Jump to content

Vad har ni för musikstil?


Foo
 Share

Recommended Posts

Nej, men snälla kan jag inte få ett svar på min fråga!

Skrev du bara det för att det lät bra eller?

Pkz: nagellack är gay.

Nejdå, namedroppa är rätt bra. Eller så uttrycker du dig jättebra och förklarar situationen in i minsta detalj. The Dude lyckades. Jag lyckades (utan att ha sagt något). Siana lyckades genom att säga "bra musik" (men det är bara för att jag redan vet vad han lyssnar på).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Namedroppa. Tihi.

pKz: aaah, du är ett sånt klockrent exempel på fördomen om hårdrockares idioti! Enfald strikes again. Observera duddelis citationstecken, för det första, och för det andra: nagellack i helhet är relativt feminint, det är onekbart. Och begreppet gay är - framförallt av dig - använt som någonting stereotypiskt feminint och bögigt, därav: DET ÄR GAY.

Så håll käften. Jag är less på dig, som vanligt. Speciellt då du uttrycker dig som en jäkla idiot, och snackar om stockar osv. Usch, blä.

JESUS MARIA och den söta HESTEN, fan. Våran lille Olle Westlund, a.k.a The Dude, klagar på att rock är gay. Men då passar jag på att lägga in att enligt han; , Manowar är gay, för dom har läderkläder på sig. Mjo, jag såg citationstecknen, och eftersom jag vet att han var seriös med att det är gay så...

Och du har INTE hört talas om glam-rock, a.k.a Sleazerock. Du vet, CrashDïet, Mötley Crüe, Zan Clan. Och sånt? Dom klär sig i färgladda kläder, konstiga kläder, läppstift (Som KISS, som var också glam en gång i tiden), och allt möjligt. Men hur fan i helvete lyckas ett band bli bögstämplad för att dom spelar musik?

Darin är ju också gay har jag hört en massa säga. Varför? För att han spelar musik som folk gillar? Jao, klart det är så.

Tänk om du också skulle våga gå mot strömmen, min vän, precis som våra rockare gjorde. Och vad hände? Hela världen (förutom dig och andra sådana) gillade musiken. Konstigt, folk lyssnade på BÖGAR. Vadfan.. :S

Haha, jo. Snart är väl långt hår också gay, och då menar jag "gay", så ni förstår. Långt hår, då är man ju kopplad direkt till tjej, och tjej = gay.. Eller inte.. Whao.

Ja, jag ser gay som bögigt. Vet inte vad jag annars borde se det som? Glad..?

Nej, jag tänker fan inte hålla käften. Ska jag hålla käften för att du är smartare än mig? Är det lill-Hitler jag ser? Ja, kanske det är så.

Ja, jag snackar om stockar. Du behöver INTE läsa mina posts då, om du nu stör dig så jävligt på mig.

"Idiotjävel."

Usch, blä på dig med. Testa duscha. Hej.

AntiClimax: Ja, det är gay. Som fan, visst är det? Mhm, ajo, visst. Sure. Säkert.

Och det ska komma från en kille som inte kan komma upp i klimax. Puss på dig med.

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JESUS MARIA och den söta HESTEN, fan. Våran lille Olle Westlund, a.k.a The Dude, klagar på att rock är gay. Men då passar jag på att lägga in att enligt han; , Manowar är gay, för dom har läderkläder på sig. Mjo, jag såg citationstecknen, och eftersom jag vet att han var seriös med att det är gay så...

Haha, jo. Snart är väl långt hår också gay, och då menar jag "gay", så ni förstår. Långt hår, då är man ju kopplad direkt till tjej, och tjej = gay.. Eller inte.. Whao.

Ja, jag ser gay som bögigt. Vet inte vad jag annars borde se det som? Glad..?

Nej, jag tänker fan inte hålla käften. Ska jag hålla käften för att du är smartare än mig? Är det lill-Hitler jag ser? Ja, kanske det är så.

Ja, jag snackar om stockar. Du behöver INTE läsa mina posts då, om du nu stör dig så jävligt på mig.

"Idiotjävel."

Usch, blä på dig med. Testa duscha. Hej.

AntiClimax: Ja, det är gay. Som fan, visst är det? Mhm, ajo, visst. Sure. Säkert.

Och det ska komma från en kille som inte kan komma upp i klimax. Puss på dig med.

