Jump to content

LOST


Elander
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Äntligen är Lost tillbaka. Såg just det senaste avsnittet 1x19 (som sändes igår) Deux ex machina.

Många väntade sig en förklaring på öns monster, men "haha" säger jag och pekar på er. Inte ens ett omnämnande av monstret (eller ljuger jag för att överraska er? :ph34r: ). Avsnittet fokuserar som bekant på Locke, det är bland annat flashbacks på tiden innan han blev paralyserad som står på schemat. Man får veta att han växte upp på olika barnhem och aldrig kände sina föräldrar, vilka han träffar för första gången i det här avsnittet. Samtidigt på ön rör det sig runt den här "luckan" som Boone och Locke föröker få upp, vill inte nämna för mycket.

Ganska bra avsnitt. Locke (Terry O'Quinn) är bra som alltid!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen är Lost tillbaka. Såg just det senaste avsnittet 1x19 (som sändes igår) Deux ex machina.

Många väntade sig en förklaring på öns monster, men "haha" säger jag och pekar på er. Inte ens ett omnämnande av monstret (eller ljuger jag för att överraska er? B) ). Avsnittet fokuserar som bekant på Locke, det är bland annat flashbacks på tiden innan han blev paralyserad som står på schemat. Man får veta att han växte upp på olika barnhem och aldrig kände sina föräldrar, vilka han träffar för första gången i det här avsnittet. Samtidigt på ön rör det sig runt den här "luckan" som Boone och Locke föröker få upp, vill inte nämna för mycket.

Ganska bra avsnitt. Locke (Terry O'Quinn) är bra som alltid!

Det slutade väldigt "läskigt" eller vad man ska säja. :shifty:

Ja, nu blev ni nyfikna va? :shifty: MWHAHAHHA! Väldigt spännande men man fick ingen riktigt bra förklaring till varför han åkte på "Walkabout" eller vad det hette. Inte heller varför han är så bra på att jaga (eller bara typ).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni borde för övrigt varna för spoilers. Finns ju faktiskt dom som kollar på tv4.

Tyckte inte jag nämnde några vitala plot-points som var riskabelt för dom att se. Som du gjorde:

Men jag bara undrar, hur fan kunde Boone överleva det där?

B)

Spoilers:

Tyckte att det var intressant att ön inte ville att Locke skulle gå ombord flygplanet. När han kom nära så förlamades hans ben. När han var påväg därifrån så kunde han genast springa. Tyckte också att det var ett litet sammanträffande att dom var heroinsmugglare, samma drog som Charlie var beroende av...

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby

Jag undrar om det går att hitta upp till avsnitt 19 eller vad det är som det medföljer svensk text?

Säg bara om det går eller inte eftersom man inte får prata om warez.

Jag vet iallafall att det finns framtill avsnitt 16 med svensk text.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om ni vet det (ni som sett i förväg) men numrena som är om man lägger ihop dom blir det longitud och lattitud och om man räknar ut var det ligger så ligger det där man tror Atlantis ligger... Erkänn SWEET!

Fast det finns ju en massa olika teorier om var man trodde Atlantis låg. Någon ansåg ju att det var Sverige som var Atlantis har jag för mig. Sen finns det väl dom som anser att Atlantis i själva verket var den här ön som sjönk till botten till följd av ett vulkanutbrott. Har glömt bort namnet, Pompeji kan det vara vad jag tänker på?

Har du någon mer info om det? Det låter intressant, länk?

Edit: Det var INTE Sverige. Det var hela Skandinavien.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Jupp alla hittils sända (I USA) avsnitt finns med tillhörande svensk text. Kan inte säga mer, för då bryter jag mot reglerna. :)

Tack!

Jag hitta det jag sökte :)

Jag har upp till avsnitt 12 på datorn men jag ska hämta resten snart :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det finns ju en massa olika teorier om var man trodde Atlantis låg. Någon ansåg ju att det var Sverige som var Atlantis har jag för mig. Sen finns det väl dom som anser att Atlantis i själva verket var den här ön som sjönk till botten till följd av ett vulkanutbrott. Har glömt bort namnet, Pompeji kan det vara vad jag tänker på?

Har du någon mer info om det? Det låter intressant, länk?

Vet inte länk för min syrra berättade och hon är inte hemma men hon kommer om 10 minuter typ så jag editerar när jag vet.... Men jag kan dock visa bild på vart det ligger (enligt den teorin).

Ignore the red dots...

Nånstans i ringen är jag ganska säker på att det är...

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem är er favorit karaktär?

Min är nog Hurley eller Charlie...  :wub:

Locke. :)

Nånstans i ringen är jag ganska säker på att det är...
Då måste det nästan vara den här teorin:

Mid-Atlantic

Geological studies of the mid-Atlantic fail to demonstrate that the continent of Atlantis existed there. However, the geology of the Atlantic Ocean does not exclude the possibility of a sunken island. If such an island existed it would have been much smaller than the island continent of Australia. Plato never claimed that a whole continent disappeared. He referenced a sunken island in front of another continent. One of the more likely places then would be around the Azores Islands which are a group of islands belonging to Portugal located about 900 miles (1500 km) west of the Portugese coast. Some people believe the islands could be the mountain tops of Atlantis.

Fast Azorerna ligger ganska mycket Norrut iof.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min syster sa att gå in på http://www.abc.com gå in på Lost och kolla på trailern för FÖRRA avsnittet i USA

Och när Boone säjer så "We're the survivors of [insert flight number here]" och då hör man personen i andra änden "No, we're the survivors of [samma flight]"
MEN hon är inte säker...

Vet inte om ni tänkt på det eller tillomed gått igenom det men

När Claire drömmer dom drömmarna så går hon ju i skogen och möter allas våran Locke OCH en liten vagga... Och i senare avsnitt så snickrar ju Locke lite granna och vad snickrar han? Om inte vaggan...

EDIT: Bytte bolag.

EDIT2: Lade till lite...

Redigerad av Mr. M
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...