Jump to content

Nej! Inte redan...


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Inlägg 131
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tänkte återuppväcka denna topic lite, det får bli den officiella trafik-topicen :huh:

Som jag anade drog VC-filmen mycket trafik. Filmen stod för 12 GB trafik under bara ett dygn (!) och då var det nästan ingen nerladdning under natten (ca 6h). Totalt användes alltså runt 2mbit/s dygnet runt (utom natten då)! Stackars webbhotell :alien:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte återuppväcka denna topic lite, det får bli den officiella trafik-topicen :P

Som jag anade drog VC-filmen mycket trafik. Filmen stod för 12 GB trafik under bara ett dygn (!) och då var det nästan ingen nerladdning under natten (ca 6h). Totalt användes alltså runt 2mbit/s dygnet runt (utom natten då)! Stackars webbhotell :alien:

hehe :'( ( :huh: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nytt rekord... under 12h laddades det ner 14 GB från GTAsajten. (ca 3.2 MBit/s i genomsnitt).

Detta efter att gtagaming lagt en länk till min film på deras sida... inte snällt... :(

Men tur att det är "fri trafik" på ViceCity.se.

Kan i och för sig vara bra att testa gränserna på VC.se såhär :huh:

Om jag inte får nått klagobrev så vet jag ju att den serven kan ta riktigt mycket trafik!

mAri0n: Tror inte det behövs...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nytt rekord... under 12h laddades det ner 14 GB från GTAsajten. (ca 3.2 MBit/s i genomsnitt).

Detta efter att gtagaming lagt en länk till min film på deras sida... inte snällt... :(

Men tur att det är "fri trafik" på ViceCity.se.

Kan i och för sig vara bra att testa gränserna på VC.se såhär ^_^

Om jag inte får nått klagobrev så vet jag ju att den serven kan ta riktigt mycket trafik!

mAri0n: Tror inte det behövs...

F**n la Gtagaming en länk med din film på deras sida :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, och den var inte lite larvig/fjantig heller...

Någon på R* kan också ha laddat ner filmen (:)). Jag laddade nyliggen ner loggfilen (nästan 200mb :lol:) och laddade upp den i wordpad (:P) .

Hittade en blixtvisit från R* sent på kvällen den 5:e juni... och här kommer en lektion i vad man kan se med hjälp av loggar:

1. Killen på R* (antagligen webmastern) laddar förstasidan på GTAsajten. Tar hela 4 sek.

2. Efter 14 sekunders studerande av sidan går han in på sidan där man kan ladda ner min VC film. Jag tror inte han fattar något men den nyheten var överst just då.

3. Ytterligare några sekunder senare går han tillbaka och går in på kommentarerna till nyhet nr. 616 ("GTA 4 Real").

4. Sen försvinner han.

Skönt att man har ADSL i alla fall, då kan man ladda ner dessa loggar lite oftare...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, och den var inte lite larvig/fjantig heller...

Någon på R* kan också ha laddat ner filmen (;)). Jag laddade nyliggen ner loggfilen (nästan 200mb :() och laddade upp den i wordpad (:)) .

Hittade en blixtvisit från R* sent på kvällen den 5:e juni... och här kommer en lektion i vad man kan se med hjälp av loggar:

1. Killen på R* (antagligen webmastern) laddar förstasidan på GTAsajten. Tar hela 4 sek.

2. Efter 14 sekunders studerande av sidan går han in på sidan där man kan ladda ner min VC film. Jag tror inte han fattar något men den nyheten var överst just då.

3. Ytterligare några sekunder senare går han tillbaka och går in på kommentarerna till nyhet nr. 616 ("GTA 4 Real").

4. Sen försvinner han.

Skönt att man har ADSL i alla fall, då kan man ladda ner dessa loggar lite oftare...

1. asså skrev han nåt på "kommentera" lr va han bara inne där (hittade inget)

2. tar loggar så lång tid och ladda ner då? det är ju bara text..eller? du har nog nån förklaring ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...