Jump to content

Vad har ni för musikstil?


Foo
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En följdfråga:

Vika artister anser ni ha något vettigt att säga i sina texter & varför anser ni detta budskap vara extra gripande för er?

Kiss och Nazareth, för när man minst anar det kan kärleken vända om och man förlorar den man älskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En följdfråga:

Vika artister anser ni ha något vettigt att säga i sina texter & varför anser ni detta budskap vara extra gripande för er?

NEU!:s tyska stön och uppspeedade, öhm, skratt, är rätt värdefulla.

Skämt å sido: för att vara pubertalt missanpassad säger jag Death Cab For Cutie (namnet säger sig själv) samt The Smiths ("[...] and you go home, and you cry and you want to diieeee")

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssnar mest på metal, ganska många stilar inom metal också (t.ex heavy, death, thrash, metalcore).

Sen lyssnar jag också på massor av annat, fast ingen speciell genre då.

En kompis håller dock på att skicka indie-musik till mig (främst Pixies och Placebo), Placebo är faktiskt helt OK, fast ingen direkt låt som har fastnat än.

Ändring: Glömde säga att jag inte klär mig på något speciellt, jag tror alltså inte att man skulle kunna kolla på mig och se vad jag lyssnar på (undantag är dem ynka två band-t-shirtarna som jag äger).

Och angående följdfrågan; svårt att säga, brukar faktiskt inte kolla så mycket på texterna och vad dem handlar om. Jag bryr mig mer om hur det låter, alltså om sångaren/sångerskan har en passande röst, om melodierna är härliga etc.

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ett unikum. Intervjua mig om musik och du kommer trassla in dig så mycket att det till slut är jag som ställer frågorna och du försöker svara (observera: försöker, för du kommer aldrig finna svaren).

Love ya! ;)

-------------------

Och nu till mig. Lyssnar MEST på metal och horrorcore (extrem hiphop för er som inte vet), men det som påverkade min livsstil först var metal eftersom horrorcoren kom senare... metalen har påverkat mig i den mån att jag gillar "evil" saker, men jag är ju rätt sjuk själv så man vet aldrig om jag ändå varit likadan utan den musiken... hursomhelst, horrorcore har styrkt min livsstil, eller vad man ska säga. Jag klär mig i svart, från början inspirerad av musiken, senare blivit något som representerar mig själv som person; är rätt så negativ, ser bara det dåliga hos människor, hatar allt och alla, osv.

Svar på följdfrågan:

Vilka artister?

HORRORCORE:

Madd Maxxx - Anti-mainstream och religionshat

Lo Key - Anti-mainstream och religionshat

Preacher X - anti-religion

Sicktanick - anti-religion

Ressurrector - anti-religion

METAL:

Finntroll - anti-kristendom

Gamla Slipknot - Människor är skit (people=shit...)

Kommer inte på så mycket mer nu, de flesta jag lyssnar på har något vettigt att säga så det är svårt att räkna upp eller komma ihåg allt. Men det vettiga jag syftar på är ändå mest anti-religion, anti-mainstream, anti-idioter och anti-värld ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förväntas jag säga något annat än: "sablar, you got me"?

Möjligtvis.

Men för sakens, och den fina redovisningens, skull, väljer jag att inte göra det.

Sablar, you got me.

Utöver "sablar, you got me" och nazistiskt gibberish, finns det väl egentligen inte mycket att tillägga? "Luke I am your father" kanske? Fast då måste man förstås tala igenom en sån där helfestlig apparat som de som rökt för mycket, använder sig av.

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utöver "sablar, you got me" och nazistiskt gibberish, finns det väl egentligen inte mycket att tilläga? "Luke I am your father" kanske? Fast då måste man förstås tala igenom en sån där helfestlig apparat som de som rökt för mycket, använder sig av.

Ah, tack för tipset, jag kanske ska avsluta med lite fejk-tyska a la Chaplin, för att framstå som ännu mer Hitlerish: ich beigen und lieber-strausen der KINDERGARTEN FYR ACHTUNGLANGEN!!! KAR WONDERHAUMEN der INTERGANGEN der BRATwursthandeln der ANDERVANDEN; LAAAAANDERGANGEN DER FIIINKELSPIEEL!!

...öhm..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...