Jump to content

Homosexualitetens orsak.


darkjak
 Share

Vad tror du är orsaken till att folk blir homosexuella.  

120 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, vilken är orsaken?

Jag drar upp detta i och med heterotestet. Jag undrar, därför att homosexuella brukar neka alla möjliga orsaker. Jag har hört citat som "Man vaknar inte plötsligt en dag och förstår att man är homosexuell", och "Homosexualitet är inte en sjukdom".

Teorier till orsaker

1) Gener (kroppsliga abnormiteter)

Tanken är att det kan vara en genetisk variation som ger upphov till att man blir atraherad till det egna könet istället för motsatt kön. Detta dementeras som orsak av homosexuella på grund av att de inte vill klassa homosexualitet som en genetisk defekt, eller som något ärftligt. Skulle det komma fram att homosexualiteten var ärftlig, skulle man ju sluta provrörsbefrukta lebbor, eller befrukta surogatmödrar med bögsperma, vilket de ju har kämpat så länge för att få...

2) Uppfostran (mentala abnormiteter)

Den här tanken är att personen i fråga fått dåliga upplevelser av det motsatta könet, vuxit upp med en homosexuell förälder eller något annat. Tanken dementeras av de homosexuella, eftersom att det innebär att samtliga homosexuella är mentalt rubbade, och kan botas.

3) Hittepå (egoistiskt skitsnack)

Homosexualism existerar inte egentligen. Personerna i fråga inleder sexuella förhållanden med personer av det egna könet för att få uppmärksamhet, eller för att de inte kan få någon av motsatt kön. Denna tanke har uppstått eftersom att de homosexuella själva dementerat övriga två möjligheter. De homosexuella brukar dementera detta med citatet "fascistjävel".

Jag gissar på nr2, eftersom att man genom schockterapi lyckats "bota" homosexuella redan under 50-talet här i Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fel i hjärnan tror jag att orsaken är.. Har inget emot Homosar, dom får väl ha sitt liv bara dom låter oss vara i fred! ÄR DÄREMOT EMOT ATT DOM Får ADOPTERA BARN!! Det är ju hur sjukt som helst..

Wörd..

Själv tror jag det är fel Generna och lite i uppfostringen..

Votar: Generna...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kombination av gener och uppfostran.

En del kanske är på "the verge" av att bli gay och sen blir det pga sin uppfostran, andra är 100% gay pga gener. Men INGEN blir det enbart av uppfostran, och hittepå är det inte heller.

Quoad: Ja, det är det som menas med gener. Alternativt uppfostran. Eller en kombination, som jag sa ^_^

BroDD: Men FYFAN. Vilket jävla sätt att hjälpa till i en undersökning. Arkebusering nästa.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett homosexuellt par é precis lika kapabelt till att uppfostra barn som vilket annat "vanligt" par som helst. Det låter bara löjligt att resonera så.

Skulle du vilja ha 2pappor? Och ingen mamma? Det är sjukt.. Tänk på det barnet när han växer upp.. Han får ju helt fel syn på livet.. Det är inte rätt..

Tänk om hela världen va homosexuell?? Hur skulle då barn födas? Det är fel..

Jag är inte emot homosar, men är emot det att dom får ha barn..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle du vilja ha 2pappor? Och ingen mamma? Det är sjukt.. Tänk på det barnet när han växer upp.. Han får ju helt fel syn på livet.. Det är inte rätt..

Tänk om hela världen va homosexuell?? Hur skulle då barn födas? Det är fel..

Jag är inte emot homosar, men är emot det att dom får ha barn..

Jag förstår hur du menar. Att man förlorar den moderskärleken vilken skiljer sig från fadern. Men så länge ett barn har det bra och inte far illa så tycker jag att homosexuella har full rätt till att fostra ett barn.

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...