Jump to content

Homosexualitetens orsak.


darkjak
 Share

Vad tror du är orsaken till att folk blir homosexuella.  

120 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Du kunde kunde lagt till en Vote: Annat i alla fall, alternativen känns få.

Personligen tror jag homosexualitet kan ligga latent i alla människor och att man gör ett val, kanske ett omedvetet val. I dagens samhälle är man antingen hetro eller homo, klart vissa är bi men de ses ner på liksom homosexuella. Om vi går tillbaka till antikens grekland var nästan alla män homosexuella och det var den socialt accepterade sexualiteten. Också schimpansen vilken är människans närmaste genetiska art lever i bisexuella förhållanden.

"Homosexualitet är onaturligt eftersom det behövs en av varje kön för att föröka sig"

Om man är homosexuell har man alltså ingen vilja att föröka sig? Detta stämmer absolut inte, alla människor har en drift att föröka sig, hetro eller homo. Varför tror ni homosexuella par vill kunna adoptera? Så att de ska ha något att kolla på likt fiskarna i ett akvarium? Nej anledningen är densamma som driver hetrosexuella par att adoptera.

That's all

Rättelse!

I Grekland fanns (nästan) inga HOMOSEXUELLA. Där var de flesta BISEXUELLA.

Homosexualitet är någonting som borde (om det är genetiskt) selekterats bort av evolutionen, då deras läggning helt logiskt innebär att de inte kan föröka sig. Därigenom borde deras gener så småning om dö ut. Men den acceptans som finns idag innebär att homosexualiteten kommer kunna överleva obegränsat länge.

Jag är emot att homosexuella bör få provrörsbefrukta, men däremot kan dom få adoptera ungar, för att minska antalet barn på barnhemmen.

Ta mig inte fel: jag älskar bisexuella kvinnor. Går att ha trekant (av den typen jag gillar, d v s, jag och två kvinnor) utan att någon surar...

Jag hatar bögar av en orsak: de flörtar med tjejer för nöjes skull. Det sänder ut fel signaler till kvinnorna, och får dem att tro att bögen är intresserad av dom. Och utger dom sig för att vara bögar tror tjejerna alltid att de kan få honom att ändra läggning. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta mig inte fel: jag älskar bisexuella kvinnor. Går att ha trekant (av den typen jag gillar, d v s, jag och två kvinnor) utan att någon surar...

Jag hatar bögar av en orsak: de flörtar med tjejer för nöjes skull. Det sänder ut fel signaler till kvinnorna, och får dem att tro att bögen är intresserad av dom. Och utger dom sig för att vara bögar tror tjejerna alltid att de kan få honom att ändra läggning. :lol:

Hahaha, fan vad dum i huvudet och generaliseranade du är. Jag antar att du kommer säga nånting om att alla bögar i Malmö är sådana, men så är det inte.

Att älska lebba och hata bögar, fy fan alltså. Du höre ju själv hur det låter. Tänk lite, idiot.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, fan vad dum i huvudet och generaliseranade du är. Jag antar att du kommer säga nånting om att alla bögar i Malmö är sådana, men så är det inte.

Att älska lebba och hata bögar, fy fan alltså. Du höre ju själv hur det låter. Tänk lite, idiot.

Tack, orkade inte säga det själv. Sexistiska jäkla idiot.

------------

Hrm, dåliga alternativ. Själv - förespråkande för all kärlek, heho - har jag lite olika teorier. dock ingen bestämd uppfattning.

Det kan ju vara som Freud säger:

In Three Essays on the Theory of Sexuality (1905), Freud asserts that bisexuality is, in fact, a natural state for infants and discusses at length young children's "polymorphous perversity" as they invite and enjoy all pleasurable tactile sensations. But the use of the Håller med till 100%! perversity is key here, for Freud argues that bisexuality is an inherently infantile, regressive state, one that is invariably abandoned as psychological maturation proceeds.

