Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Härligt att du är tillbaka! Har du min hiphop-spotifylista?

http://open.spotify.com/user/bullfett/playlist/3Hnmj3mB1pUUVMFOq8TWNo

Nyligen uppdaterad!

Nix, men asså, det lönar sig ändå inte. Jag råkade avinstallera ljudet på min dator. Jag vet inte hur, men det hände.

Det är kul att vara tillbaka! Har dock 4/5 varningar så det lär dröja ett tag innan jag säger fitta till stellhell eller annat som kan ses som "underhållande".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nix, men asså, det lönar sig ändå inte. Jag råkade avinstallera ljudet på min dator. Jag vet inte hur, men det hände.

Det är kul att vara tillbaka! Har dock 4/5 varningar så det lär dröja ett tag innan jag säger fitta till stellhell eller annat som kan ses som "underhållande".

Fixa till det då, säker på att du får vägledning i Teknik-forumet, jag vill nämligen gärna ha tips från dig på mer låtar att fylla listan med!

Detta är vad vi arbetar med:

Fugees (Tranzlator Crew) – Vocab

Q-Tip – Won't Trade

Compton's Most Wanted – Streiht Up Menace

A Tribe Called Quest – Luck Of Lucien

Quasimoto – Greenery

Gang Starr – Work

Pete Rock & C.L. Smooth – They Reminisce Over You - Single Version

Ice Cube – It Was A Good Day (Explicit) (Album Version)

Ol' Dirty Bastard – Shimmy Shimmy Ya

Cypress Hill – Hits From The Bong

Mobb Deep – Shook Ones Part II

Nas – One Time 4 Your Mind - Explicit Album Version

Blackstar – Respiration

Talib Kweli – NY Weather Report

Jazzyfatnastees – The Next Movement

Jay-Z – Heart Of The City (Ain't No Love)

The Pharcyde – Passing Me By

Cypress Hill – Killa Hill Niggas

Last Emperor – C.I.A. (Criminals In Action)

Jehst – Money In The Bank - Remix

King Syze – Seven

N.W.a – Straight Outta Compton

Kris Kross – Jump

Jay-Z – Hola' Hovito

Lil Wayne – Mr. Carter

Big Daddy Kane – Flame On

The Coup – My Favorite Mutiny

Onyx – Slam Harder

Jean Grae – Keep Livin

J Dilla (aka Jay Dee) – Runnin'

Madlib – Infinity

Roots Manuva – Witness (1 Hope)

Das EFX – Real Hip-Hop

Black Moon – I Got Cha Opin

Snoop Dogg – Who Am I (What's My Name)?

Dr. Dre – Forgot About Dre

Snoop Dogg – Nuthin' But a 'G' Thang

Xzibit – "X" - Explicit

Luniz – I Got 5 On It (Feat. Michael Marshall)

The Notorious B.I.G. – Warning

Artifacts – The Inteview

Eric B. & Rakim – Paid In Full

Lords Of The Underground – Funky Child

Jurassic 5 – CONCRETE SCHOOLYARD

Dead Prez – It's Bigger Than Hip-Hop( hip-hop Remix) (featuring Tahir and People's Army) - Explicit

Pep Love – The Fight Club

Wu-Tang Clan – Da Mystery Of Chessboxin'

Chef Raekwon – Verbal Intercourse

Nas – Halftime - Explicit Album Version

Company Flow – 8 Steps To Perfection

Smif N Wessun – Stand Strong

Cocoa Brovas – Bucktown USA

Smif N Wessun – Wrekonize

Ol' Dirty Bastard – Brooklyn Zoo [Explicit Version]

Wu-Tang Clan – Wu-Tang: 7th Chamber - Part II - Edit

Heltah Skeltah – Gunz 'N Onez (Iz U Wit Me)

The Notorious B.I.G. – Machine Gun Funk - Explicit Album Version

Method Man – Part II

Blackstreet – No Diggity

OutKast – So Fresh, So Clean

Madvillain – Figaro

Quasimoto – Low Class Conspiracy

Vinnie Paz – Strike Back

Non Phixion – Refuse To Lose

The Notorious B.I.G. – Kick In The Door - Soundtrack Version

Beatnuts – Yo Yo Yo - Explicit

Mobb Deep Featuring Q-Tip – Drink Away The Pain (Situations)

