Jump to content

Pinsamheter på fyllan


berit
 Share

Recommended Posts

Samma här, Mikolan. Sen är det ju kul att vara nykter på klassfester och vara den enda som kommer ihåg alla detaljer, ungefär som xPisc uttryckte sig. Är snart 20 år och inte varit full en enda gång, vilket jag är stolt över. Någon Cider blir det väl ibland som sällskapsdricka, inget supande här heller.

Öl är för övrigt inte gott!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 298
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Och till alla som aldrig varit fulla:Drick aldrig för mycket första gången

Alla minns nog när man var en noob och skulle supa första gången

man dricker lite och märker att det blir jävligt kul, så man dricker mer, å sen lite till, å sen halsar man ur flaskan, och helt plötsligt är det inte kul längre och man mår skit :lol:

minns själv nyår 03-04, däcka hemma hos en kompis :">  och spydde i hans kök.

första gången vet man inte hur man mår efteråt...men det märker man efter ett tag B)

så till alla n00bs, ta det lugnt...annars blir det jääävligt pinsamt dan efteråt

Edit: känner mig som värsta gamla predikande gubben. men jag lovar, det här har ni fan nytta av att veta    :P

ORD..

första gången jag hade en vodka.... då visste ja inte hur mycket man skulle ta.. det blev för mycket.. drog hela.. hamnada på maria pool med 2,5 promille.. så jag säger till alla tare jäääävligt lungt, och det var när jag gick i sjuan..

0.9 promille på morgonen:P snakca om bakis ^_^

Redigerad av 3reZZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ORD..

första gången jag hade en vodka.... då visste ja inte hur mycket man skulle ta.. det blev för mycket.. drog hela.. hamnada på maria pool med 2,5 promille.. så jag säger till alla tare jäääävligt lungt, och det var när jag gick i sjuan..

0.9 promille på morgonen:P snakca om bakis -_-

Shiit 2,5 :wacko:

det högsta jag vart med om var i början av förra året, det var en kille som gick i 7:an då, han drack en typ 1/3 häxblandning och 1/3 vinflaska, och han hade aldrig supit innan

och eftersom jag var nykter då var jag tvungen att ta hand om han

det börja med att han trilla i en skog, sen när vi ledde honom tappa vi han så han slog i huvudet i en sten ^_^

sen var vi tvungna att lägga han på marken, och medans han låg där spydde han och pissa ner sig, så vi var tvungna att ringa hans föräldrar, och när dom kom flydde typ alla(för många av dom kände hans föräldrar, men ändå, rätt moget ;) ) utom jag och en tjej å hans morsa bara skrek: vad har ni gjort med honom!?!vad har ni gjort med honom!?!?! å sen kom ambulansen

i skolan på måndag fick vi reda på att han hade haft 2,0 och fått magpumpas på sjukhuset

men sen fick jag beröm från massa lärare för att jag stannat kvar och hjälpt till :">

så här är ännu ett typiskt exempel på vad som kan hända när man dricker för mycket första gången

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shiit 2,5 :wacko:

det högsta jag vart med om var i början av förra året, det var en kille som gick i 7:an då, han drack en typ 1/3 häxblandning och 1/3 vinflaska, och han hade aldrig supit innan

och eftersom jag var nykter då var jag tvungen att ta hand om han

det börja med att han trilla i en skog, sen när vi ledde honom tappa vi han så han slog i huvudet i en sten ^_^

sen var vi tvungna att lägga han på marken, och medans han låg där spydde han och pissa ner sig, så vi var tvungna att ringa hans föräldrar, och när dom kom flydde typ alla(för många av dom kände hans föräldrar, men ändå, rätt moget ;) ) utom jag och en tjej å hans morsa bara skrek: vad har ni gjort med honom!?!vad har ni gjort med honom!?!?! å sen kom ambulansen

i skolan på måndag fick vi reda på att han hade haft 2,0 och fått magpumpas på sjukhuset

men sen fick jag beröm från massa lärare för att jag stannat kvar och hjälpt till :">

så här är ännu ett typiskt exempel på vad som kan hända när man dricker för mycket första gången

Bra gjort my child -_-, men hans morsan fattade väl att ni försökte hjälpa hennes son.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du uttrycker dig så roligt, t.ex. att man är noob om man inte har druckit förr..

Menar du att du är 1337 på att dricka? Det är mycket att skryta om..

Ursäkta om du tog illa upp

men om du nu brur dig så mycket: Ovana drickare

jag påstår inte att jag är nån 1337, men jag gör iaf inte om samma misstag

Ok, jag super ibland och när jag gör det super jag mig packad, men aldrig så jag inte kan gå och däckar

men jag känner kompisar som söp i stort sätt varenda dag på sommarlovet 2004 och två av dom drack 20 folköl på en kväll ;) det är 10 liter -_-

men när man super så mycket går det till överdrift och en av dom höll på att bli alkis(han blev typ alltid grinig när han var nykter) och han var bara 16 år ^_^

så han söp typ inte på ett halvår sen

och en av dom har supit varenda helg sen han var 13 år, han börja också röka när han var 13 och han har också rökt på, så han är inte så smart nu direkt (fast han är iofs punkare) så han går på IV och han gick ut högstadiet med två G

så det är ju inte bra att supa för mycket, men typ varranan helg är ju helt lugnt :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snart 23 och aldrig varit full... Så ja fullt normalt... Dock gillar jag inte smaken av alkohol så det kanske är därför ^_^

Dom som ofta börjar för tidigt kommer ju därefter också...

