Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!


saffecool
 Share

Recommended Posts

.varför är alla tjejer bisexuella?

För att de inte är det, kanske ?

Min fråga .. ehhm.. varför är det alltid runt 0 grader när det snöar?

Kan den frågan, men är inte riktigt säker. Har försökt tänka ut det själv, men vet inte om det är rätt.

(För om det är riktigt kallt, så blir det is"kulor" iställer för snö)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att de inte är det, kanske ?

Min fråga .. ehhm.. varför är det alltid runt 0 grader när det snöar?

Kan den frågan, men är inte riktigt säker. Har försökt tänka ut det själv, men vet inte om det är rätt.

(För om det är riktigt kallt, så blir det is"kulor" iställer för snö)

Snö = små frusna (<grader C) som klupar ihop sig till is-kristaller = snö!

Min fråga: Hur gör man för att bli ihop med en tjej man gillar om man har träffats i skolan några gånger och små pratat?, och hennes kompisar säger att hon gillar mig ^^

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snö = små frusna (<grader C) som klupar ihop sig till is-kristaller = snö!

Min fråga: Hur gör man för att bli ihop med en tjej man gillar om man har träffats i skolan några gånger och små pratat?, och hennes kompisar säger att hon gillar mig ^^

Man bjur ut henne på bio och pillar på henne i biomörkret. Sen leder det ena till det andra. (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man skapa sten-ånga?

Kan man skapa järn-ånga?

Kan man skapa trä-ånga?

Finns det plast-ånga?

Finns det tyg i flytande form?

Finns det tyg i gas-form?

Finns Sverige?

1. Jo, rent teoretiskt kan man väl. Eftersom sten består av en massa mineraler borde dem gå att smälta, och i sin tur förvandlas till ånga.

2. Ja, av samma skäl som åvan.

3. Ja, när trä brinner upp förvandlas det till den gas som vi kallar rök. Tror dock inte det finns i flytande form eftersom det består båda av organismer och atomer.

4. Ja. Samma sak som åvan - när det brinner upp.

5. Skulle inte tro det. Eftersom det är uppbyggt av celler.

6. Beror på hur man definerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man bjur ut henne på bio och pillar på henne i biomörkret. Sen leder det ena till det andra. (:!!!:)

Skippa det där jävla skitet med bio .

Fråga henne efter mobilnumret och börja skriva sms. Efter ett tag kommer ni säkert skriva "Hej söt" eller dylikt. Då är det bara att skriva med henne några dagar, och sedan fråga ifall ni ska träffas. Enklare finns inte .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man bjur ut henne på bio och pillar på henne i biomörkret. Sen leder det ena till det andra. (:!!!:)

Men jag har inga pengar :P haha joo... :o

.., när hon hade sett att jag funnit en fototävling frågade hon om jag ville göra en framsida till en presentation i Photoshop... så jag jobbar för fullt nu, och hoppas på det bästa :wacko:

Om den blir väldigt bra kanske jag inte behöver bjuda henne på bio ^_^ hehhe

Bara hon inte läser dethär nu ^_^

Skippa det där jävla skitet med bio .

Fråga henne efter mobilnumret och börja skriva sms. Efter ett tag kommer ni säkert skriva "Hej söt" eller dylikt. Då är det bara att skriva med henne några dagar, och sedan fråga ifall ni ska träffas. Enklare finns inte .

Så gör "alla" andra och de har telefon ränkningar på 100:- i veckan typ :P

och dessutom träffas vi nästan varje dag i skolan men ingen av hoss har tagit steget att fråga om vi vil träffas (nån annanstans) dock har hennse kompisar uppmuntrat både mig och henna att ta det "steget"...

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag har inga pengar :P haha joo... ^_^

.., när hon hade sett att jag funnit en fototävling frågade hon om jag ville göra en framsida till en presentation i Photoshop... så jag jobbar för fullt nu, och hoppas på det bästa (:!!!:)

Om den blir väldigt bra kanske jag inte behöver bjuda henne på bio :o hehhe

Bara hon inte läser dethär nu :wacko:

Hahaa. den tjejen jag har nu, första gången hon skickade ett sms till mig var jag på ett lan. Jag stack iväg direkt till närmsta affären för att köpa ett refill-kort ;D

Men du, nu har du ju halva inne. Bara att säga att den är klar, säga till henne att den är för stor för att skickas över msn/mail, så hon måste komma till dig ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaa. den tjejen jag har nu, första gången hon skickade ett sms till mig var jag på ett lan. Jag stack iväg direkt till närmsta affären för att köpa ett refill-kort ;D

Men du, nu har du ju halva inne. Bara att säga att den är klar, säga till henne att den är för stor för att skickas över msn/mail, så hon måste komma till dig :wacko:

1. haha ok :o

2. mm, men egentligen var det så att jag skulle skriva ut den och ge till henne i dag i skolan... men jag skrev inte ut den, utan tänkte skicka den över MSN istället och måste då ha hennes adress (visst är man smart (:!!!:) ) men hon var inte där idag utan jag fick hennes kompis MSN istället (de jobbar ihop) Hon frågade till och med om jag ville hon jag gillars, MSN ^^ så jag ska få den, så fort hon logga in ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. haha ok ^_^

2. mm, men egentligen var det så att jag skulle skriva ut den och ge till henne i dag i skolan... men jag skrev inte ut den, utan tänkte skicka den över MSN istället och måste då ha hennes adress (visst är man smart (:!!!:) ) men hon var inte där idag utan jag fick hennes kompis MSN istället (de jobbar ihop) Hon frågade till och med om jag ville hon jag gillars, MSN ^^ så jag ska få den, så fort hon logga in :wacko:

Wooohow, nu börjar det brännas .. ;D

Foo får sig en hona !

