Jump to content

Tycker du svenska polisen jobbar bra?


aikjonas12
 Share

Tycker du att svenska polisen jobbar bra nu för tiden?  

72 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

De är alldeles för få och de har för få rättigheter.

De ska vara hårdare vid ett ingripande-jobb med tjuvar, de ska vara som i USA där får de ha vapen och sånt, det är bra. I sverige får en polis knappt röra tjuven utan att bli stämd själv.

Bara här i min ort skulle det behövas ett 50-tal patrullerande poliser dygnet runt som kunde ingripa snabbt och effektivt vid en brottslig handling.

Svenska polisen har vapen, blixten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker poliser jobbar bra. Men det finns för få, jag bor i en by som heter Åkersberga det bor ungefär 30 000 om inte mer här.

Och antalet polisbilar som patrullerara i denna by är ungefar 2-4 stycken

Skojar du? BY? 30k invånare?. :S, Jag bor i en by som heter Pajala. Här finns MAX 6 000 invånare, kanske nått mer eller mindre.

Har kommit upp till 2 polisbilar här. Och jag har bott här i över 11 år.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom som får åka skolbuss till våran skola (d.v.s dom som inte bor i tätorten) brukar få gå på kurser i hur man ska agera under en olycka. Eller nåt sånt, whateva... För några veckor sen var polisen och informera dom eleverna. Då sa en i min klass (på skoj) "Skjut en snut!). En av polisern vände sig om, tog honom i armen och själlde ut honom...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...