Se min kusin tex han är 14 har redan supit sig full några gånger, provat droger och stulit bilar... Ja han har ju en ett gött liv framför sig... NOT!

Inte onormalt, men väldigt ovanligt

men tro inte att jag tycker det är nåt fel på det, det är inte många som kan säga att dom aldrig vart fulla

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men på tal om folk som hamnat snett i livet vill jag berätta om min kompis "före-detta-vän" (vi kallar honom Sam då ;) )

Sam började röka när han var 11 och krökade regelbundet vid 13. Nu är han langare av Hash och har är en av ledarrna till typ "stockholms baxxare". Vill han ha nånting så stjäl han det och han själ inte diskkret, nej han SPÖADE ner en kille på typ 30 bast och snodde hans bil!! :o

Jag har träffat honom typ två gånger och han är INGEN mysig person! :ermm:

fyfan vad det är synd om han och hans föräldrar

:ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta om du tog illa upp

men om du nu brur dig så mycket: Ovana drickare

jag påstår inte att jag är nån 1337, men jag gör iaf inte om samma misstag

Ok, jag super ibland och när jag gör det super jag mig packad, men aldrig så jag inte kan gå och däckar

men jag känner kompisar som söp i stort sätt varenda dag på sommarlovet 2004 och två av dom drack 20 folköl på en kväll :ermm: det är 10 liter ;)

men när man super så mycket går det till överdrift och en av dom höll på att bli alkis(han blev typ alltid grinig när han var nykter) och han var bara 16 år :ermm:

så han söp typ inte på ett halvår sen

och en av dom har supit varenda helg sen han var 13 år, han börja också röka när han var 13 och han har också rökt på, så han är inte så smart nu direkt (fast han är iofs punkare) så han går på IV och han gick ut högstadiet med två G

så det är ju inte bra att supa för mycket, men typ varranan helg är ju helt lugnt :o

Jag krökar varenda helg, röker och har testat röka på.. man kan få bra poäng då också.. jag har väl hyfsade.. men om jag skulle styra upp mig :P 3 vg resten g.. men många av mina kompisar är som jag.. krökar varenda helg, röker och har testat röka på... och har bra betyg.. så man kan ha bra betyg fast man kröka å röker osv..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta om du tog illa upp

men om du nu brur dig så mycket: Ovana drickare

jag påstår inte att jag är nån 1337, men jag gör iaf inte om samma misstag

Ok, jag super ibland och när jag gör det super jag mig packad, men aldrig så jag inte kan gå och däckar

men jag känner kompisar som söp i stort sätt varenda dag på sommarlovet 2004 och två av dom drack 20 folköl på en kväll :ermm:  det är 10 liter ;)

men när man super så mycket går det till överdrift och en av dom höll på att bli alkis(han blev typ alltid grinig när han var nykter) och han var bara 16 år :ermm:

så han söp typ inte på ett halvår sen

och en av dom har supit varenda helg sen han var 13 år, han börja också röka när han var 13 och han har också rökt på, så han är inte så smart nu direkt (fast han är iofs punkare) så han går på IV och han gick ut högstadiet med två G

så det är ju inte bra att supa för mycket, men typ varranan helg är ju helt lugnt :o

Jag krökar varenda helg, röker och har testat röka på. och jag började med allt i 13års ålder.. man kan få bra poäng då också.. jag har väl hyfsade.. men om jag skulle styra upp mig :P 3 vg resten g.. men många av mina kompisar är som jag.. krökar varenda helg, röker och har testat röka på... och har bra betyg.. så man kan ha bra betyg fast man kröka å röker osv..

Redigerad av 3reZZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske lite off topic men:

3reZZ: Finns det nån farlig bi-effekt av att röka på en gång? Kan vissa personer reagera på farliga sätt (Typ nått fel med hjärtat eller nått)?

Inte för att jag planerar att röka på, men det kan ju vara bra att vara lite informerad när första gången kommer :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag stör mig på är folk som röker, snusar och dricker utan att känna nått?? Sluta gör allt det där då era fjortisar!

Jocken: När man röker på första gången känner man inget, kanske andra gången, men droger skadar alltid en.. så gör det inte!

Redigerad av luddee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske lite off topic men:

3reZZ: Finns det nån farlig bi-effekt av att röka på en gång? Kan vissa personer reagera på farliga sätt (Typ nått fel med hjärtat eller nått)?

Inte för att jag planerar att röka på, men det kan ju vara bra att vara lite informerad när första gången kommer ;)

JOCKEN! Skäms! Vad ska mamma säga! Du ska aldrig röka på, fastnar du är du körd, och ditt liv kan gå åt helvete! Vill du det, va? VILL DU DET?? Nä just det!

Det jag alltså menade med det där, var att jag inte tycker detär så bra att ens försöka ta droger!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...