Jump to content

Bokrea!


okka
 Share

Recommended Posts

Oh, well, jag antar att denna tråd kommer bli relativt ensam och kortvarig. Men hey - även de smalaste grenarna av det kulturella bör bejakas (för jag antar att det inte är allt för många litterära vänner på GTA-sajten).

Vilka böcker har ni köpt på bokrean? Har ni möjligtvis skitit helt i att det är en bokrea eftersom att ni inte bryr er alls? Har ni velat men inte tagit er i kragen?

Själv har jag köpt lite Dostojevskij - Onda Andar och Idioten - samt Marcel Prousts åttaboksverk På Spaning Efter Den Tid Som Flytt, Franz Kafkas Processen och Jean-Paul Sartres Äcklet.

Nu är dock pengarna slut. Hrm.

Anyways - free your mind, eller nått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Har köpt Berlitz reseguide för Paris, hade gått ner en tjuga, fast den är ju inte så dyr heller. Det är det enda jag kommer köpa på rean, om jag inte hittar något extremt billigt som jag vill ha.

Spanade in Kalle Anka Hall of Fame nr 10 med Don Rosa också, men den hade bara gått ner några tior i pris. :rolleyes:

Funderar lite på Snyggt - En stilguide för män. Egentligen borde jag spara till Parisresan till sommarn, men vafan, 120 spänn klarar jag mig utan.

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köper då sannerligen aldrig böcker, men för nån vecka sen köpte jag The Zombie Survival Guide: Complete Protection from the Living Dead för 140kr. Den verkar vara väldigt underhållande och jag hade tänkt börja läsa just nu faktiskt. :rolleyes: Boken är förävrigt skriven av den kände regissören Mel Brooks (Det våras för...-filmerna) son, Max Brooks. :lol:

Här har ni en länk.

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv inte lagt en krona på bokrean men när jag var i Stockholm tittade jag och familjen i vanlig ordning in i Byggbokhandeln. Mor&far köpte böcker om arkitektur för 3k = MÅNGA på rea.

Hoho tittade in i Borgholms bokhandel också på reans öppningsdag, jag var ensam i butiken :rolleyes:

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat att köpa ''Omerta'' av Mario Puzo. Ägnade många lektioner åt att läsa detta underbara verk. En jädrans bra bok enligt mig. Se även ''Mannen som försvann'', en av mina favoriter också. Skulle kunna tänka mig att köpa den. Spänningen finns I princip hela boken och den är berättat jätte bra. Lånar man på bibleoteket så blir det ofta en lapp man får hem att boken är försenad. Njae, långa böcker ska avnjutas utan stress och en god kopp té till hands.

Edit: Nöff, är det ingen som har någon bra idé till någon bok om 'lite paranormalt?

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon ge bra tips på bra böcker som liknar Dan Browns böcker(syftar mest på "Änglar och Demoner" och "Da Vinci-Koden" då jag bara har läst dom två.)? :rolleyes:

Cirkelns Ände av Tom Egeland. Har precis börjat och har bara läst ca 50 sidor, men den är helt klart påväg åt rätt håll :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat att köpa ''Omerta'' av Mario Puzo. Ägnade många lektioner åt att läsa detta underbara verk. En jädrans bra bok enligt mig. Se även ''Mannen som försvann'', en av mina favoriter också. Skulle kunna tänka mig att köpa den. Spänningen finns I princip hela boken och den är berättat jätte bra. Lånar man på bibleoteket så blir det ofta en lapp man får hem att boken är försenad. Njae, långa böcker ska avnjutas utan stress och en god kopp té till hands.

Edit: Nöff, är det ingen som har någon bra idé till någon bok om 'lite paranormalt?

Omerta är det också en av maffia böckern asom Mario Puzu skrivit?

Vill du ha mer maffia av Mario Puzu ska du läsa Sicilianaren, den är riktigt läsvärd!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min kära mor drog med mig på rean. Har inte varit på den på många år, eftersom tidigare intresse för böcker har konkurerats ut av den enorma passionen för TV :lol: .

Men iallafall, jag var som sagt där och jag var beredd på att det skulle vara grovt trist. Det visade sig att mina föraninger var sanna. Dock hittade jag en bok som passade mig som handen i handsken:

Snyggt - En stilguide för män

Dock tillåter mamma mig inte att läsa den än. Eftersom jag inte ville lägga några av mina egna pengar på nåt så sketet som en bok, så sa hon att jag kunde få den i födelsedagspresent (30 Maj). Visst tänkte jag och trodde självklart att jag skulle få den nu iallafall. men icke sa nicke. :rolleyes:

Das Edit: Märker ni att man alltid på något undermedvetet sätt försöker skriva så invecklat och filosofiskt som möjligt, om man gör ett inlägg efter okka?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag antar att det passar att skriv här...

Vet nån var man kan få tag på en bok som handlar om hur man tränar magen bäst & hur man får smal och/eller rutmage....

Detta kan låta lite konstigt... men det är till en kompis & vi brukar alltid säga till varandra att vi måste gå ut & springa lite... innan vi får ölmage (bara på skojj altså)

Så jag tänkte köpe en sån bok till han bara på skojj i present... ^^ (altså inget dyrt)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...