Nej jag kan faktiskt inte komma upp i klimax är det något fel med det? :'(

Jag lyssnare på musik som The White Stripes, Bob Dylan, Arctic Monkeys, Kiss och The Hellacopters! Så jag är en fucking jävla alleater!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JESUS MARIA och den söta HESTEN, fan. Våran lille Olle Westlund, a.k.a The Dude, klagar på att rock är gay. Men då passar jag på att lägga in att enligt han; , Manowar är gay, för dom har läderkläder på sig. Mjo, jag såg citationstecknen, och eftersom jag vet att han var seriös med att det är gay så...

Och du har INTE hört talas om glam-rock, a.k.a Sleazerock. Du vet, CrashDïet, Mötley Crüe, Zan Clan. Och sånt? Dom klär sig i färgladda kläder, konstiga kläder, läppstift (Som KISS, som var också glam en gång i tiden), och allt möjligt. Men hur fan i helvete lyckas ett band bli bögstämplad för att dom spelar musik?

Darin är ju också gay har jag hört en massa säga. Varför? För att han spelar musik som folk gillar? Jao, klart det är så.

Tänk om du också skulle våga gå mot strömmen, min vän, precis som våra rockare gjorde. Och vad hände? Hela världen (förutom dig och andra sådana) gillade musiken. Konstigt, folk lyssnade på BÖGAR. Vadfan.. :S

Haha, jo. Snart är väl långt hår också gay, och då menar jag "gay", så ni förstår. Långt hår, då är man ju kopplad direkt till tjej, och tjej = gay.. Eller inte.. Whao.

Ja, jag ser gay som bögigt. Vet inte vad jag annars borde se det som? Glad..?

Nej, jag tänker fan inte hålla käften. Ska jag hålla käften för att du är smartare än mig? Är det lill-Hitler jag ser? Ja, kanske det är så.

Ja, jag snackar om stockar. Du behöver INTE läsa mina posts då, om du nu stör dig så jävligt på mig.

"Idiotjävel."

Usch, blä på dig med. Testa duscha. Hej.

AntiClimax: Ja, det är gay. Som fan, visst är det? Mhm, ajo, visst. Sure. Säkert.

Och det ska komma från en kille som inte kan komma upp i klimax. Puss på dig med.

Stor bokstav.

okka vågar väl ändå gå mot strömmen? :)

Smink är ju någonting feminimt eftersom det är mest kvinnor som använder det, därför kan nagellack uppfattas som gay. Huruvida det borde vara så eller inte vet jag inte, men ser jag en kille med nagellack kan ju jag höja på ögonbrynen och tänke just att det där var gayigt.

Och varför envisas du med att kalla okka för lill-Hitler? Han är för fan bland de 5 mest humanistiska vi har här på forumet.

Men fortsätt gärna med dina förolämningar i stil med att dissa folks nick på ett fruktansvärt fyndigt sätt, man får sig trots allt ett gott skratt :D

On-topic nu då.

Jag lyssnar också på det mesta som jag tycker är bra musik, oavsett vilken musikstil det är, som Siana sa.

Det påverkar inte mitt utseende ett dugg ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PKZ (nej, jag quotar dig inte, det känns överflödigt): kan du sluta dra paraleller mellan mig och Hitler, bara för att jag står för min åsikt? Det är verkligen bara barnsligt. Ungefär lika barnsligt som dina "puss på dig" och "testa duscha" osv, kan du inte argumentera och hålla dig på en normal nivå och sluta med din-mamma-attityden?

Att du drar paraleller mellan mig och fascistdiktatorer, enbart eftersom att jag står för min åsikt, är väldigt idiotiskt. Du förstår - jag citerar Voltaire eller nått - jag håller helt enkelt inte med din åsikt, men jag ska slåss för din rätt att ha den. Tro inte att jag är någon elitist i den bemärkelsen att jag ser ner på dig som människa eller tycker mindre om dig, bara för att du tänker olika; nejdå, jag håller bara inte med om (vilket jag väljer att uttrycka genom att helt rätt och slätt kalla dig idiot (dvs att jag finner din åsikt idiotisk)). Det är inte att dömma dig som person, utan det är att dömma din jäkla åsikt för att den, enligt mig, är knäpp. Och du förstår: det är DU som får det till att jag är en fascistdiktator, eftersom att du på något outgrunderligt vänster väljer att sänka dig under mig, iom. att du kallar mig smartare än dig; stå på dig, männska. Jag vill dig inget ont, jag älskar mänskligheten, yadda, yadda. Du verkar bara ha fått hela uttryckandefrihettjollret om bakfoten - jag har rätt att stå för min åsikt. Min åsikt går vanligtvis emot din åsikt. Jag säger detta, rakt upp och ner. Här går det fel, ser du: DU anser att jag är mini-Hitler, av den enkla anledningen att du ställer dig under mig, bara för att jag (nu enligt dig) uttrycker mig bättre. Ordet är fritt. Om mitt ord går emot ditt ord, så säger jag det. Okej? Gillar du inte det, well, jadu, jag står bara för mina åsikter.