Big L – Put It On

Busta Rhymes (Featuring Rampage The Last Boy Scout) – Woo Hah!! Got You All In Check - Explicit LP Version

Das EFX – They Want EFX

Ultramagnetic MC's – Ease Back

Digable Planets – Rebirth of Slick (Cool Like Dat)

Q-Tip featuring Kenny Garrett aka Truth – Abstractionisms

Guru's Jazzmatazz – Le Bien, Le Mal

Poor Righteous Teachers – Easy Star

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid älskat ragamuffin/dancehall, vilken nu den rätta benämningen är. En musikstil som mixar mina två favoritgenrer inom musiken. Reggae och Hiphop. En artist som nästan bara har gjort bra låtar inom genren är Damian Marley.

Efter att ha lyssnat på reggae under hela sommaren så har jag börjat söka mig mer åt hiphop-hållet igen (Brukar av någon anledning alltid göra det under hösten) och just nu ligger jag alltså mellan reggae och hiphop.

Jag har en vän som har en reggaeblogg jag varmt kan rekommendera dig förresten: http://newromantic.blogg.se/

Det är mycket skivrecensioner men också inlägg om annat reggaerelaterat, samt att radiopodcastsen läggs upp där från han och en annan snubbes reggaeprogram.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en vän som har en reggaeblogg jag varmt kan rekommendera dig förresten: http://newromantic.blogg.se/

Det är mycket skivrecensioner men också inlägg om annat reggaerelaterat, samt att radiopodcastsen läggs upp där från han och en annan snubbes reggaeprogram.

Jävlar vilken nice blogg, tack så jättemycket för det tipset! :D

Många inlägg som handlar om lite mer okänd reggae som man som vanlig svensson ofta inte alls stöter ihop med. Det är oftast den reggaen som är som allra bäst!

Åter igen, tack så mycket. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar vilken nice blogg, tack så jättemycket för det tipset! :D

Många inlägg som handlar om lite mer okänd reggae som man som vanlig svensson ofta inte alls stöter ihop med. Det är oftast den reggaen som är som allra bäst!

Åter igen, tack så mycket. :D

Kul att du gillade den!

Men tuna in till några sändningar också vetja! De är amatörer men det är bra ändå. Det är jocke som går i min klass och som skriver på bloggen så se till hitta en spelning där han är med (vilket iofs är nästan alla)!

Till exempel den här: http://newromantic.blogg.se/2010/march/spellista-for-showen-0703-10.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att du gillade den!

Men tuna in till några sändningar också vetja! De är amatörer men det är bra ändå. Det är jocke som går i min klass och som skriver på bloggen så se till hitta en spelning där han är med (vilket iofs är nästan alla)!

Till exempel den här: http://newromantic.blogg.se/2010/march/spellista-for-showen-0703-10.html

Jadå, självklart ska jag lyssna på klippen som läggs upp också!

Än så länge har jag bara suttit och läst lite, men lyssnandet kommer. Har de några livesändningar? Eller spelar de bra in och lägger upp på bloggen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadå, självklart ska jag lyssna på klippen som läggs upp också!

Än så länge har jag bara suttit och läst lite, men lyssnandet kommer. Har de några livesändningar? Eller spelar de bra in och lägger upp på bloggen?

De sänder riktig radio alltså, lokalt i Stockholm varannan söndag genom THS-radion (student). Sen lägger de bara upp podcasts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De sänder riktig radio alltså, lokalt i Stockholm varannan söndag genom THS-radion (student). Sen lägger de bara upp podcasts.

Aha okej, så det finns ingen internetradio jag kan tune:a in och lyssna på? Lite synd, men eftersändningarna duger gott då jag säkert är upptagen de flesta gånger som de kör live. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liquid Liquid är väl ungefär det första och bästa som har hänt modern dansmusik (vid sida av Black Devil Disco Club). Jag behöver nog inte säga vilka de har inspirerat, det är ganska självklart, men faktum är att de var först med sin grej och de gjorde det bäst. Sjukt mycket slagverk, monoton sång och gutturala läten: typ allt man kan önska sig.

Det här är väl de enda fyrtio sekunder man behöver: i livet, på dansgolvet och... hemma?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...