Men nu tycker jag bestämt att du frågar din mamma om du kan få en 100lapp för att fylla på mobilen för att du har en tjej på G. Det funkar alltid med min mor&far.

Och så frågar du kompisen, efter ditt raggs nummer.

Lätt som en plätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wooohow, nu börjar det brännas .. ;D

Foo får sig en hona !

Men nu tycker jag bestämt att du frågar din mamma om du kan få en 100lapp för att fylla på mobilen för att du har en tjej på G. Det funkar alltid med min mor&far.

Och så frågar du kompisen, efter ditt raggs nummer.

Lätt som en plätt.

Min mamma måste vara tankeläsare... :wacko: hon gick just föri bakom mig och frågade... ja, sånnadär jobbiga frågor som mammor fråga ibland (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och då gjorde du mig inte besviken va ? Du frågade efter en 100lapp? grr.

Vad är sånna där jobbiga frågor då?  ^_^

Det borde du veta... alla mammor är väl sånna :wacko:

Här följer den vanliga rutinen vid sånna samtal:

-vill du ha en puss?

-nää (lite trött)

-av nån annan då

-(inget svar)

-gillar du nån?

- vet inte, kanske :o

-gillar nån dig?

-(samma svar igen) ^_^

Sen går hon och vattnar blommir eller nåt... :P haha

Jag glömde 100 lappen, tyvär , men hon brukar fråga det varje vecka typ :P så nästa gång kanske samtalet blir annorlunda, hoppas jag ^^

(:!!!:)

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det borde du veta... alla mammor är väl sånna ^_^

Här följer den vanliga rutinen vid sånna samtal:

-vill du ha en puss?

-nää (lite trött)

-av nån annan då

-(inget svar)

-gillar du nån?

- vet inte, kanske ^_^

-gillar nån dig?

-(samma svar igen) :P

Sen går hon och vattnar blommir eller nåt... :P haha

Jag glömde 100 lappen, tyvär , men hon brukar fråga det varje vecka typ :P så nästa gång kanske samtalet blir annorlunda, hoppas jag ^^

(:!!!:)

Va ärligt säg sannigen... GO FOR IT!! :o

Ne gör inte det :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va ärligt säg sannigen... GO FOR IT!!  ^_^

Ne gör inte det  :wacko:

JA, det gör jag! ^_^

EDIT: Så nu var det gjort :P

EDIT2: Doh (:!!!:)

RIKTIG EDIT1: Nää, men vi får se om hennes kompis loggar in snart så jag får hennes MSN :o

RIKTIG EDIT2: Så ska ni få höra fortsättningen på berttelsen om: Foo sökande efter en kvinna... :P

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hepp, du Foo, det behöver inte alls vara allt för krångligt, du vet att tjejen du gillar gillar dig, det enklaste du kan börja med - som jag gjorde med en tjej (men jag visste inte att hon gillade mig :P ) -, är rätt enkelt, säg att du tycker hon är söt/snygg/sexig vad du nu tycker, söt är väl enklast att börja med ?

Sedan brukar det oftast, leda till roligare saker om hon nu gillar dig, för då kommer man förbi första "hindret", att erkänna själv, öga mot öga, att du gillar henne. Ja, eller text mot text hur du nu vill ha det :P .

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hepp, du Foo, det behöver inte alls vara allt för krångligt, du vet att tjejen du gillar gillar dig, det enklaste du kan börja med - som jag gjorde med en tjej (men jag visste inte att hon gillade mig  :P ) -, är rätt enkelt, säg att du tycker hon är söt/snygg/sexig vad du nu tycker, söt är väl enklast att börja med ?

Sedan brukar det oftast, leda till roligare saker om hon nu gillar dig, för då kommer man förbi första "hindret", att erkänna själv, öga mot öga, att du gillar henne. Ja, eller text mot text hur du nu vill ha det :) .

.mm, men det enda "konstiga" är att när vi 2 pratar med varandra så låter vi som vi är vanliga kompisar och har känt varandra alltid... och hon har aldrig sagt till mig att hon gillar mig, men henner kompisar säger OFTA att hon ofta prata om mig, och när de berättar för mig vad hon har sagt när hon också är där så blir hon aldeles röd i ansiktet ^^ och springer nästan och gömer sig :P

EDIT: Tänk om det blir så att dom bara har lurat mig hela tiden och sen säger jag gillar henne öga mot öga... Då kanske hon säger nåt i stil med: VA? ^_^

nää, så får vi verkligen hoppas att det inte är... och det tror jag inte heller :P

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.mm, men det enda "konstiga" är att när vi 2 pratar med varandra så låter vi som vi är vanliga kompisar och har känt varandra alltid... och hon har aldrig sagt till mig att hon gillar mig, men henner kompisar säger OFTA att hon ofta prata om mig, och när de berättar för mig vad hon har sagt när hon också är där så blir hon aldeles röd i ansiktet ^^ och springer nästan och gömer sig :P

Japp, likadant mellan mig och henne, vanliga kompisar trodde jag att hon tyckte, men så var det inte, samma dillemma (stavarn ?), förutom att hon inte gömde sig för mig ^_^.

Men om hon blir röd och inte säger emot dom så gillar hon dig nog, go får it skulle jag säga :)

Edit : Vandrande ordboken slår till :P

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...