Jump to content

Vad har ni för musikstil?


Foo
 Share

Recommended Posts

Jag håller på med ett skolarbete där jag har valt att "intervjua" folk om vad de har för musikstil & hur den påverkar deras livstil...

Så om ni har en musikstil som ni håller starkt vid, så mycket att den påverkar ert sätt att leva. T.ex: att ni klär er på ett visst sätt som hör till den stilen eller kanske själva spelar i band & ägnar mycket tid åt musiken.... (och om era kommentarer vill bli meddtagna i min uppsatts)

Isåfall får ni gärna skriva det här och beskriva er relation till musiken!

TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hårdrock, metal lyssnar jag väll på..

klär mig dock inte som en "tr00" metalhead :ermm: det enda rockiga jag har är väll svart nagellack, massa bandtröjor (mest maiden)

klär mig typ "normalt" skulle man kunna säga, ser alltså inte ut som en tr00 rockare :shifty: har väll inte påverkat mig... som jag märkt iaf ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hårdrock, metal lyssnar jag väll på..

klär mig dock inte som en "tr00" metalhead  :)  det enda rockiga jag har är väll svart nagellack, massa bandtröjor (mest maiden)

klär mig typ "normalt" skulle man kunna säga, ser alltså inte ut som en tr00 rockare  :D  har väll inte påverkat mig... som jag märkt iaf  ^_^

Nej, svart nagellack på killar är inte "normalt". Det är "gay".

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är väl lite av en "allätare", men det blir mest rock nu för tiden bara för att jag är så besatt av Thåströms musik. :D

Lyssnar på Thåström (Ebba Grön (punk), Imperiet, Ebba Gold (inte Thåström, men ett bra coverband som bara gör covers på Thåströms musik) och det som kommit under Thåströms solokarriär), Hammerfall, Björn Rosenström, Weird Al Yankovic, Metallica, Bob Dylan, The Cranberries, Bloodhound Gang, lite Tupac och enstaka låtar från olika band som jag inte gillar så mycket i övrigt, till exempel "Chase the Devil" med Max Romeo and the Upsetters (finns med i GTA: SA), "The Passenger" med Iggy Pop, "Cum on feel the noize" med Quiet Riot (finns med i GTA: VC), etc. etc.

Så är som sagt en "allätare".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är allätare. Ska jag säga en viss stil, kan jag lägga fram det såhär: jag lyssnar på bra musik. Hör jag en bra låt kvittar det vilken stil den tillhör. Dylan har för vana att göra bra låtar, så Blues- hållet influerar mig mest.

Och nej, jag är ingen radiolyssnare, okki- pokki. Måhända Rönnby Radio.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är allätare. Ska jag säga en viss stil, kan jag lägga fram det såhär: jag lyssnar på bra musik. Hör jag en bra låt kvittar det vilken stil den tillhör. Dylan har för vana att göra bra låtar, så Blues- hållet influerar mig mest.

Och nej, jag är ingen radiolyssnare, okki- pokki. Måhända Rönnby Radio.

Använd dig inte av ordet allätare då!!! Om jag inte skulle veta vars jag skulle ha dig så skulle jag bli sur på dig, heho. Ordet allätare är som ordet genre: idioti.

Öhm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hellu, måste bara svara på detta. :)

Jag har en skinnjacka jag har på mig för det mästa. Svart t-shirt, oftast, blå jeans, eller svarta. Ehm, jag har svart hår. Tatueringar snart säkert också. :D

Kan ju säga att musiken har förändrat mig oerhört mycket dom senaste 2 åren.

Har även börjat blivit jävligt kaxig i klassen, varför vet jag inte. Kan bero på att mitt självförtroende ligger på topp. Så, ja. Jackan och svart hår och svarta/konstiga? kläder.. ^_^

Om du skulle vilja "intervjua" mig mer, typ fråga mig saker så kan du adda min MSN: toentN@g33k.se

@The Dude: Bögar har inte på sig svart nagelfärg, och det vet du. Och jag tror inte Gene Simmons, han i KISS du vet, är bög. Eftersom han har haft sex med mer än 7000 tjejer. Men, men. ^_^ Puss på dig och dina fördomar. Men jag är väl bög jag också. Kom hit så ska du få stock så det räcker och blir över...

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okka, hur fan ska man formulera sig då om man vill få fram att man tycker om många olika musikstilar?

Namedroppa. Tihi.

pKz: aaah, du är ett sånt klockrent exempel på fördomen om hårdrockares idioti! Enfald strikes again. Observera duddelis citationstecken, för det första, och för det andra: nagellack i helhet är relativt feminint, det är onekbart. Och begreppet gay är - framförallt av dig - använt som någonting stereotypiskt feminint och bögigt, därav: DET ÄR GAY.

Så håll käften. Jag är less på dig, som vanligt. Speciellt då du uttrycker dig som en jäkla idiot, och snackar om stockar osv. Usch, blä.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Namedroppa. Tihi.

pKz: aaah, du är ett sånt klockrent exempel på fördomen om hårdrockares idioti! Enfald strikes again. Observera duddelis citationstecken, för det första, och för det andra: nagellack i helhet är relativt feminint, det är onekbart. Och begreppet gay är - framförallt av dig - använt som någonting stereotypiskt feminint och bögigt, därav: DET ÄR GAY.

Så håll käften. Jag är less på dig, som vanligt. Speciellt då du uttrycker dig som en jäkla idiot, och snackar om stockar osv. Usch, blä.

Nej, men snälla kan jag inte få ett svar på min fråga!

Skrev du bara det för att det lät bra eller?

Pkz: nagellack är gay.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...