Jump to content

9/11-mysteriet


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Ja ni, vad ligger medelåldern på här på GTAsajten? Den här tråden är ju nåot av det värsta jag sett ur diskussionssynvinkel någonsin.

Folk kallar varandra idioter till höger och vänster för att man inte tror på en film som är vinklad åt ett håll.

Du har en poäng där.

Efter jag sett denna dokumentär så kom jag att tänka på den om att månlandningen skulle vart falsk. Ville bara säga att jag är lite tveksam till båda ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har en poäng där.

Efter jag sett denna dokumentär så kom jag att tänka på den om att månlandningen skulle vart falsk. Ville bara säga att jag är lite tveksam till båda ^_^

De bevis som fanns till att månlandningen är fejkad är motbevisade sedan länge.

Fanns även en stor tråd om just denna dokumentär på fb, jag tror att de motbevisade ganska mycket där. Läste dock inte hela tråden, fast det var ändå en jädrans diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De bevis som fanns till att månlandningen är fejkad är motbevisade sedan länge.

Fanns även en stor tråd om just denna dokumentär på fb, jag tror att de motbevisade ganska mycket där. Läste dock inte hela tråden, fast det var ändå en jädrans diskussion.

Precis, den dokumentären håller inte i längden då det finns så mycket motbevis, dessutom är det bara en konspirationsteori i den dokumentären. Denna däremot är inte ensam om sakerna den tar upp utan det har gjort granskningar på nyhetskanaler, forskningar, andra dokumentärer osv, och det pågår utredningar idag om just den här attacken och vem som ligger bakom det.

Jag vill citera en man som vet mycket om detta och som dessutom har "koll på läget":

"Mitt första inlägg.

Presenterar mig först. Är före detta Officer i Försvaret och egen företagare.

Trodde inte ett skit på detta i början , men jag vet hur man programerar människor ( Mindcontrol ) och hur systemet fungerar.

911 är ett insiderjobb, hur solklart som helst om man har lite sunt bondförnuft kvar och har tid att lägga ner 1-5 timmar.

Genom att titta på ett par filmer och sen kolla upp lite sajter så finns det ingen normal människa som kan klänga sig fast vid den officiella versionen längre.

Jag har haft tid att kolla upp detta och lagt ner 100-tals timmar av en viss anledning.

Vill ni ha Information säg till. Detta är ingen " konspirationsteori " , det finns fakta i massor och en rörelse i USA , växer sig starkare för varje dag

och kommer att avslöja dom verkliga förövarna i sinom tid."

Redigerad av P1rsson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan bara ta upp det att jag och min familj reste till USA på Höstlovet 2001, drygt en månad efter 9/11, och snacka om att det var övervakat! ^_^

Jag var vid denna tiden 11 år, men inte stoppar det de amerikanska soldater som var vid tjänst vid LAX (Los Angeles International Airport) att göra vad som stod i deras tjänst...

Det var när jag skulle gå igenom metalldetektorn på hemresan och det pep, säkert mitt bälte eller så. Det kom då fram två soldator med M16 fram till mig, tog varsin arm och rent av släpade mig till väggen, där jag var tvungen att bli visiterad. Men det var inte nog. Båda soldaterna tog bort säkringen och ena siktade mot mig, medan en tredje kom och visiterade mig... sedan var det klart, och ingen ursäkt fick man!

PS: De gjorde inget sexuellt mot mig! :P

Redigerad av luddee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan bara ta upp det att jag och min familj reste till USA på Höstlovet 2001, drygt en månad efter 9/11, och snacka om att det var övervakat! ^_^

Jag var vid denna tiden 11 år, men inte stoppar det de amerikanska soldater som var vid tjänst vid LAX (Los Angeles International Airport) att göra vad som stod i deras tjänst...

Det var när jag skulle gå igenom metalldetektorn på hemresan och det pep, säkert mitt bälte eller så. Det kom då fram två soldator med M16 fram till mig, tog varsin arm och rent av släpade mig till väggen, där jag var tvungen att bli visiterad. Men det var inte nog. Båda soldaterna tog bort säkringen och ena siktade mot mig, medan en tredje kom och visiterade mig... sedan var det klart, och ingen ursäkt fick man!

PS: De gjorde inget sexuellt mot mig! :P

Som förälder till dig då skulle jag fan i mig dampat loss och puttat lite på vakterna..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan bara ta upp det att jag och min familj reste till USA på Höstlovet 2001, drygt en månad efter 9/11, och snacka om att det var övervakat!  :P

  Jag var vid denna tiden 11 år, men inte stoppar det de amerikanska soldater som var vid tjänst vid LAX (Los Angeles International Airport) att göra vad som stod i deras tjänst...