Okej, nu när jag har skrivit det där jäkla blocket (jag kände för att vara lite monotont upprepande a la Thomas Bernhard), så ska jag reda ut gaygrejen genom att skriva en enkel mening: gay är att gilla människor av samma kön, medans "gay" är en benämning på den stereotypiske feminine människan som homosexuella vanligtvis brukar vara: dvs en benämning på en fördom, eller nått.

Japp, det är den ironiska generationen (Generation X) fel, alltihop.

Hrm. Läser inte igenom detta, så det är nog ett rätt fult inlägg.

Jag editerar och tackar tweak och Crice för att snabbt reda ut pKz:s lilla kommentar om att jag inte går emot strömmen [HAHO]. Värt att nämna i sammanhanget är att jag blir kallad bög flera gånger per dag, så...

Crice: heho, korrekt. Glöm inte Allen Ginsberg och Andy Warhol.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk om du också skulle våga gå mot strömmen, min vän, precis som våra rockare gjorde. Och vad hände? Hela världen (förutom dig och andra sådana) gillade musiken. Konstigt, folk lyssnade på BÖGAR. Vadfan.. :S

Ahahahaha... okka har ju en egen ström, för fan. Dessutom vågar jag gissa på att både Bowie och Reed har varit officiellt bi/homosexuella ett bra tag nu.

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stor bokstav.

okka vågar väl ändå gå mot strömmen? :)

Smink är ju någonting feminimt eftersom det är mest kvinnor som använder det, därför kan nagellack uppfattas som gay. Huruvida det borde vara så eller inte vet jag inte, men ser jag en kille med nagellack kan ju jag höja på ögonbrynen och tänke just att det där var gayigt.

Och varför envisas du med att kalla okka för lill-Hitler? Han är för fan bland de 5 mest humanistiska vi har här på forumet.

Men fortsätt gärna med dina förolämningar i stil med att dissa folks nick på ett fruktansvärt fyndigt sätt, man får sig trots allt ett gott skratt :D

On-topic nu då.

Jag lyssnar också på det mesta som jag tycker är bra musik, oavsett vilken musikstil det är, som Siana sa.

Det påverkar inte mitt utseende ett dugg ^_^

Jao, sure.

Japp. Men du.. du har missat en sak.. 80talisterna gick emot strömmen nå fruktansvärt. ^_^ Ja, jag skulle också göra det. men skulle han sedan ha skinnajacka och allt sånt på sig skulle jag bara le mot han eller något.

Jo, eftersom jag är dummare än han, så ska jag hålla käft. Hur skall man tolka't ?

Jaa, men det var inte ironi på det heller förstår du min kamrat.

Ja, jag fick mig ett gott skratt jag med. (Fastän jag har så dålig humor så skrattade jag inte. Nämen. wtf.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JESUS. FAN VAD ALLA SKA SRKIVA. JAG GER UPP.

ROCKARE ÄR _INTE_ BÖGAR, BARA FÖR ATT DOM KLÄR SIG I LÄDERKLÄDER OCH HAR NAGELLACK, ISÅNNAFALL BORDE TJEJER MED MANLIGA SAKER VARA LEBBAR, OCH DET TVEEEKAR JAG PÅ.

Snabbt svar till båda:

okka: Du får kalla mig idiot, jag får inte kalla dig mini hitler. Sure.

@Crice: 2 st är bögar i rocken, okej.. Och varför är dom bög? För att dom har nagellack på sig, eller för att dom gillar kukar? Precis.

Nu lägger jag mig, ni får spamma mig i PM eller MSN, men jag vill inte ha en till varning. Förlåt för att jag förstörde topicen.

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JESUS. FAN VAD ALLA SKA SRKIVA. JAG GER UPP.

ROCKARE ÄR _INTE_ BÖGAR, BARA FÖR ATT DOM KLÄR SIG I LÄDERKLÄDER OCH HAR NAGELLACK, ISÅNNAFALL BORDE TJEJER MED MANLIGA SAKER VARA LEBBAR, OCH DET TVEEEKAR JAG PÅ.

