Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!


saffecool
 Share

Recommended Posts

1. De är 14isar, vi jobbar på att utrota dom. Men det verkar vara ett omöjligt uppdrag.

2. Vet inte... vissa korkade tjejer skär in "hjälp mig" i armarna/händerna... de söker antagligen sympatisex av nån kåt 20åring eller högre så länge han har en volvo eller högre.

3. Jordens påhitt för att tvinga folk till aktiviteter.

4. Inte var det Big bang teorin iaf. Den är lika trolig som att jultomten finns och besöker 100000 hus per sekunden, och lämnar deras julklappar under granarna, och tar sig upp och ner från deras skorstenar och landar med renarna och åker därifrån till nästa sekund så han ska göra lika många hus.

5. Ja.

6. Fråga dig själv när du kommer till den punkten.

7. Testa. Experiment är roligt.

Vad är det som är så osannolikt med big-bang-teorin? Visst det är ju väldigt svårt att säga exakt vad som hände och när och framförallt varför. Men i det stora hela är väl resonemanget ganska godkänt, eller?

Något som inte håller är iallafall att "gud" skapade jorden för att sedan sitta och gräva sig själv i röven i sex dagar (eller hur länge det nu var). För att hitta den allra värsta skiten och sedan slänga den på jorden och säga "Jaha, er skall jag kalla människor, GL HF."

(Ursäkta men jag var tvungen att försöka få in lite "hackersnack" någonstans i texten.)

Och vad var det för snack om tomten? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det som är så osannolikt med big-bang-teorin? Visst det är ju väldigt svårt att säga exakt vad som hände och när och framförallt varför. Men i det stora hela är väl resonemanget ganska godkänt, eller?

Nix. En atom kan inte bli flera utan vidare. Flera atomer kan inte heller komprimeras till en atoms storlek utan vidare. Det är det största vetenskapliga skämtet sedan evolutionsteorin (vilket det nu var som kom först).

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nix. En atom kan inte bli flera utan vidare. Flera atomer kan inte heller komprimeras till en atoms storlek utan vidare. Det är det största vetenskapliga skämtet sedan evolutionsteorin (vilket det nu var som kom först).

Om det nu är ett sånt skämt hur kommer det sig att den är så accepterad och varför... argh, äh skit samma! Du har en poäng, men ingen vet, jag vet inte varför jag gav mig in på detta ämne. Jag är inte speciellt insatt eller intresserad.

Min poäng var väl att vi borde ha kommit förbi det där stadiet om att gud skapade jorden, iallafall på det sätt som beskrivs i bibeln. Jag kan väl tro på gud till den gräns att gud är ett fenomen som av en slump startade allt, inte att gud är ett ting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det nu är ett sånt skämt hur kommer det sig att den är så accepterad och varför...

Min förklaring är ju förstås att det är satans påhitt, men om du hellre vill ha en "logisk" förklaring, så är det precis som du påstår: eftersom folket inte tror på Gud, tror de istället på det som "låter mest sannolikt".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man skapa sten-ånga?

Kan man skapa järn-ånga?

Kan man skapa trä-ånga?

Finns det plast-ånga?

Finns det tyg i flytande form?

Finns det tyg i gas-form?

Finns Sverige?

Sten är en slags metal, man smelter sten när man gör glas, blir det tillreckligt hett så blir det tillslut ånga... Så svar ja

Jaa, man kan smelta järn, och när det är några tusen grader så blir det till ånga..

Trä, är ingen atom så svar nej..

Plast, jaa när det blir tillreckligt varmt smelter det och sen blir det till gas....

Tyg, ingen atom... Så svar nej på båda..

Sverige finns, jaa :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför slutade Allram Est sändas?

Vad hände med Bumbibjörnarna?

Varför dör man?

Varför har man naglar?

Vad är bindtarmen bra för?

1. De hade slut på program

2. Samma svar

3. För att syre bryter ner de ämnen vi är uppbyggda av så att vi försvinner

4. För vi är genom evolution utveckalde från djur som fick klor genom naturligt urval, för att kunna klättra i träd och överleva

5. Våra förfäder hade fått den genom naturlig urval, men vi behöver den inte eftersom vi lever på ett annat sätt, så den kanske också "utvecklas" till något annat eller försvinner helt geom evolution + naturlig urva lom några x antal år... räkna med minst 100000 ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För vi är genom evolution utveckalde från djur som fick klor genom naturligt urval, för att kunna klättra i träd och överleva

Det är samma med evolutionsterin som med big bang: den är accepterad bara för att populasen inte vet bättre. Den bygger på Darwins observation av mikroevolution, som är helt korrekt. Men vid mikroevolution försvinner gener, vilket gör makroevolution till någonting teoretiskt omöjligt utan genmodifiering (som "antagligen" inte fanns på den tiden).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag sträcker ut handen och snurrar med den i all oändlighet kommer den till slut att falla av?

Jag är seriöZ

Ja, om du snurrar med den i alla oändlighet i denna värld där vi så småningom bryts ner så kommer den att falla av liksom alla andra delar av kroppen...

Dock om du kommer till en annan värld där de ämnen som inte bryter ner kroppen (syre) finns, och du ändå lyckas överleva (bygga upp kroppen) så kommer du ju naturligtvis bara att bygga upp muskler i handen, och därmed kommre den inte trilla av.... Så det beror på var du befinner dig :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man förklara hur man gör för att röra armen?

Kan man förklara hur man gör för att spänna musklerna?

Tänka = Skicka en elektrisk stöt genom en nerv till en muskel som i sin tur spänns och så händer det nåt, t.ex. armen som muskeln är bunden mellan rör sig :o

Det är så det fungerar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...