Jump to content

Vad har ni för musikstil?


Foo
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Metal, ja det påverkar väl min livsstil en hel del... Går klädd med: Jeans och min Metallica kill 'em all tröja (oftast) och en Jeansjacka med patchar på.

EDIT: Sen lirar jag väl gura några timmar om dagen oftast och det enda jag tänker på är musik och snackar typ alltid om musik.

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@pKz: varför mensar du när folk trampar dig på tårna? Du kommer alltid med hippa kommentarer om allt och alla men om någon råkar få med dig eller något du gillar så är dom helt plötsligt idioter. Lär dig argumentera så kommer både du och andra funka bra ihop. Iallafall bättre..

T: Lyssnar på allt. Men jag håller mig ytligt, vill inte fördjupa mig i något för att sedan fastna i det. Däför blir det lätt att någon vill att jag ska tipsa om något så har dom det redan. Och oftast får man frågan "Var är det för jävla skit du lyssnar på idag?". Men jag är van, och jag lyssnar på vad jag känner för.

Om någon skulle kolla på min klädstil och sen döma efter det så vet i fan vad jag skulle klassas som. Har alltid jeans, t-shirt, Tröja (om det är kallt), mössa (om det är kallt, eller håret strejkar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lyssnar på Techno. Mest hårdtechno då.. Har påverkat min livsstil rätt mycket, gick på ravefester varje helg. Klär mig detsutom som Raveare gör här (Kroatien).

Fast nu går jag inte lika mycket på ravefester.. Jobbar som i DJ ibland oxå :P

Så man kan verkligen säga att musiken ändrat min livsstil :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Namedroppa. Tihi.

pKz: aaah, du är ett sånt klockrent exempel på fördomen om hårdrockares idioti! Enfald strikes again. Observera duddelis citationstecken, för det första, och för det andra: nagellack i helhet är relativt feminint, det är onekbart. Och begreppet gay är - framförallt av dig - använt som någonting stereotypiskt feminint och bögigt, därav: DET ÄR GAY.

Så håll käften. Jag är less på dig, som vanligt. Speciellt då du uttrycker dig som en jäkla idiot, och snackar om stockar osv. Usch, blä.

Okka, tycker att du skapar mycket egna betydelser till existerand ord...känns som om du hittar på nåt på måfå, bara du är först med att säga nåt som kan verka smart om just det ordet...det är sådet känns för mig...rätta mig om jag har fel.

min musiksmak är lite blandad...fast till 99% går det att förknippa mig med allt som kan kallas rock...så det så...klär mig i trasiga jeans,bandtröjor, nitbälte och ibland även nitarmband...piloterna åker på ibland med! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssnar mest på metal, men även horrorcore. Klär mig inte på något speciellt sätt, jag tycker att hårdrocksklädstilen är fruktansvärt ful så jag skulle aldrig klä mig på det viset.

Har aldrig spelat något instrument eller gjort något annat musikaliskt, mest för att jag helt saknar talang.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Använd dig inte av ordet allätare då!!! Om jag inte skulle veta vars jag skulle ha dig så skulle jag bli sur på dig, heho. Ordet allätare är som ordet genre: idioti.

Öhm.

Bwah! Allätare ligger gott i munnen, ibland går det före ordets innebörd. Samma med nicket okka, det må vara en orgasm för tungan, men ju mer man tänker på det desto mindre kommer man fram till.

@pKz: Om du inte tål skämt om att någon/några är "gay" (notera citattecken, dammit), har du allvarliga problem att kunna ha en vettig diskussion med någon. Olika uttryck kommer fram, se på dem med glimt i ögat, och både du och forumet mår bättre. okka är varken homofob eller o-originell. Han är raka motsatsen, skulle jag säga. En unik bögälskare. Hiiiahiah.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom okka, i min anda, är en inbiten ordsmidare, kan jag givetvis förstå hur han resonerar. Men att ta ett ord som "allätare". Ett ord för oss som har växt ifrån hela den där: "Ey-yo-Petter-jag-kickar-hip-hop-stilen", eller varför inte, vi som skrattar åt de skitiga grabbar som sitter i sina epa-traktorer och kammar håret med en baconskiva. Att ta ett ord för oss som vägrar att bära en stämpel och sedan degradera det, går jag absolut inte med på.

Och jag ska härmed se till att du blir bannlyst från det hyper-lingvistiska språk-föreningens nyhetsbrev, you evil nazi bastard! Herre jistanes, pKz börjar smitta av sig. Finns det kanske en underförstådd förklaring bakom detta?