  Det var när jag skulle gå igenom metalldetektorn på hemresan och det pep, säkert mitt bälte eller så. Det kom då fram två soldator med M16 fram till mig, tog varsin arm och rent av släpade mig till väggen, där jag var tvungen att bli visiterad. Men det var inte nog. Båda soldaterna tog bort säkringen och ena siktade mot mig, medan en tredje kom och visiterade mig... sedan var det klart, och ingen ursäkt fick man!

PS: De gjorde inget sexuellt mot mig! :wub:

Haha, men shit! :P

Snacka överdriven övervakning, men jag förstår iofs efter en sådan händelse.

Kan dra upp en liknande historia:

Hade två serietidningar med vattenpistoler inplastade.

När vi kom till kontrollen ville dom ta den ena pistolen,

som var genomskinlig, och utav plast - för säkerhetsskull.

Konstigt nog tog dom den och inte fantomens pistol, som nästan

såg ut som en riktig. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha jo, men då tyckte jag att det var en rolig sak, men när jag tänker efter nu så var soldaterna korkade!

Visst, det är lite korkat men jag tror bara att dom gör som dom är tillsagda. Dom måste ju göra sitt jobb för fan. Terrorister kan lika gärna ha satt en bomb på ett barn liksom.

Men det kan inte vara så skoj för en elvaåring att bli visiterad av tre soldater när en av dom siktar på dig med ett osäkrat M-16 ^_^ .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ärligt talat vad skulle USA tjäna på att göra en falsk attack mot WTC och Pentagon och sen anfalla Afghanistan? Det finns ingen olja i afghanistan. Dem kanske ville slakta lite araber? Knappast. De kanske ville ha en anledning till att anfalla Irak sen? USAS anledning enligt dem var att Irak kanske hade Kärnvapen och saddam var ett hot mot usa.

Vet inte om någon har skrivit detta än då jag inteorkar inte läsa igenom hela tråden. :P

Hursomhelst så har jag för mig att USA får en orsak till att attackera Afghanistan för att "bekämpa terrorismen" som dom senare kan bygga en oljepipeline igenom till Pakistan, där det finns har olja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 years later...

Neeeeeeeeeeeeeeeeej... :confused:

Den dagen var sjukt skum och jag tror inte ett skit på det som sagts. Något döljs och hålls hemligt. Jag säger inte att jag tror på varenda sak som konspirationer säger. Men något lurt är det och det är vad jag tror. Dessutom är konspirationsteorier och liknande väldigt intressanta att läsa om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den dagen var sjukt skum och jag tror inte ett skit på det som sagts.

Så du menar att det vore mer logiskt att den amerikanska regeringen (?) skulle iscensätta attacker som inte bara skulle vara otroligt komplicerade att genomföra utan också riktas mot södra Manhattan, USAs största finanscentrum, samt deras eget försvarshögkvarter? Och dessutom döda ca 3000 civila på köpet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar att det vore mer logiskt att den amerikanska regeringen (?) skulle iscensätta attacker som inte bara skulle vara otroligt komplicerade att genomföra utan också riktas mot södra Manhattan, USAs största finanscentrum, samt deras eget försvarshögkvarter? Och dessutom döda ca 3000 civila på köpet?

Kolla hur alla byggnader rasa, dom blev demolerade. Varje våning sprängdes och blev ett moln av aska. Om det rasa för bara planen så hade det rasat stora delar av huset och själva byggnaden hade haft en skelett kvar. Brandmän och polis förklarade att dom hörde explosioner "bang bang bang bang".

Building 7 rasade helt utan skador. Fattade eld på något sätt.

Pentagon blev träffat av ett "plan". Inga delar hittades och hålet var för litet för ett plan. Böcker och inredning i Pentagon kan ses orörda i rummen. Om det hade vart så att planet smälte så hade eldskadorna varit mycket större än vad dom var.

Bush sa att han såg första planet träffa live på tvn utanför klassrummet i skolan där han var på besök. Det kan han omöjligt ha sett live.

Usa gick in i Afghanistan efter 9/11 och dom borrade in massförstörelse vapen i folks huvuden, att det var därför dom skulle gå in. Sen var det kemiska vapen, sen för att hjälpa civila i nöd och något annat.

Explosioner i botten av tornen.

Tre byggnader, och alla rasar som i en planerad rivning. Förlåt mig men jag tycker det är lurt.

Och vad har man fått veta från Usa själva? Ingenting. Dom har bara skapat krig mot terrorism i ett annat land. Nu sägs det att dom dödat Usama. Men dom kasta honom i vattnet direkt. Inga spår.

