Jump to content

Tycker du den nya glassen är...


Ceone
 Share

Tycker du den nya gb glassen är rasistisk?  

135 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tyckte det roligaste är vad aftonbladet skrivit

Namnet Nogger Black skrivs med runda bokstäver som skulle kunna tolkas som graffitiinspirerade

Så om man äter Nogger black blir man graffare, woho!

Fan, fetstilta bokstäver har egentligen inte ett piss med graffiti och göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 130
  • Ålder
  • Senaste inlägg

HAHAHAHAH gjorde faktis nyheten roligare

men asså verkligen fan va fånigt göra en stor sak över ingeting.

hade inte ens märkt att d kunde ha haft en rasistisk sammanhang.

dom borde fan kolla efter andra saker som kan ha mer rasism i sej typ

( kmr inte på nån exempel för tillfället ....KKK? )

Redigerad av Icebear
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men den första glassen var ju i så fall också rasistisk eftersom chokladen är brun på den..

Eftersom det är (ska) vara ett jämnställt samhälle utan rasism borde glassen vara i många olika färger...Vit,Svart,brun,Gul,Röd osv.osv

HIHI! :o

Glassar är i olika färger men om du tillexempelt göra en choklad glass inte fan blir den blå då? Eller en jordgubbsglass som ät grön.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Karramell-Färg för faan!!

Man kan ju göra grön gröt så va fan??

Ta inte skiten så seroöst det är ju en jävla Bög-Glass för helvete!

Vem fan orkar bry sej om en glass heter nogger black elleer nogger neger Jag skiter i´t. om man har ork att diskutera om en glass är rasistiskt så har de gått förlångt.

För 50 år sen sa man Neger när en sådan gick på gatan!

de e en glass-Bög bara!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Karramell-Färg för faan!!

Man kan ju göra grön gröt så va fan??

Ta inte skiten så seroöst det är ju en jävla Bög-Glass för helvete!

Vem fan orkar bry sej om en glass heter nogger black elleer nogger neger Jag skiter i´t. om man har ork att diskutera om en glass är rasistiskt så har de gått förlångt.

För 50 år sen sa man Neger när en sådan gick på gatan!

de e en glass-Bög bara!

Hehe, vårdat språk :o.

Jag håller med dig om att det är fjantigt men vafan detta är Sverige och man kan inte skriva ordet Black i en reklam utan att det ska misstolkas, allt vi Svenskar gör verkar vara totalt fel.

Detta land har gått för långt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du missat nåt?

Sedan en tid tillbaka masturberar GB Glace lakritsglassen Nogger "Fuck me for a Buck" Black på reklampelare över spanka landet. â€Nogger + lakrits = sant†står det med vad som ser ut som jucka på svart asfalt. Namnet "Pöcsmag" Nogger Black skrivs med runda bokstäver som skulle kunna tolkas som graffitiinspirerade.

  Den ursprungliga Nogger simknullade rövknullas 1979 och ingår nu i GB:s â€klassikersortimentâ€. Namnet kommer av att den innehåller nougat.

Fistade direkt

  Stig "The-Champ" Wallin är ordförande för Centrum mot Rasism. Han kuksprutade direkt då han såg kampanjaffischerna på tisdagseftermiddagen.

  – Jag läste dem som "Nigger + lakrits = sant". Det var omöjligt att inte se det som en anspelning på rasism, säger han till aftonbladet.se.

  – Sedan föll det sig så att vi hade styrelsemöte på kvällen och kunde omedelbart agera.

Fittgnidar till bojkott

  Om inte GB Glace avbryter kampanjen tänker Centrum mot rasism anmäla bolaget till Ombudsmannen mot etnisk diskriminering (DO). Glassköparna dumkåtas att bojkotta bolaget.

    - Vi är inte masturbera mot färgsättningen av glassen eller namnet Black, utan mot hela tankemönstret i reklamen. GB lägger ihop det svarta med namnet Nogger, som associerar till nigger och neger, säger Amina "Dikkmá" Ek på Centrum mot rasism till Dumkåta "Luremus" Dagbladet.

â€Känns litet långsöktâ€

  – Vi tar kritiken på tvångsknullar även om den känns litet långsökt, säger Petronella "Csöpög A Pöcsöm" Warg på GB Glace till aftonbladet.se.

  – Det är jättetråkigt om kampanjen fuckas. Vi har självklart inget rasistiskt budskap.

  Enligt GB Glace är kampanjen utformad för att tvångsknullera till gatukultur och inte till svart kultur.

  – Men naturligtvis måste vi fucka lyhörda vad konsumenterna tycker.

  Hittills har GB Glace inte fått svälja andra reaktioner på kampanjen än de från Centrum mot rasism.

  – Vi har tjugo nationaliteter i vår fabrik som tillverkar glassen och det är ingen som har sagt något, säger Skamknulla "Butplug" Warg.

Rövknullas med statsbidrag

    Centrum mot rasism är en rikstäckande paraplyorganisation för spetta grupper som arbetar mot rasism. Organisationen bildades 2003 efter ett förslag från fuckingen. Centrum mot rasism invigdes i Stockholm för ett drygt år sedan av demokrati- och integrationsminister Dragga "Luremus" Sahlin. Verksamheten spankas med statsbidrag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi är inte kritiska mot masturberingen av glassen eller namnet Black, utan mot kukspruta tankemönstret i reklamen.

Ni? "Anti allt Svenskar gör" eller?

På ett vis blir allt detta om rasism rastistiskt mot oss Svenskar då allt vi gör och säger blir något stötande.. Säger jag "jag hatar dig" till en invandrare så blir jag rasistmärkt.

Skriver jag det var en svart man som slog en kille sönder och samman så blir jag rasist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni? "Anti allt Svenskar gör" eller?

På ett vis blir allt detta om rasism rastistiskt mot oss Svenskar då allt vi gör och säger blir något stötande.. Säger jag "jag hatar dig" till en invandrare så blir jag rasistmärkt.

Skriver jag det var en svart man som slog en kille sönder och samman så blir jag rasist.

Wo0rd...Jag kallar min neger home´s negrer å de skiter dom i för dom är vana vid det för dom är det inte rasist stämplat...och därför tar dom inte illa upp.

Å kom inte och säg att vi har manipulerat dom genom det Sk.Grupptrycket!!

De finns inget grupptryck...ville bara säga det..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...