Eller så kanske det är så enkelt att alla människor är bisexuella, men samhället i sig - och förväntningen på mänsklighetens fortplantning - gör att hetrosexualitet definieras som det "rätta"; det hela beror helt sonika bara på vad man har för definition på kärlek. Ni vet - det kallas broderlig kärlek, osv., men det hela kan mycket väl vara en definitionsfråga: all kärlek - "matromonial" kärlek [man=kvinna], likväl som "vänskaplig" [man=man, kvinna=kvinna] - är samma kärlek, men fortplantningen delar in det i "rätt och fel" i dagens samhälle - därav kanske också en förklaring av de estetiska och "antisamhälleligas" vanligtvis bisexuella eller homosexuella läggning...

Bara spekulationer, dock. Möjligtvis luddigt förklarat, möjligtvis solklart, men så är det...

Editation.

Har för mig att GTA3Freak sade fina saker. Orkar dock inte rota bakåt och kolla.

Ed-it-a-tioooon [D-mol].

Sen att du har skrivit "orsak" istället för "anledning", hrm...

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som jag tycker är intressant, är hur stor del religionen har i formandet av människors åsikter och fördomar. Till den här dagen dessutom. I det här århundradet som är så pass präglat av ateism och naturvetenskapliga teorier, så är vi ändå slavar för orimliga principer, som skrevs ner av små vidriga kanaaniter för över 2000 år sen.

I Antikens Grekland var det inte konstigt att de yngre grabbarna brukade suga av de äldre krigarna för att citat; "ta del av styrkan från deras säd". :lol: Homosexualitet var en accepterad livsstil och det var inget mer att säga om den saken. Men sedan kom bombnedslaget. ZANG! "Homosexualitet är synd, och om du ägnar dig åt detta leverne, så kommer The Almighty, strike down on thee", predikades det. Och vi tog blint efter av någon tvär anledning, och det är sjukt att det fortfarande finns människor som gör det idag.

På samma sätt som protestantismen gav upphov till ett helt nytt begrepp; rasism. Så var det innan kolonialismen, väldigt vanligt att svarta människor sågs på som kungligheter. Etiopierna hyllades, och Moorerna var respekterade (dock hänsynlösa) krigare. Men enligt The Good Book, så var svart fult, fel och hemskt, så dem förslavade och underkuvade den svarte människan och dess sinnelag, och gav oss ett fyndigt namn. Ett namn så förnedrande att det till den här dagen fortfarande väcker vrede i ens hjärta.

Det är också roligt att se att det inte finns många här som kan förstå att världshistoriens händelser är direkt förankrat till dagens situation. Du klagar på turken som blänger på dig i bussen, och du förstår inte varför de bombar torn och skriker ut sitt hat mot västvärlden. Ni skapade oss. Deal with it.

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra skrivet okka med flera. Darkjak, dina politiska åsikter är vidriga.

Edit: Och Mahalo då, givetvis.

---

Vet inte om ni redde ut det där med att ett barn mår dåligt av att ha två pappor? Hur som helst är det bara idiotiskt det du skriver Tojo. Det kanske inte är det bästa för barnet att bara ha en ensamstående förälder men det är i alla fall accepterat. Varför är det då inte accepterat att ha två av samma kön?

Senast jag kollade var ca 11% av jordens befolkning homosexuella. Dåligt eller inte, hur som helst är det ett faktum som måste respekteras. Folk tar illa upp när ni behandlar dom som cancersvulster.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att det kom en sådan här tråd just i de här dagarna, jag ska nämligen skriva en uppsats om just homosexualitet på So:n i skolan, och jag hoppas, okka och Mahalo, att det är okej om jag låter mig "inspireras" lite av era åsikter i mitt arbete? :lol:

Jävligt bra skrivet Mahalo!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att det kom en sådan här tråd just i de här dagarna, jag ska nämligen skriva en uppsats om just homosexualitet på So:n i skolan, och jag hoppas, okka och Mahalo, att det är okej om jag låter mig "inspireras" lite av era åsikter i mitt arbete? :lol:

Jävligt bra skrivet Mahalo!

Alltid villig att låna ut mina tankar för utbildande syfte. Go for it.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att det kom en sådan här tråd just i de här dagarna, jag ska nämligen skriva en uppsats om just homosexualitet på So:n i skolan, och jag hoppas, okka och Mahalo, att det är okej om jag låter mig "inspireras" lite av era åsikter i mitt arbete? :lol:

Jävligt bra skrivet Mahalo!

