Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Håkan Hellström - Jag vet vilken dy hon varit i

http://www.youtube.com/watch?v=i80ZKpjQm88

Helt klart bästa låten på nya skivan. Tänk typ tryckarlåten i en rockabilly-film fast Håkan. Riktigt, riktigt bra!

Älskar älskar älskar den jag med. Sån sjuk gåshud andra gången han sjunger "åren har nog slitit HÅRDARE PÅ MIG"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh åh åh åhå åhåhåhåhåh två steg från paradise!

Håkan Hellström – 2 steg från paradise

Där har ni bästa låten på albumet, håkan med uppåtshack är precis som det ska vara! Håkan ÄR uppåtmusik, hans lugna låtar kan aldrig liknas med hans "knark" till musik i dom snabbare partierna! (måste tilläggas att gullberg kajs är hans bästa låt just pga av att den är så jävla UPP!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna går ut till eXotic!

http://www.youtube.com/watch?v=Fsj1aTIoVnM

edit: på samma rytm som den bästa reggaelåten jag har lyssnat på (det är iofs inte jättemånga), Wayne Smith - Skull Bore. Den spelades i New Romantic men är sjukt rare så har bara en sample därifrån. Du borde höra den!

Edit2: Tipsar om lite mer bra skit när jag ändå är igång!

På samma rytm:

Och så lite hiphop förstås:

Riktigt jävla asbra hiphop till och med:

och så hans associate Afu-Ra:

Jag kissar nästan på mig, så bra är hiphop. Ni rockers kan suga k*k!!!

Redigerad av The Dude
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna går ut till eXotic!

http://www.youtube.com/watch?v=Fsj1aTIoVnM

edit: på samma rytm som den bästa reggaelåten jag har lyssnat på (det är iofs inte jättemånga), Wayne Smith - Skull Bore. Den spelades i New Romantic men är sjukt rare så har bara en sample därifrån. Du borde höra den!

Edit2: Tipsar om lite mer bra skit när jag ändå är igång!

På samma rytm:

Indeed, två tünga låtar. Det är sådan där reggae som är så sjukt skön, man behöver knappt lyssna på texten. Man bara njuter av rytmen och att någon faktiskt låter lite till musiken.

Det är som Eek-A-Mouse eller Yellowman fast tusen gånger bättre. (Har aldrig gillat Yellowman speciellt mycket)

Blir lika glad varje gång jag stöter på ny sådan musik, och du gjorde mig glad gånger två med den posten. :D

Och ja, den låten verkar svår att få tag på, ingen träff på youtube, inget på spotify och ingen direkt mp3-länk eller stream via google vad jag kunde hitta. Får kanske ta vägen via New Romantic.

Jag kissar nästan på mig, så bra är hiphop. Ni rockers kan suga k*k!!!

Hahahaha! :lol:

Dags för en ny Hiphop VS Rock-tråd kanske? :shifty:

Skämt å sido, hiphop är en sjukt tung genre, framförs den på rätt sätt och av en, eller flera, duktiga artister så kan det vara orgasm på hög nivå.

Så är det ju visserligen med all musik, men ändå, hiphop är speciellt. :P

Jag kan passa på och tipsa om en grupp som jag snubblade på alldeles just nu faktiskt!

Gruppen heter Shamanes (Shamanes Crew på Spotify).

Jag hittade gruppen via Ki Many Marley och låten Amor del Ghetto.

Lyssna bara på den här låten, den är så sjukt underbar. Jag fastnade direkt, jag fattar inte ett ord av texten men det behövs inte. För rytmen är grym och det är skönt att bara ha något som låter till den.

Det är en rätt lugn låt, man borde egentligen luta sig tillbaka, blunda och bara ta in, det känns som att det är så låten njuts av som mest!

Shamanes - Chica de la Disco

Edit: Bytte länk på låten. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer lite som JAG tycker är bra:

Cavemen Speak - Road to Continuance (Gitarrer, featuring Marcus Graap, snabb osv osv - den är bra! Från albumet Tell All Residents)

Zucchini Drive - Shotgun Rules (Shit, partylåt. Lätt att jag ska lyssna på den här låten när jag emigrerar!)

Zucchini Drive - We're All Dead, so You Know (Inte så värst party, men daaamn! Rappen! Inte hört så mycket rap från 09, men står fast vid att det här är den bästa från det året)

Sage Francis - Midgets and Giants (You are really not all that, no. Kanske gillar den enbart för att en av mina kompisar är "Individen")

The Dude: såg på din hiphoplista att du hade med Cypress Hill (:o)! Hur ofta lyssnar du på dom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Dude: såg på din hiphoplista att du hade med Cypress Hill (:o)! Hur ofta lyssnar du på dom?

Cypress Hill är väl obligatoriska på en gedigen hiphoplista?!

Jag är inte ett superfan men ibland är det ju bara helt rätt med lite totalt sönderrökt west coast-rap. Vad är din relation med Cypress Hill och varför så förvånad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cypress Hill är väl obligatoriska på en gedigen hiphoplista?!

Jag är inte ett superfan men ibland är det ju bara helt rätt med lite totalt sönderrökt west coast-rap. Vad är din relation med Cypress Hill och varför så förvånad?

Asså, jo. Jag tycker det. Men kunde aldrig tro att du faktiskt lyssnar pårom :o Jag kom i kontakt med Cypress Hill någon gång i högstadiet när en klasskamrat spelade deras musik på syslöjden, senare laddade jag ner deras album; köpte Skull & Bones och 'Till Death do Us Apart något år senare på CD. Utan Internet och pengar var Cypress Hill i princip den enda hiphopen jag hade kontakt med i ungefär två år. Sedan kom okka in i mitt liv och fucked it up, men har börjat lyssna nu igen när deras nya album släpptes. Pass the Dutch är så feeeet!

Edit. Min förvånelse: den kommer från att jag gillar Cypress Hill och har upptäckt att vi inte delar så många artister.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...