspektiv om felet med homosexualitet - varför kan du inte låta människor älska, för det är ju knappast något annat det handlar om? Kärlek är ju en definitionsfråga, fucker.

Faktum: du är konservativ; din åsikt är inget annat än en felaktig människosyn du har ärvt av dina föräldrar. Basta. Och säg mig; jesus?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Hittepå.

Så här tycker jag om bögar(kalla mig sexist men jag älskar lebbporr ;P ): Gud skapade Kvinnor & men, han skapade inte "homosexualitet" det är bara nått dom hittat på för att de vill vara annorlunda. Skiter i vad ni "homoförsvarare" tycker, det är min åsikt.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Uppfostran. Om barnet har geekiga föräldrar typ en pappa som gillar rosa och uppfostrar en att leka med dockor och får en att vara rädd för killar till en början och BARA ha flickkompisar kan jag bara säga en sak...

FAG!

Redigerad av Bashil
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi fortsätter att ponera att du har rätt - dvs. utgår från ditt aningen vrickade perspektiv om felet med homosexualitet - varför kan du inte låta människor älska, för det är ju knappast något annat det handlar om? Kärlek är ju en definitionsfråga, fucker.

Faktum: du är konservativ; din åsikt är inget annat än en felaktig människosyn du har ärvt av dina föräldrar. Basta. Och säg mig; jesus?

Nu förstår jag inte riktigt. Precis efter att ha förklarat att jag tycker det är fel men egentligen inte bryr mig så mycket, så frågar du mig varför jag inte kan låta människor älska? ;P

Vad är det med Jesus? Om du tror att han var för homosexualitet, så är faktum: du har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mr.Magic: Men du hör ju själv att ditt resonemang inte håller.

Bashil: Du har verkligen inte hängt med i den feministiska debatten och nytänkandet när det gäller könsbundna aktiviteter etc, det är inte genetiskt att tjejer gillar rosa ;P

"Om barnet har geekiga föräldrar typ en pappa som gillar rosa och uppfostrar en att leka med dockor" -så underbart idiotiskt uttalande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FAKTUM: JESUS FANNS INTE; RELIGION ÄR EN LÖGN OCH ENDAST NÅGOT SOM DÅTIDENS REGERINGAR HITTADE PÅ FÖR ATT HÅLLA FOLKET I SCHACK.

FAKTUM: "RIKTIG" KÄRLEK KAN UPPSTÅ MELLAN TVÅ PERSONER AV SAMMA KÖN

FAKTUM: HOMOSEXUELLA HAR INTE HITTAT PÅ SIN "ÅKOMMA" FÖR ATT DE VILL VARA ANNORLUNDA, DET ÄR NÅGOT SOM, ENLIGT FREUD, KOMMER I TIDIG BARNAÅLDER, DÅ VI ENLIGT SAMME PERSON ALLA ÄR BISEXUELLA VID FÖDSEL.

Oops, Caps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haho! Har du hört den där om mannen som inte var rasist, fast han hatade blattar?

Haho! Har du hört den där om mannen som inte hade fördomar, fast han trodde att kristendomen bara stod för lögner, konservativitet och allmän dumhet?

Nej, jag är inte konservativ. En konservativ är en som anser att allt nytt är dåligt:

1. Jag anser mindre än de flesta att allt nytt är dåligt.

2. Homosexualitet är knappast något nytt.

@skribb: Tyvärr är det inte du (eller någon annan i denna tråd) som bestämmer vad som är faktum. Ej heller denna Freud (vem är det, BTW?).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haho! Har du hört den där om mannen som inte hade fördomar, fast han trodde att kristendomen bara stod för lögner, konservativitet och allmän dumhet?

Nej, jag är inte konservativ. En konservativ är en som anser att allt nytt är dåligt:

1. Jag anser mindre än de flesta att allt nytt är dåligt.

2. Homosexualitet är knappast något nytt.

@skribb: Tyvärr är det inte du (eller någon annan i denna tråd) som bestämmer vad som är faktum. Ej heller denna Freud (vem är det, BTW?).

*skakar på huvudet*

Freud var The Man.

Okej? Capisco?

"I met Freud in Vienna. We broke over the discussion of penis envy; Freud felt that it should be limited to women."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med skribb lite, sluta hänvisa till Bibeln som källan till erat böghat, skit i den och låt människor älska vem de vill, såvida det inte skadar någon eller något. Kan inte förstå problemet..

Edit: Har någon länkar till de här sakerna som Freud har sagt om t.ex bisexualitet vid födseln med mera? ;P

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en sexuell läggning, man kan inte hjälpa det. Det bara är så. En del av ens personlighet kanske.

Min röst föll på Generna.

Jag förstår inte killar som säger, "De får böga bäst de vill bara de håller sig borta från mig"

Okej? Om en bög säger att jag ser bra ut är det väl samma skit som om en tjej skulle säga det? Man säger tack och håller käft.

@okka Capisci heter det väl ändå?

Redigerad av Zack
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med skribb lite, sluta hänvisa till Bibeln som källan till erat böghat, skit i den och låt människor älska vem de vill, såvida det inte skadar någon eller något. Kan inte förstå problemet...

En sak är ju om man argumenterar, då behövs fakta som alla tror på. En helt annan sak är om man förklarar varför man har en viss åsikt, då räcker det med fakta man själv tror på.

@curry: Är sjukdomen psykiskt störd? ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...