Alltid villig att låna ut mina tankar för utbildande syfte. Go for it.

Öhm.

Fint skrivit, förövrigt, Mahalo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vad anledningen till homosexualitet är, vad jag tror att den är alltså.

okkas teori är ju jäkligt bra, och låter vettig och allt det där, så även Mahalos.

Men det spelar inte så stor roll egentligen, vad anledningen är, nu är det så här och jag kan verkligen inte förstå hur folk kan vilja förbjuda två människor att älska varandra?

Darkjak är ju helt jävla blåst, i detta avseendet. Eller, i de flesta sådana här diskussioner är han faktiskt det men detta måste ta priset. Älskar lebbar, för dem kan man ha trekant med (jävla kåtbock? ^_^ ) men hatar bögar, för de analsex-utövande jävlarna försöker sno våra tjejer :lol:

Visst, du skulle bara kunna vara så korkad att du har träffat en homosexuell kille som har gjort så, oich sedan dragit alla över en kant, och tänkt: "Om den här bögen gjorde så, då är alla bögar såna".

Men jag tror inte det är så, jag tror faktiskt det är värre. Hur det ligger till vet jag inte, men det är riktigt, riktigt illa.

Edit: Skulle vara kul att se vad KalleR:s och Stellhells åsikt i denna frågan är..

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste ju självfallet hålla med både okka och Mahalo. Hatar att hålla med människor då det kan uppfattas som att man bara gör det för att få respekt(?), men det är faktiskt vad jag själv tycker, men de som känner mig (ingen :lol: ) kan även intyga att jag har så förbannat svårt att uttrycka mina åsikter ibland.

Så, jag håller med er.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste ju självfallet hålla med både okka och Mahalo. Hatar att hålla med människor då det kan uppfattas som att man bara gör det för att få respekt(?), men det är faktiskt vad jag själv tycker, men de som känner mig (ingen ^_^ ) kan även intyga att jag har så förbannat svårt att uttrycka mina åsikter ibland.

Så, jag håller med er.

Jag känner igen mig :P

Fan skribb, börjar du blir mer och mer mänsklig och humanistisk eller är det bara jag som känner så? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xogede:

Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.

Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

Där typ.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var i "The Good Book" står det så? :unsure:

Gah! Jag är ingen Bibelforskare. [Note to self; bibelforska] Jaja, jag får väl förklara det här på bästa vis jag kan. Om vi tar uppenbarelseboken som handlar främst om djävulen, helvetet och sånt jox, så får vi se att det svarta står för det onda och det vita för det goda . Inte i benämmningen att vita människor är goda och svarta är onda, men det är ju så historien har utspelat sig. Det hela handlar om hur man tolkar orden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xogede:

Där typ.

Min fråga handlade om bibelns förhållande till svarta. Angående homosexualitet tycker jag exakt samma sak som denna Good Book.

@Mahalo:

Genom hela bibeln används vit/ljus som bra och svart/mörk som dålig. Detta har dock inget att göra med hudfärg. Om det är något jag hatar med kristendom, så är det när folk feltolkar bibeln och använder den falska informationen som bortförklaring för sina onda gärningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min fråga handlade om bibelns förhållande till svarta. Angående homosexualitet tycker jag exakt samma sak som denna Good Book.

Förklara gärna lite ytterligare din (idiotiska) åsikt, okej?

Och om du är en sån jäkla instängd kristen typ, vad hände med alla människors lika värde och kärleken till alla? Jesus, ponken, jesus.

Inskränkta lilla...grr..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förklara gärna lite ytterligare din (idiotiska) åsikt, okej?

Och om du är en sån jäkla instängd kristen typ, vad hände med alla människors lika värde och kärleken till alla? Jesus, ponken, jesus.

Inskränkta lilla...grr..

Ursäkta felformulering. Jag tycker, precis som både gamla och nya testamentet, att homo/bisexualitet är en synd. Men att döma och straffa är Guds sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...