Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Priest/Warrior har lättast chans att komma med i en grupp eftersom dom 2 grupperna behövs mest (oftast).

Rogues/Hunters kommer du ha svårast att hitta grupp med för rogues finns det för mycket av jämt, och alla som inte vet vad dom vill köra tar rogue. Hunters kommer inte med pga. att många hunters inte vet vad dom ska ha och inte ha, mycket har förvärrats pga. att många som kört hunter har förstört deras rykte. Hunters är väldigt underskattade.

Shamans/Druids/paladin kan ha problem att hitta grupper om dom inte är healing speccade och kan även ha svårt att hitta grupper då med. Folk är rädda för att ta med "udda" klasser och därför vågar ingen ha med en feral druid/dps shaman/pally.

Mage/lock kommer ha ganska lätt för at hitta grupper för man alltid behöver dps för att få ner bossar och trash mobs.

Vill du köra något udda som inte alla kör så ska du inte köra rogue, eftersom du garanterat kommer att ha svårt att hitta grupp. Druid/Hunters är två underskattade klasser som inte så många kör, men som kan ha det lite svårt att hitta grupper. Dock är dom mycket bra på att köra solo och är väldigt bra på att överleva.

Min "JA" lista:

1. Tauren Druid (NE:TAU ratio verkar vara 2:1 på alla servrar. Ingen vill springa runt som kossa men alla vill springa runt som en alv :wacko: )

2. NE Hunter (NE pga. shadowmeld. Du kan överraska många offguard när du skjuter ett aim-shot på någon som inte ser dig)

3. Orc Warlock (Säger Orc för att det är typ 1/5 av varje lock på horde som är Orc. Undeads är iofs snäppet bättre som lock men inget man märker av på lvl 60. Sen ser alla orcs riktigt "bad boy" ut i lock sets.)

4. Dwarf Priest (Du kommer bli älskad av alla pga. din race spell "Fear Ward". Mycket imba spell och alla andra präster är avundsjuka pga. Fear Ward.)

Min "NEJ" lista:

1. Undead Rogue (ok, rogue med WotF är bra. Men ALLA behöver inte köra det. Blir ganska jobbigt i längden när man ser dom överallt)

2. Shaman (Spelar ingen roll vilken ras, shamans är gårdagens. Alla 10 åringar som spelar spelet har förstört deras rykte och de flesta kommer hata dig pga. dina imba spells. Du kommer garanterat bli CC'd flera gånger bara för du är shaman)

2. Paladin (Samma som shaman, byt bara faction. Alla hatar dessa "bubbleboys" och du kommer bli kallad fegis av allt och alla.)

3. Gnome Rogue (Detta är bara ett etniskt "nej nej". En gnome som inte är mer än 2 skitar hög ska helt enkelt inte vara warrior. Dom skulle inte äns kunna vara warrior. Det är samma sak som att taurens skulle vara rogues. En stor kossa kan inte gömma sig i skuggorna och en pygme kan inte tanka stora monster. Deras ras ability är ju t.o.m +5 intellect för bövelen)

Du kan förstås byta ut ras om du nu inte gillar att köra just den rasen, men dom raserna jag skrev är dom mest udda som man ser minst av (ok, inte NE Hunter. Men dwarfs är inte lika bra helt enkelt pga sin ras ability).

Sen måste det sägas att det är ingen som ska bestämma vad du ska köra för ras/klass. Vill du köra Undead Rogue som 50% av alla horde på alla servrar så är det ingen som stoppar dig. Dock så kommer du se kopior av dig själv var du än går och tanken kommer garanterat slå dig att du kanske inte skulle kört samma klass som alla andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, jag får väl följa din JA lista och göra en druid :wacko:.

Alla andra kör ju redan Horde, så Tauren är ju då det självklara valet.

Jag har tidigare haft en NE druid i tiden. Endast lvl 20.

Men det såg redan då ut som en spännande klass. Så det är väl det jag får köra på (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fryser man sitt account om de går. För jag aktiverade mitt account igår men samma dag some jag aktivera så fick datorn någe problem och jag måst beställa nya data greior så jag sku villa ha mitt account ur funktion tills jag har en dator i funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken instance får jag mest exp för med min 53 shaman ?

Synd att AQ öppnade på Bladefist för nu laggade hela servern sönder :P

Förresten så är detju ganska bra drops på insekterna som finns lite överallt i världen, men någon som kan skriva en lista på vilken level gubbarna vid cristallerna är ?

Och för att få joina group/raid i Sillithus så bör man vara level 60 va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken instance får jag mest exp för med min 53 shaman ?

Synd att AQ öppnade på Bladefist för nu laggade hela servern sönder :P

Förresten så är detju ganska bra drops på insekterna som finns lite överallt i världen, men någon som kan skriva en lista på vilken level gubbarna vid cristallerna är ?

Och för att få joina group/raid i Sillithus så bör man vara level 60 va?

ST/Mara antagligen, btw vad är ditt nick? så jag kommer ihåg dig när jag våldtar dig bakom en buske i UGC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...