Jump to content

Tycker du den nya glassen är...


Ceone
 Share

Tycker du den nya gb glassen är rasistisk?  

135 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 130
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Att säga att reklamen för en svart glass är rasistisk är bara töntig och långsökt. Visst kan jag tycka att namnet "Nogger" är lite likt "Nigger", men glassen hette ju nogger långt innan de gjorde en svart glass. Säger någon nogger tänker jag förresten på "nougat".

Vote: NEJ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att säga att reklamen för en svart glass är rasistisk är bara töntig och långsökt. Visst kan jag tycka att namnet "Nogger" är lite likt "Nigger", men glassen hette ju nogger långt innan de gjorde en svart glass. Säger någon nogger tänker jag förresten på "nougat".

Vote: NEJ

Men nigger är ju inte rasistiskt det kommer från spaska ordet "Negro" som betyder svart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi diskuterade (stavning) detta på lunchen i skolan idag. Alla tyckte det var lika sjukt som jag. Alltså ärligt lägg ner att hålla på och säga att företag är rasistiska. Vem är det som står bakom det hela förresten? Låt glassjäveln bära vilket namn den vill utan protest.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nogger Black är jätte rasistisk! Kolla bara på den! Alltså den är ju helt svart! Och så heter den NOGGER, byt ut O:et mot ett I, NIGGER BLACK!!! Sjukt rasistiskt. Hata GB!!!!!!!!! Jeffla rasseföretag!! Hur kan dom bara döpa en glass till Nogger black? Dom är ju slut i huvet!!

Ungefär...

Nej men seriöst. Det är jävligt löjligt att Aftonbladet anklagar GB för att vara rasistiska, har dom inget bättre att skriva i tidningen eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm, lakrits.. :)

Varför sitter dom jävla efterblivna missfosterna och säger att den är rasistisk. Kan dom inte fråga en helt 100% svart människa som kom till sverige för en vecka sen om han tycker der är rasistisk. INTE dom jävla fjortis-invandrarna som tycker att snö är rasistiskt för det är vitt bara för att impa på sina homies. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...