Jump to content

Tycker du svenska polisen jobbar bra?


aikjonas12
 Share

Tycker du att svenska polisen jobbar bra nu för tiden?  

72 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Småstads poliser jobbar nog bra, men dom i "Den kungliga hufvudstaden" är helt värdelösa, Extremt med övervåld, ägnar sig åt fel saker, tex så slår dom på allt dom kan mot klottrare och läger mord och våldtäkt + liknande grova brott åt sidan för att dom har uppfattningen att klottrare är fega skitar som ingen klagar om man misshandlar :lol: . Fast jg kan iofs hålla med om att Poliserna är trevligare än väktarna, dom har knappt några befogenheter, men tror att dom är typ SÄPO eller nått och bryter mot en massa regler om vad dom får och inte för göra, och folk tittar bara åt ett annat håll när dom gör det :wub:. :blink:

Hemulen och jag delar meningar.. Nästintill totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha njäe kanske ibland.. Var på fest på lidingö och grannen ringde polisen och klagade dom kommer i fem bilar.. Man undrar om dom har för mycket fritid.. Det var juh som sagt för lite poliser... men jag vene

Fester med poliser kan sluta illa, även om det befinner sig på lidingö.

Powerman, du bryr dig alltså inte om dom som ska "rädda" dig vid farliga situtationer?

Rätt kul när du sitter där med en stulen bil (ingen vidare farlig situation) och vill anmäla den stulen men polisen är upptagen med att jaga en kille som nyss köpt en kanna på highlights och inte har någon åsikt till att måla olagligt.

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att dem jobbar okej, om man säger såhär, hur skulle samhället bli och det helt plötsligt kom en kärring upp i tv-rutan och sa att polisen i sverige har uppslösts... polisen finns inte längre.. däremot tycker jag att dem kan vara lite jobbiga när dem kommer fram till en och ställer en massa dumma frågor bara för man är ute när det är mörkt...

vote: Ja

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, polisen här är väl inget vidare, banken som ligger en meter från polisstationen har blivit rånad några gånger..

Dom sitter fan och äter donuts hela dagarna.

Du tänker på amerika. ;)

Ontopic:

Tycker att det borde finnas mera Ordningsvakter ute..

ORDNINGSVAKT OCH VÄKTARE ÄR INTE SAMMA SAK!

För er som inte vet vad ordningsvakter är så är det "vakter" som jobbar åt polisen dvs de får gripa folk samt utföra polis arbete medans väktare endast får ingripa i ett slagsmål eller om några gör något brottsligt men de får inte gripa några utan då konktaktas istället polisen.

Väktare lever under samma lagar som oss "vanliga" (Rätt till nödvärn föreligger mot ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom) men räknas som tjänstemän så en väktare får inte gripa någon genom ett tips som de fått att någon som säger att någon har gjort si eller så.

Tror ni fattar poängen, för er som vill veta mer så gå in på polisen.se och leta fakta.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är delat, vissa poliser gör det de ska, andra går överdrift. Poliser som dunkar folk's huvuden mot väggar så de börjar blöda(trots att denna arresterade är helt lugn, och inte gör motstånd.), och andra poliser ser det, men rapporterar det inte, för imellan vissa poliser i Sverige finns det nåt kallat "kåranda".

Men men de som gör det de ska, de poliserna är jag väl nöjd med. Hoppas vi får se fler av dom...

Sen vill jag bara säga att folk här i Sverige inte bryr sig om nån annan än sig själv. I alla fall i Stockholm. Jag menar, folk blir ju påhoppade på bussar, och folk som ser det, skiter fullständigt i det och glor ut genom fönstret som inget händer? Fega jävlar.

.w0rd! Dock är det inte så många som blir påhoppade där jag bor, men man har väl vart med om ett och annat... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...