Jump to content

Tycker du den nya glassen är...


Ceone
 Share

Tycker du den nya gb glassen är rasistisk?  

135 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 130
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Gick faktiskt och tänkte på det förra veckan, om den var det.

Men man måste ju få kunna använda ordet Svart (black) i andra sammanhang än att dömma människor.

Det är detta som gör att den blir rasistisk, att man på nått sätt säger att den är rasistisk.

:rolleyes:

Det är väl inte bara det, är det inte för att den heter Nogger som nästan låter som "nigger".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Påståendet att en glass skulle vara rasistisk är rasistiskt!

Det var så jag menade :rolleyes:

Det är väl inte bara det, är det inte för att den heter Nogger som nästan låter som "nigger".

Nogger 88 har funnits i flera år och ingen har sagt något om nogger-nigger.

Men nu när glassen heter Nogger black blir det lätt associerat med nigger black..

Vem vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här i Sverige får man inte använda orden Black och Svart för då framstår man som rasist :S

Får man visst, då skulle man ju tillexempel inte kunna sälja svart bilar för det är rasistiskt :rolleyes:

Eller solglasögon skulle man inte heller få sälja, bara för dom är svarta :)

Nogger 88 har funnits i flera år och ingen har sagt något om nogger-nigger.

Men nu när glassen heter Nogger black blir det lätt associerat med nigger black..

Vem vet.

Tänkpå att jag skrev, det är inte bara det, och det menar jag med att det finns flera orsaker. Jag menade så som du skrev faktist :D

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nej. Varför? Man får ju tex ha svartlackerade bilar. Är dessa rasistiska? Svar nej. Men visst då kanske vi ska ta bort färgen svart överallt i hela Sverige om de mörkhyade tycker det är fel. Jag tycker att allt får heta vad det vill men det är skillnad om man säger till en mörkhyad fula saker som kan uppleva rasistisk. Dessutom kan ju vi uppleva att folk är rasitiska mot oss ljushyade när en vit glass kommer som tex heter nogger white.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men SERIÖST!, Varför skulle GB göra en rasistisk glass? :)

Det är väl helt självklart att reklamen inte är rasistiskt menad :rolleyes:

och som det står i artikeln : ”Känns litet långsökt” tycker jag är i minsta laget, Nu får de ta och ge sig!

...och som Funnyline säger: att säga att en glass är rasistisk är rasistikt.

Jag tycker att alla de som undviker att säga som kan upfattas som rasistiska är själva rasister, i min klass går det massor utav mörkhyade som inte har nåt emot att man säger rasistiska grejjor till dem. Tvärtom håller de själva på och säger rasistika saker till varandra...

Om man t.ex: undviker att säga negerboll, vilket är det riktiga namnet på dagens chokladbollar så är det man själv som väljer att säga så, och det är man själv som tycker att det är ett nervärderande ord...

DAGEN LOL är detta :D

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...