"Hörru du! Ja, du. Du som sitter där under korkeken och luktar på blommorna. Du som sitter där i all harmoni och kastar solsken och glada tankar mot allt och alla som passerar din väg [...] du som sitter där på gräsplätten med ett sketcblock i handen och citerar Thomas Mann, samtidigt som du komponerar din egna vackra lyrik. Du är la ändå Hitler, inte sant?"

Och just då får vi se sanningen för första gången; den djupt melankoliska blicken i okkas ögon har nu bytts ut mot blodiga tårar som rinner ner längs han kinder. Leendet är nu blott ett svart inferno av sylvassa huggtänder som gnager på Judas Iskariots förmultna kranium. Han ger ifrån sig ett öronbedövande skri och fnyser ut: "Sablar, you got me". Sedan drar han sig majestätiskt tillbaka ner i purgatorios flammor, samtidigt som han skriker: "Man verhindere die jüdische Unterhöhlung unseres Volkes, wenn notwendig, durch die Sicherung ihrer Erreger in Konzentrationslagern". Whatever that means.

Vart var jag någonstans? Jo just det. Jag är allätare. Jepp jag äter allt och inte bara det som vi får serverat. You dig?

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@The Dude: Bögar har inte på sig svart nagelfärg, och det vet du. Och jag tror inte Gene Simmons, han i KISS du vet, är bög. Eftersom han har haft sex med mer än 7000 tjejer. Men, men. :blink: Puss på dig och dina fördomar. Men jag är väl bög jag också. Kom hit så ska du få stock så det räcker och blir över...

Ojdå, här har man blivit attackerad och hotad med våldtäkt och jag har inte ens märkt det. Men men, Siana, okka & stellhell har ju svarat åt mig så..

Men jag är inte den som flänger med bög/gay hit och dit och jag tänkte faktiskt på vad jag skrev och visste att folk skulle misstolka mig, men jag sket i det.

Nej, svart nagellack på killar är inte "normalt". Det är "gay".

Och jo, citattecknena är viktiga. Läs orden "normalt" och "gay" kursivt/ med betoning, om ni förstår vad jag menar. Det var så jag tänkte iaf, tyckte det var komiskt ^_^

Btw: Gene Simmons, vilken jävla slampa det verkar vara :P 7000 tjejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom okka, i min anda, är en inbiten ordsmidare, kan jag givetvis förstå hur han resonerar. Men att ta ett ord som "allätare". Ett ord för oss som har växt ifrån hela den där: "Ey-yo-Petter-jag-kickar-hip-hop-stilen", eller varför inte, vi som skrattar åt de skitiga grabbar som sitter i sina epa-traktorer och kammar håret med en baconskiva. Att ta ett ord för oss som vägrar att bära en stämpel och sedan degradera det, går jag absolut inte med på.

Och jag ska härmed se till att du blir bannlyst från det hyper-lingvistiska språk-föreningens nyhetsbrev, you evil nazi bastard! Herre jistanes, pKz börjar smitta av sig. Finns det kanske en underförstådd förklaring bakom detta?

"Hörru du! Ja, du. Du som sitter där under korkeken och luktar på blommorna. Du som sitter där i all harmoni och kastar solsken och glada tankar mot allt och alla som passerar din väg [...] du som sitter där på gräsplätten med ett sketcblock i handen och citerar Thomas Mann, samtidigt som du komponerar din egna vackra lyrik. Du är la ändå Hitler, inte sant?"

Och just då får vi se sanningen för första gången; den djupt melankoliska blicken i okkas ögon har nu bytts ut mot blodiga tårar som rinner ner längs han kinder. Leendet är nu blott ett svart inferno av sylvassa huggtänder som gnager på Judas Iskariots förmultna kranium. Han ger ifrån sig ett öronbedövande skri och fnyser ut: "Sablar, you got me". Sedan drar han sig majestätiskt tillbaka ner i purgatorios flammor, samtidigt som han skriker: "Man verhindere die jüdische Unterhöhlung unseres Volkes, wenn notwendig, durch die Sicherung ihrer Erreger in Konzentrationslagern". Whatever that means.

Vart var jag någonstans? Jo just det. Jag är allätare. Jepp jag äter allt och inte bara det som vi får serverat. You dig?

Förväntas jag säga något annat än: "sablar, you got me"?

Möjligtvis.

Men för sakens, och den fina redovisningens, skull, väljer jag att inte göra det.

Sablar, you got me.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbigt att jag skrev för läänge sen att jag inte skulle skriva, och att det skulle forsätta i MSN. Men men. En del är väl "gays"

@The Dude: Det kallas populär.. Inte slampigt.

"Sorry all of our fans. But we need to go and fuck some groupies.."

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...