Jump to content

CsBeffo Gaming


SlewME
 Share

Recommended Posts

Får väl en hel drös med cs-nördar på mig nu men jag tycker att det är rätt så fjantigt hur ni stöter bort CSS när ni antagligen knappt har satt er in i det. Ni har säkert inte ens provat spelet mer än ett par minuter. Vad är det för "känsla" ni snackar om som tydligen inte alls existerar i CSS? Och kom inte med något skitsnack som "Åhhh, känslan jag får när jag spelar 1.6 är obeskrivlig! Den är bara så.... Åååhh!". Om ni har någon sunkdator som inte klarar av CSS förstår jag att ni gärna vill spela någonting som flyter bättre.

Kom igen nu, berätta för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 543
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Får väl en hel drös med cs-nördar på mig nu men jag tycker att det är rätt så fjantigt hur ni stöter bort CSS när ni antagligen knappt har satt er in i det. Ni har säkert inte ens provat spelet mer än ett par minuter. Vad är det för "känsla" ni snackar om som tydligen inte alls existerar i CSS? Och kom inte med något skitsnack som "Åhhh, känslan jag får när jag spelar 1.6 är obeskrivlig! Den är bara så.... Åååhh!". Om ni har någon sunkdator som inte klarar av CSS förstår jag att ni gärna vill spela någonting som flyter bättre.

Kom igen nu, berätta för mig.

Jag har lirat CSS i längre perioder och 1.6 är mycket bättre i många led. Hitboxarna på CSS är lika stora som statyer, vilket resulterar i att vilken idiot som helst får headshots hur fort och enkelt som helst. Mapsen är helt roevknullade versioner av 1.6 mapparna, många texturer är på tok för ljusa så det bara gör ont i ögonen (gamma fixar det, men då ser du inte i mörkret istället), rekylen på vapnena är RENT UTAV ÅT HELVETE. En para kan du stå och spraya med med mot en vägg och utan svårigheter alls kan du nästan pricka alla på nästan samma ställe. Och så source engine tramset med massa tunnor och skit som flyger och har sig. Det förstör det gamla goda 1.6 känslan. 1.6 är pretty much en mycket bättre version än Source, då source har för mycket trams. Hade det inte varit SÅ mycket och nybörjarvänligt så hade det förmodligen spelats mycket mer. Men nu har ju jag inte spelat promod då jag sålde mitt account för 2 torrent invites. Men i vilket fall.

Förklarar det lite granna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lirat CSS i längre perioder och 1.6 är mycket bättre i många led. Hitboxarna på CSS är lika stora som statyer, vilket resulterar i att vilken idiot som helst får headshots hur fort och enkelt som helst. Mapsen är helt roevknullade versioner av 1.6 mapparna, många texturer är på tok för ljusa så det bara gör ont i ögonen (gamma fixar det, men då ser du inte i mörkret istället), rekylen på vapnena är RENT UTAV ÅT HELVETE. En para kan du stå och spraya med med mot en vägg och utan svårigheter alls kan du nästan pricka alla på nästan samma ställe. Och så source engine tramset med massa tunnor och skit som flyger och har sig. Det förstör det gamla goda 1.6 känslan. 1.6 är pretty much en mycket bättre version än Source, då source har för mycket trams. Hade det inte varit SÅ mycket och nybörjarvänligt så hade det förmodligen spelats mycket mer. Men nu har ju jag inte spelat promod då jag sålde mitt account för 2 torrent invites. Men i vilket fall.

Förklarar det lite granna?

Man tackar. Men hur kommer det sig att jag har sett på en drös med 1.6 videos (ett par i min klass lirar ganska mycket) och många sprayar t.om under gubbarna på 1.6 när dom står på longdistance och lyckas göra headshot? Märkligt tycker jag.

Inget, off-topic kallas det :lol:

@Lajnux: Kom inte med "Ni har säkert en skitdator som inte klarar Source". Ingen har så dålig dator längre.

Jag sa att jag förstod er om ni hällre sitter och spelar 1.6 som ni kan ha 100fps på än om ni ska behöva sitta lägre i CSS.

-----------

Och vad fan var ditt sista inlägg på förra sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man tackar. Men hur kommer det sig att jag har sett på en drös med 1.6 videos (ett par i min klass lirar ganska mycket) och många sprayar t.om under gubbarna på 1.6 när dom står på longdistance och lyckas göra headshot? Märkligt tycker jag.

Kontrollerad sprayning. Krävs massvis med skicklighet för att kunna göra det väl. CSS behöver man inte det, då sprayar man rakt och alla skott träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man tackar. Men hur kommer det sig att jag har sett på en drös med 1.6 videos (ett par i min klass lirar ganska mycket) och många sprayar t.om under gubbarna på 1.6 när dom står på longdistance och lyckas göra headshot? Märkligt tycker jag.

Man sprayar nerifrån och upp, hitboxarna är näst intill perfekta på de flesta hosting-servrarna nuförtiden, huvudet sitter på huvudet osv. Kollar du på Source filmer siktar de flesta proffsen nere vid golvet då hitboxarna sitter mycket längre ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...