Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kan man se TV-kanalerna på en datorskärm, isåfall... hur?

Koppla en digitalbox till en datorskärm.

Kan någon nämna någon bra sida eller forum man kan få hjälp att köpa en steroanläggning. (Vet pricerunner)

Eller affär med bra priser.

Tack!

Vet inte vilken prisklass du letar i men pappa handlade lite stereoprylar på Hifiklubben och dom var trevliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snart är det daxs for Dh och då behöver man ju ett nice headset. Jag kör bara med högtalare av vana men jag testade mitt headset idag och då var det helt wacko? Det gick knappt att höra ett ljud Det sprakade som en gammal grammofån skiva. För att vara säker att det ej var trasigt så testade jag på min systers dator men där lät det finnemang vad kan vara fel? :unsure:

Tacksam för snabba svar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snart är det daxs for Dh och då behöver man ju ett nice headset. Jag kör bara med högtalare av vana men jag testade mitt headset idag och då var det helt wacko? Det gick knappt att höra ett ljud Det sprakade som en gammal grammofån skiva. För att vara säker att det ej var trasigt så testade jag på min systers dator men där lät det finnemang vad kan vara fel? :mellow:

Tacksam för snabba svar

Kontakten i datorn(den gröna pluggen du stoppar in kabeln) kan vara sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, det börjar bli dags att damma av min dator invändigt nu skulle vilja plocka sidan men är lite osäker hur man gör det, har en fujitsu Siemens Scaleo X, och den har ett garantimärke som sitter fast i både Sidan och baksidan så ska man öppna måste man dela på det typ...

men men, det märket bryr jag mig inte speciellt mycket om, men om det är nån som bet hur man öppnar sidan på min dator får ni gärna säga det för jag får inte upp den, om ni vet hur man får upp den utan att ta sönder märket blir det ännu bättre fast det är som sagt inget jag bryr mig om...

http://bilder.minhembio.com/bild/index.php?pic_id=72887.jpg

Hittar ingen bakifrån men så ser min ut, ungefär alltså... kanske nån som känner igen den så...

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, det börjar bli dags att damma av min dator invändigt nu skulle vilja plocka sidan men är lite osäker hur man gör det, har en fujitsu Siemens Scaleo X, och den har ett garantimärke som sitter fast i både Sidan och baksidan så ska man öppna måste man dela på det typ...

men men, det märket bryr jag mig inte speciellt mycket om, men om det är nån som bet hur man öppnar sidan på min dator får ni gärna säga det för jag får inte upp den, om ni vet hur man får upp den utan att ta sönder märket blir det ännu bättre fast det är som sagt inget jag bryr mig om...

Hämta en skruvmejsel (stjärn oftast) och skruva loss alla skruvarna, Sen är det bara att plocka bort det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hämta en skruvmejsel (stjärn oftast) och skruva loss alla skruvarna, Sen är det bara att plocka bort det

ska kolla men det sitter, en hel del sån "plana" skruvar också inte som spikar men sånna som inte går att få loss med skruvmejsel...

Edit: fungerar inte...

måste kolla igenom katalogen igen och hoppas att det står där, är det nå som vet/har gjort det förr får nu gärna skriva....

Edit2:Nope...

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjaaaa!

Jag har problem med MSN. Jag kan inte logga in, vad göra? När jag skriver in min e-postaddress och lösenord så kommer en märklig ruta upp där det står: Det gick inte att logga in på Windows Live Messenger eftersom tjänsten är otillgänglig för tillfället. Förök igen senare. Felkod: 800401f3. Jag trycker på 'Hjälp' för att kanske själv kunna lösa detta problem, men ingenting fungerar, och jag vill komma in på MSN. Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjaaaa!

Jag har problem med MSN. Jag kan inte logga in, vad göra? När jag skriver in min e-postaddress och lösenord så kommer en märklig ruta upp där det står: Det gick inte att logga in på Windows Live Messenger eftersom tjänsten är otillgänglig för tillfället. Förök igen senare. Felkod: 800401f3. Jag trycker på 'Hjälp' för att kanske själv kunna lösa detta problem, men ingenting fungerar, och jag vill komma in på MSN. Vad ska jag göra?

Försök igen lite senare! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har börjat leta efter en ny skärm till min dator inför jul. Men det jag skulle vilja veta är vad det är man ska titta efter. Alltså vad är det som skiljer de olika skärmarna åt?

Är det responstiden, eller är det frekvensen eller kanske kontrasten som är viktigast? :mellow:

Jag letar efter en skärm på i alla fall 19 tum som lämpar sig bra till spel. Så om någon vet någon bra skärm så kan ni väll länka till densamma :mellow: .

Tacksam för svar eftersom jag i nuläget är helt vilse i skärm-djungeln. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öhm, har ett lite... amatörmässigt problem, men men.:mellow:

Det är så att jag hittar inte "Paint Bucket Tool" inne i PS 7.0. :mellow: Jag har letat, men den finns tamejfan inte i "Tools" listan till vänster. Och när jag läste hjälpen som följde med så fattade jag inte heller om vart den kan vara. Någon som vet... hur man kan fixa fram den eller liknande?

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öhm, har ett lite... amatörmässigt problem, men men.:ermm:

Det är så att jag hittar inte "Paint Bucket Tool" inne i PS 7.0. :mellow: Jag har letat, men den finns tamejfan inte i "Tools" listan till vänster. Och när jag läste hjälpen som följde med så fattade jag inte heller om vart den kan vara. Någon som vet... hur man kan fixa fram den eller liknande?

Du vet att man kan högerklicka på grejerna i listan, och välja andra verktyg, va? :mellow:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om man får fråga om sånt här, men jag chansar.

Jag rippade av en film med hjälp av Dvd Shrink. Det funkade hur bra som helst, men menyn i filmen fungerar inte då man spelar den i VLC.

Det blir som vanligt två mappar. En "AUDIO_TS" och "VIDEO_TS". Det finns bara filer i Vido_ts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...