Snabbt svar till båda:

okka: Du får kalla mig idiot, jag får inte kalla dig mini hitler. Sure.

@Crice: 2 st är bögar i rocken, okej.. Och varför är dom bög? För att dom har nagellack på sig, eller för att dom gillar kukar? Precis.

Snälla. Läste du inte vad jag skrev? Jag påstår inte att rockare är bögar. Jag påstår att det är "gay" att ha nagellack på samma sätt som att det är "hetero" att piska varandra i omklädningsrummet som alla grabbar gör. Allt handlar om citationstecken.

Det hela är en fråga om stereotyper, och rätten att skämta om det. Annars skulle vi inte ha några dåliga åttiotalskomedier. Duh?

Och ja, jag får kalla dig idiot, och du får inte kalla mig för mini-Hitler. Jag tyckte att jag förklarade det ganska väl.

Kul att du gav upp, för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar såhär; varför blev dom bög?

Öh... får ta och ringa Lou och David imorgon och fråga. Stay tight.

Min hela poäng, eftersom du tycks ha antingen missuppfattat eller twistat mitt ursprungliga meddelande, är: okka lyssnar också på "gay"-musik, i och med att flertalet av hans favoritartister är öppet homo - eller bi - sexuella. Han är dessutom mindre mainstream än, till exempel, du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla. Läste du inte vad jag skrev? Jag påstår inte att rockare är bögar. Jag påstår att det är "gay" att ha nagellack på samma sätt som att det är "hetero" att piska varandra i omklädningsrummet som alla grabbar gör. Allt handlar om citationstecken.

Det hela är en fråga om stereotyper, och rätten att skämta om det. Annars skulle vi inte ha några dåliga åttiotalskomedier. Duh?

Och ja, jag får kalla dig idiot, och du får inte kalla mig för mini-Hitler. Jag tyckte att jag förklarade det ganska väl.

Kul att du gav upp, för övrigt.

...

Nej, jag försker banka in det i skallen på endel.

Ja, det är hetero som fan. Or not.

Ser inget skämt om att kalla annat folk för "gay", för att dom är annorlunda.

Okej, sure. Det var jättebra förklarat...

@Crice: Ja, han lyssnar på "gay"artister. Och gör det inte, eller jo, Judas Priest då, men liksom.. Fattar fortfarande inte varför kalla någon för "gay", när man inte vet ett piss om personen i fråga.

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh... får ta och ringa Lou och David imorgon och fråga. Stay tight.

Min hela poäng, eftersom du tycks ha antingen missuppfattat eller twistat mitt ursprungliga meddelande, är: okka lyssnar också på "gay"-musik, i och med att flertalet av hans favoritartister är öppet homo - eller bi - sexuella. Han är dessutom mindre mainstream än, till exempel, du.

Exakt. Säkerligen är majoriteten av alla jag lyssnar på antingen bi- eller homosexuella. Det pKz säkerligen har gjort är att, på något outgrunderligt vänster, lyckats omvända våra inlägg till någon form av homofobiska åsikter, och därigenom anklagat hela hårdrocksscenen för att vara homo (med en anklagande ton). Och där, mina vänner, har allt gått snett.

Heja homosexualiteten, säger jag bara. Visste du inte om hur jäkla förespråkande för sådant jag är, pKz? Jag menar: jag har haft en penis som avatar. Heho.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...

Jag vet att du haft en penis som avatar, och jag blev jätteäcklad av den. Ska gråta lite hos KalleR eller någon tror jag. Min bror tyckte det såg ut som en porrbild, så han är ärrad. Usch, jadu. Jag är ju inte heller över 18 år. Så det blev ett helvete för mig, kunna inte sova på 7 dagar.

Skitsamma nu, DISKUTION OFF, har lovat KalleR att sluta förstöra. okokokok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Harkel* ...

Tja, jag lyssnar mest på Hiphop, men även en del Jazz.

Jazz har påverkat mig en del, dock inte hippehoppen. Bl.a så heter jag ju Jazz här på forumet, dessutom har jag spelat trombon nu i sex år frammöver. Tackvare Nisse Landgren som spelade för mig när jag var en sissådär 5 år nere vid Brantevick. Dessutom så i Fresh Prince så är ju Wills kompis Jazz jävligt rolig också. :D

@ De stridande:

Snälla, sluta. PM, MSN.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...