Att fundera och undra är något bra. Jag ser saker för vad dom är och vägrar tro på allt som tidningar och ledare säger. Tyvärr så funkar jag, om ni tycker jag är en foliehatt för det skiter jag fullständigt i. Jag står för den jag är och jag är en person som funderar mycket på det som händer istället för att tro på allt som nyheter och tidningar säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De så kallade "explosionerna" inträffar EFTER att byggnaderna har börjat kollapsa och sker i en till synes helt slumpmässig ordning - i en kontrollerad sprängning faller byggnaden efter att laddningarna detonerats, för det är ju ganska logiskt att det bara kan falla om man spränger först, eller hur? Dessutom är "explosionerna" väldigt utspridda och ser varken ut att ske med någon form av ordning eller synkronisering.

Se denna video:

Att polis och brandmän hörde smällar är inte så konstigt, tror du byggnader som tvillingtornen kan slinka ned i marken helt ljudlöst?

Det finns inget konstigt med att byggnaderna totalkollapsade:

"After the columns bowed, the weight was no longer going straight down. Like taking a straw and bowing it in the middle, it no longer can hold the same weight as it did when it was straight. The building tried to transfer the load to the core columns and massive hat truss on the roof. The weakened core, weakened by fire and impact, couldn't hold the massive weight from tilting. As with the perimeter column, the massive load on the deformed core columns gave way."

"The massive weight easily caused a "Pancaking" effect but unlike the original hypothesis, the pancaking didn't cause the collapse. It was a result of the collapse."

http://www.debunking911.com/collapse.htm

För det andra, hur riggar man ett par byggnader som tvillingtornen utan att någon lägger märke till det? Det tar månader av planering för att spränga ett vanligt höghus, så logistiken och resurserna inblandade i att ta ned tvillingtornen, obemärkt dessutom, ligger knappast på någon diskret nivå.

Fel. Fel. Fel. Denna video förklarar WTC7 mycket bra.

Inget plan?

Och vad hände isåfall med det riktiga planet och dess passagerare? Hålls de gömda någonstans eller blev de kanske avrättade?

För övrigt så skadade planet alla fem ringar i byggnaden.

Och? Han kan inte sagt fel i den förvirrade och kaotiska situation som rådde?

Det var Irak som de invaderade med massförstörelsevapen som skäl. Afghanistan invaderade de med anledning att jaga Bin Laden och al-Queda.

Som sagt, det var precis det de inte gjorde.

Mjo, de publicerade ju bara den officiella utredningen i bokform tillgänglig för allmänheten.

Kritiskt tänkande är nyttigt och viktigt - men då ska man vara kritisk mot allt! Det är dock mycket lätt att omvandla kritiskt tänkande till konfirmationsbias, vilket alla människor har i någon form och oftast är omedvetna om det, men det är precis därför som det är viktigt att man ifrågasätter sin syn på saker.

Skönt att se att någon kan komma med något emot mig. Tummen upp för motargumenten!

Dina länkar visar helt klart att det kanske inte var så mycket lurt med själva händelsen. Det ger jag dig. Men eftersom jag har så speciell världssyn så är det här med konspirationer och liknande något som verkligen gnager på mig. Vet att alla tycker det är larvigt och så vidare.

Jag tror inte på något till 100%, har bara frågor. Bara för att jag skriver om det här betyder inte det att jag tror exakt det är som jag läst. För så dum är jag inte. Finns två sidor i detta. Läser du från en konspirations sida så är det klart som fan du får höra sånt som säger att det var USA som låg bakom blablabla, och tvärtom när det gäller saker som försöker bevisa att det var en attack.

Varför jag börjat ifrågasätta saker är för att jag vet hur människan idag har lätt att missbruka makt och att pengar alltid är en sak som får folk intresserade. Girigheten när det gäller pengar är sjukt hög, överallt.

9/11 var ändå en chans för USA att gå in i Irak. Och när dom skulle säga varför hade dom 4 olika svar som kom efter varandra. Och det är lurt tycker jag.

Vart jag fått mina tankar ifrån är mycket underground rap, videos och debatter på forum och liknande. Tycker det är intressant att läsa om. Och vissa saker tror jag faktiskt inte är helt omöjliga, säger inte att det är så. Men eftersom det är så mycket som händer bakom stängda dörrar så är det svårt att veta vad man ska tro.

Någon som har något tips på dokumentärer man kan kolla? Som har något vettigt i sig. Kollade penn and teller men dom verkade ha hittat idioter att intervjua.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...