Jump to content

LOST


Elander
 Share

Recommended Posts

Så det jag tittar på nu är säsong 1 med avsnitt upp till 24?

Ja! Avsnitt 4 (?) igår.

Sedan kommer det komma en andra säsong?
Ja! Men den kommer nog inte till Sverige förens vintern 2005/2006.

Vem är eran favorit i Lost då?

Min är lätt Locke

Ända sen jag såg avsnittet där Locks hemlighet avslöjas har jag gillat den karaktären.

Men om det nu kommer en andra säsong, betyder inte det att dom inte kommer ifrån ön isåfall?
Vem vet... ;)

Fy fan e 17 var ju skit bra  Eller iallafall i slutet  .

Ska se det ikväll! Avslöja inget! :P

Om man kollar på http://www.imdb.cin så bredvid Charlie står det 2004-? kommer han försvinna ur serien mån tro?

:'(

Man har inte fått sett va de där "monstret" e va? eller va de nu e.. aldrig sett de iaf.. men inte sett alla avsnitt...
Nej man har inte fått se det än.

fattar inte riktigt allt heller.. varför e dom på ön?  jo, förstog att dom krascha... men varför krascha dom? vart skulle dom? vart e dom nu? bla bla.. kan nån förklara va de handlar om?

Dom skulle flyga från Sidney till Los Angeles. Dom får problem, radion slutar fungera, dom flyger långt ur kurs. Planet krachar till slut, men ingen vet var dom är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han som knarkar... Han som spelar i drive shaft (hur stavs det?)... Han som brukar ha luva på sig (iaf i dom senaste)... han som har en gittar... han som är merry (eller pippin vem det nu är) ;)

Hrm, bas.... Kom dock på vem det var efter att ha kollat på imdb.com :wub: Fyfan vad ful gubbe :P Smiliesen alltså

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm jag vet inte rikigt men brukar inte det vara repris på typ söndagar ?? fast då på 2 program så det är varannan söndag??

Nope, det var nog bara piloten dom visade repris på, på det sättet. Piloten var nämligen från början ett 2h avsnitt. ABC valde att klippa ner det till två avsnitt, men i flera andra länder har piloten sänts som ett helt.

Varför TV4 valde att reprisera dom två första är nog mest att man ville ha fler tittare. Många slänger sig ner och ser på TV4s "söndagsfilmen" och får istället se Lost. Det kommer inte hända igen, i det långa loppet tjänar 4:an mer på att sända en film en söndagskväll.

Men jag blev lite besviken på Locke's "historia" .
Ähh den är bäst! Lite smått sorglig också.

Locke: "This is my destiny! Don't tell me what I can't do!"
Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope, det var nog bara piloten dom visade repris på, på det sättet. Piloten var nämligen från början ett 2h avsnitt. ABC valde att klippa ner det till två avsnitt, men i flera andra länder har piloten sänts som ett helt.

Varför TV4 valde att reprisera dom två första är nog mest att man ville ha fler tittare. Många slänger sig ner och ser på TV4s "söndagsfilmen" och får istället se Lost. Det kommer inte hända igen, i det långa loppet tjännar 4:an mer på att sända en film en söndagskväll.

Ähh den är bäst! Lite smått sorglig också.

Aha jag kollade inte på det så jag märkte inte att det bara var det avsnittet typ :P

Men hurley e ju bäst av alla ;) Dude...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär nu har man sett avsnitt 17 också.

Först vill jag ju bara säga att karaktärerna Jin och Sun är väldigt tråkiga så alla avsnitt som rör dom tenderar att vara under den normala kvalitéten (som dock är väldigt hög). Så även det här avsnittet. Själva mysteriet kring vem som gjorde det som avsnittet handlar om, slutade med en ganska väntad upplösning. Valde mellan den karaktären och Lock, trodde faktiskt stenhårt på att var Lock från början. Sen ändrade jag mig i scenen mellan den skyldige och Michael när dom står vi båten och snackar.

Nu längtar jag till nästa avsnitt. Det är nämligen första avsnittet där Hurley är huvudpersonen. Veckan efter det är det Locks tur igen. Så jag förväntar mig två avsnitt av väldigt hög kvalitét dom kommande veckorna.

Edit: För de ouppmärksamma (som jag):When Jin goes into the man's house to deliver the message the first time and the little girl is sitting on the couch with her dog, the TV program that she is watching is shown for a couple of seconds. The program shows Hurley getting into a car, so yet another connection between the survivors!

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...