Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

The Whitest Boy Alive - Courage.

Jag saknar ord för att kunna beskriva hur bra den här skivan verkar så jag avstår. Men lyssna, redan efter 3 låtar är smilbanden uppe.

Den ska jag kolla upp.

Ett annat albumtips är Animal Collectives nya platta Merriweather Post Pavilion, den var faktiskt helt ok, har inte fastnat riktigt för dom tidigare men nu så, Experimentiell indierock som funkar riktigt bra i längden.

Ett låttips får ni också, efter att vart inne i lite av en alternative/indie period så har jag på sistone återupptäckt classic rock ala 60-70-80-tal, jag har rotat bland mina klenoder i skivhyllan och hittat massa smått och gått, bla Captain Beefheart & Magic Band, tung bluesrock, jag låter låten tala för sig själv.

Sure 'nuff 'n Yes I do

[youtube-old]hCSPf5Viwd0[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla måste kolla på det här. Helt underbar duett med Kate Nash och Billy Bragg - Foundations/A New England. Första gången jag såg det blev jag helt tagen, jag stelnade till, oxh kom på mig själv med att luta mig framåt mot skärmen och med ett fånigt leende på läpparna. Samspelet, glädjen, hur de tittar på varandra och skrattar, hur sjukt snygg övergången är och hur mäktig Billys röst är.

[youtube-old]a2-5gv81cC0[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Emmure - 10 signs you should leave

[youtube-old]FTxGiAiuXtY[/youtube-old]

Emmure - When keeping it real goes wrong

[youtube-old]Uus2q1JASbQ[/youtube-old]

Parkway drive - Anasasis (Xenophontis)

[youtube-old]HBXDEHjvA0s[/youtube-old]

Parkway drive - Blackout

[youtube-old]D8fIPxTfX4Y&feature=related[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Metric - Hustle Rose

http://open.spotify.com/track/3lYtcPj0ChkVqXPGVUmZRB

http://www.youtube.com/watch?v=8LDyagLz9LU

Jag tvingar er att lyssna! Melodin som börjar vid 2:30 i YT-klippet och vid 0:58 på spotify gör så att jag bara sjunker ihop i stolen och dör. Så fint, så fint.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ENTER SHIKARI

Sorry, You're Not A Winner

Alltså, Enter Shikari är VÄLDIGT underhållande och de verkar verkligen ha sjukt kul på scen (se YT länken). Väldigt unikt och trevligt band, jag rekommenderar dem verkligen för de som inte har lyssnat på dem tidigare! :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Whitest Boy Alive - Courage.

Jag saknar ord för att kunna beskriva hur bra den här skivan verkar så jag avstår. Men lyssna, redan efter 3 låtar är smilbanden uppe.

Håller med. Det här är en av årets bästa skivor, jag kan känna det, så jäkla fräsch skiva. Jag behövde verkligen detta efter att ha strölyssnat på gammalt skräp i några veckor. Mmmm!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En lyssning sa mig inte mer än att det var väldigt Whitest Boy Alive-igt, återkommer om den skivan (som jag har galet höga förväntningar på). Edit: Efter en andra genomlyssning låter det fortfarnade väldigt Whitest Boy Alive-igt, och därmed hur bra som helst.

Och så till mer 2008-missar. Kanadicken Chad VanGaalens tredje album, Soft Airplanes, är hur bra som helst. Känner det efter en genomlyssning, det är helt klart topp 10!

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla måste kolla på det här. Helt underbar duett med Kate Nash och Billy Bragg - Foundations/A New England. Första gången jag såg det blev jag helt tagen, jag stelnade till, oxh kom på mig själv med att luta mig framåt mot skärmen och med ett fånigt leende på läpparna. Samspelet, glädjen, hur de tittar på varandra och skrattar, hur sjukt snygg övergången är och hur mäktig Billys röst är.

[youtube-old]a2-5gv81cC0[/youtube-old]

Alltså, njäe. Samspel? De skär sig som svart och vitt. :)

---

Laleh - Han Tuggar Kex

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...