Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!


saffecool
 Share

Recommended Posts

Flytta här ifrån om det inte passar dig.

Ja exakt. Jag har faktiskt funderat över det en längre tid. Att flytta här ifrån alltså.

Men hela min släkt bor här så det är inte det lättaste.

Sedan var ju inte det min fråga och inget svar på min fråga heller. Jag frågar igen.

Varför är svenska folket så oerhört blåsta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja exakt. Jag har faktiskt funderat över det en längre tid. Att flytta här ifrån alltså.

Men hela min släkt bor här så det är inte det lättaste.

Sedan var ju inte det min fråga och inget svar på min fråga heller. Jag frågar igen.

Varför är svenska folket så oerhört blåsta?

Jag vet inte heller. Berätta...! ^_^

Vi bor i ett av världens absolut främsta länder. Gratis vård, gratis skola, gratis skolmat.

Trygga jobb teoretiskt sett omöjligt att få sparken. Så varför gnälla.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men varför kritisera svenska folket!? Stör mig på att vi har blivit samhällets hack kykling.

Varför skulle vi vara blåsta!? Vi är väl inte mer blåsta än Iranier, Turkar, och alla andra?

Faktum är att jag själv är 100% svensk.

Men även en svensk har rätt att tycka illa om sitt egna folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lätt. För att dom är svennar. Svenskar är blåsta. Så är det bara.

GO SUOMI

myraPB-040821-9_605589_0.jpg

Du bör ju inte yttra dig...

Du är uppenbarliegn för dum för det. Precis som SlewME och jacker. Ni säger ju emot er själva. Om det nu stämmer att svenska folket är blåsta så är ju ni ett lysande exempel på det...

Det ser man på era påståenden.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du bör ju inte yttra dig...

Du är uppenbarliegn för dum för det. Precis som SlewME och jacker. Ni säger ju emot er själva. Om det nu stämmer att svenska folket är blåsta så är ju ni ett lysande exempel på det...

Oj då. Ska du börja med påhopp också? Det kan jag också göra. Men jag tänker inte göra det då jag anser att folk som gör det inte kan argumentera för sig själv.

Trevligt att du bidrar med så mycket till min fråga. det glädjer mig.

Har man inte rätt till att fråga och tycka vad man vill?

Du ser ju, du är uppenbaligen ett bra exempel på en 100% svensk. Tjurig och grinig. Som många andra svenskar också. Tänker inte gå mycket längre en såhär. Jag vill fortfarande ha ett seriöst svar på min fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj då. Ska du börja med påhopp också? Det kan jag också göra. Men jag tänker inte göra det då jag anser att folk som gör det inte kan argumentera för sig själv.

Trevligt att du bidrar med så mycket till min fråga. det glädjer mig.

Har man inte rätt till att fråga och tycka vad man vill?

Du ser ju, du är uppenbaligen ett bra exempel på en 100% svensk. Tjurig och grinig. Som många andra svenskar också. Tänker inte gå mycket längre en såhär. Jag vill fortfarande ha ett seriöst svar på min fråga.

Absolut inget påhopp. Men med din teori så måsta man ju bedöma på det sättet. Svenska folket är blåsta. Och då kommer man ju med sådana befänga åsikter som att "alla svenskar är blåsta". Hade man inte varit blåst hade man ju inte kommit med en sådan sak. Presic som att säga att "alla araber är kriminella" eller "alla zigenare är tjuvar".

"Bra exemepel på en 100% svensk" Snacka om trångsynt och att ha fördommar. Tragiskt. Jag är halv italienare. Morsan är från Brescia.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut inget påhopp. Men med din teori så måsta man ju bedöma på det sättet. Svenska folket är blåsta. Och då kommer man ju med sådana befänga åsikter som att "alla svenskar är blåsta". Hade man inte varit blåst hade man ju inte kommit med en sådan sak. Presic som att säga att "alla araber är kriminella" eller "alla zigenare är tjuvar".

"Bra exemepel på en 100% svensk" Snacka om trångsynt och att ha fördommar. Tragiskt. Jag är halv italienare. Morsan är från Brescia.

Så du kallar inte det där ett påhopp? Ok då. Vi säger så.

Uppenbaligen är mestadel av alla i Sverige blåsta då de röstar på sossarna, du gör förmodligen också det. Att gång på gång rösta på ett parti som i princip inte gör något nytt är ju ganska enkelspåringt och lätt.

Sedan att sitta och tycka att vi inte ska hjälpa andra länder osv osv är ju ganska sjukt.

jag är nog den utav oss som inte är trångsynt, jag ser i alla fall att svenskarna är blåsta. Det gör inte du. Har full rätt att göra det och kommer att fortsätta med det tills du bevisar motsatsen.

"Nej vi ska inte hjälpa till i krig. Men vi vill hjärna få hjälp utav andra."

Vilka jävla förväntningar. eller denna en 10 poängare.

"Vi lägger ned pengar på skola, vård och omsorg".

Besvara då varför skolan idag har mer kriminallitet, sämre betyg och mer slappt än på 70-80-talet. Är inte det en förämring?

Det går alltid att lägga ned pengar på skolan osv. Men man måste även lägga ned pengar på försvaret, rättsväsendet osv för att få skolan att fungera. Det är trots allt rättsväsendet som tar hand om ordningen och utan ordning fungerar inte skolan.

Jag kan skriva mycket. Men jag orkar inte det just nu.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut. Mycket är sämre. Ta vården tex. men varför? Jo för vi har det för lätt i Sverige. Folk sjukar sig lite då och då bara för att de vill vara lediga. Någon måste jobba för att det ska kunna funka i samhället. Hade vi bott i USA så hade man fått sparken om man sjukar sig 2-3 dagar i månaden

Först fuskar folk och förskingrar pengar. Sen sitter de och gnäller på att de drar ner på allt.

Är absolut kritisk till mycket i samhället. Men att påstå att alla svenskar är blåsta är bara trångsynt.

Och nej, jag röstar inte på rött.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...