Jump to content

Boktråden


jaeger
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Läser just nu Innan Frosten av Henning Mankell, när jag är klar med den har jag läst alla Wallander böckerna -_-

Den är rätt bra, fast tycker det är lite småtråkigt att man följer Linda som huvudperson istället för Kurt.

Föresten, borde inte denna ligga i Allmänt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen började jag läsa Karl Marx- Texter I Urval. Underhållande stycke på baksidan av boken:

"Är det något jag vet så är det att marxist det är jag inte" utbrast Karl Marx under sina sista levnadsår ställd inför vantolkningar av hans skrifter.

:teehee: Tough life.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som någon sa, Den Mörka Materian -triologin av Philip Pullman. Verkligen tre av de bästa böckerna jag någonsin läst. Läs dem!

Även "Barnen Baudelaires Olycksaliga Liv" är bra, må jag säga. Eller, ja, bra är de inte, lite dåligt skrivna, men historien är bra.

Även boken "Hur kär får man bli?" av... minns inte vad hon heter... Världens sämsta titel, världens fulaste omslag, men väldigt bra skriven.

EDIT: "Evakueringen" av Sune Karlsson!! Den är jääävligt bra! Läste den på ett sommarläger 2002 och älskade den... Lite märklig dock. En man vaknar upp en dag, och alla människor utom han och hans lille bebis-son är borta...

Redigerad av Tija
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...