Jump to content

Nej! Inte redan...


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Okej, sms-systemet blir kraftigt fösenat nu då det stundtals (i 4-5 dagar) har tagit 60-70% av dabasserverns processorkraft!

Jag är livrädd att få mail från serveradmins men som tur är verkar de (en iaf) vara lite intresserade av GTA då detta stod längs ner i ett mail  :(

:alien:

Hehe. Hoppas vi får tur av det!

Men....

GTA3 Vice City till PC

asså... GTA3! GTA3 Vice City... ^_^:lol::ermm:

Redigerad av GTaJäGaReN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 131
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...

Nu var det bara 9.9 GB trafik för förra månaden, trafiken har alltså gått ner 2gb men vi har fortfarande lika många besökare :huh:

Det ända jag har gjort är att hårdkomprimera startsidan (nyheter) med 6kb. Det kanske låter lite men det borde enligt mina beräkningar göra nästan 400 mb/månad. Dessutom har jag komprimerat kommentarsidan vilket säkert har sparat 200mb/månad. Resterande 1,4 gb trafik måste ha försvunnit av en ren slump ;)

Forumet står för 25% av all trafik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Fick räkning idag, 1425.00 kr :rolleyes:

Två månader tidigare än beräknat (w00t)

Men jag kan ju nöja mig med att se på siffrorna över trafiken.

Under dom senaste 10 dagarna har bara haft 500mb trafik på huvudservern mot ca 4gb som vi vanligtvis brukar ha :huh:

En sak som dock oroar är databasens storlek, den bar växer och växer.

Snart är den uppe i 40 mb och max är ca 70 mb, sen kostar det massor pengar igen....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Bara 4gb på huvudservern förra månaden, trots att GTAsajten var uppe! En kraftig förbättring alltså och inte ett enda hotbrev från servern :)

Vi har dock förlorat 20% av besökarna och ligger nu på ca 800 unika besökare/dag.

tror det beror på att vc avdelningen inte är uppe

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har bara gått 10 dagar och redan börjar jag få dagliga hotbrev från servern som säger att trafiken har överstigit gränsen på 4gb! Usch och fy! Förra månaden hade vi dock 10gb trafik på huvudservern men serveradmins verkar vara snälla och brydde sig inte ;)

Varför inte flytta gtasajten till en ny och större server??? :) ... jag vet några sajter som har gjort det!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte flytta gtasajten till en ny och större server??? :blink: ... jag vet några sajter som har gjort det!!! :wub:

Vi har ganska bra som det är just nu. GTAsajten är fördelad på 3 servrar som vardera är på mellan 1-1.5 Ghz och med över 1000 mb i RAM. Vi är dock inte ensamna på någon av servrarna men detta är den bästa lösningen. En egen server kostar över 1000 kr/månad så det är inte ens att tänka på...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har ganska bra som det är just nu. GTAsajten är fördelad på 3 servrar som vardera är på mellan 1-1.5 Ghz och med över 1000 mb i RAM. Vi är dock inte ensamna på någon av servrarna men detta är den bästa lösningen. En egen server kostar över 1000 kr/månad så det är inte ens att tänka på...

hur många "unika" besökare har sajten nu då? <_<;);)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...