Jump to content

CsBeffo Gaming


SlewME
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 543
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 months later...
Vad är det som gör att 1.6 är bättre än Css? Css har bättre grafik.

Så tråkigt att man får höra det där så ofta nu för tiden. Jag önskar att vi kunde backa tillbaka från att vara så grafikkåta.

Att det är snyggare kommer man ingenstans mot argument som:

"Känslan är bättre i 1.6"

"1.6 har flera spelare"

"Varför byta ut något som man tycker om när man inte tycker att alternativen är bättre?"

...för grafiken i 1.6 är tillräcklig.

Jag har inte spelat Promod mer än någon enstaka laggig gång, men det ska ju vara någon slags kompromiss som ska föra samman allt vi gillar med de olika spelen. Får väl se hur det går när det är färdigutvecklat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det som gör att 1.6 är bättre än Css? Css har bättre grafik.

Grafik är bara 1 tand i munnen. Det saknar de andra tänderna, och vad kan du göra med en tand? Hugga någon? 1.6 har 31 tänder, men saknar bra grafik, men med 31 tänder kan du leva ett normalt liv.

Moralen i denna historia? 1.6 > CSS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk säger att 1.6 har mycket mera känsla, och att det därför är bättre. Men anledningen till att det har känsla är för att dom har spelat det så mycket att dom har utvecklat en känsla.

Det var precis det jag menade med mitt sista argument för 1.6. De flesta som spelar 1.6 är vana vid det och tycker om det, varför då byta bort det mot något annat? Jag har bara spelat Source en eller två gånger och det är skillnad.

Många säger att det blir "lättare", men det går ju inte säga eftersom det blir ju samma för alla.

Jämför med t.ex. GTA SA, ett spel jag naturligtvis gillar riktigt mycket och Just Cause, ett spel som enligt mig var skit rent ut sagt. GTA har alltid haft den sjukt pricksäkra känslan som gör spelet bättre än alla andra i genren. Just Cause däremot är snyggare än GTA, men känslan? Jag hittade ingen, därför slutade jag spela JC, men GTA kommer jag nog alltid fortsätta spela, med jämna mellanrum.

Jag slår vad om att jag hade tyckt bättre om Source ifall det var det spelet jag först spelade utav CS-spelen. Men nu var det inte så och jag är van vid 1.6 och kommer aldrig byta det mot source.

1.6 har tillräckligt med spelare för att en liten skit'clan' som den jag är med i ska kunna ha motstånd så det räcker en hel kväll/natt, så det behövs inte flera som spelar. Dock låter det hela tiden som att source-spelare försöker locka till sig flera, kanske finns det en anledning till varför det ser ljusare ut för 1.6 på den biten?

Vill dessutom avsluta med att upprepa Mordos bästa argument för varför 1.6 är bättre... 1.6 > CSS

...bah, den här diskussionen har varit en för många gånger redan. Nu går jag och duchar istället.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...