Jump to content

Nej! Inte redan...


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 131
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag blev helt paff när jag kom hem från skolan idag. I brevlådan låg det ett kuvär och det var från EPSab (de som hostar vår huvudserver). Jag hade inte räknat med någon räkning från dom så jag trodde att de skulle kräva mig på pengar för de sista måndernas höga och otillåtna trafik.

Det var en riktig rysare att öppna brevet men som tur var så var det bara en räkning om förnyandet av GTAsajten.com (själva domänen). Det kostade dock 300 kr men det skulle jag ända fått betala senare så det är skönt att ha det gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I en gammal pfa tidning fanns det ett webhotellstest, där fanns det några, bland annat telias som hade  OBEGRÄNSAD TRAFIK

Tyvärr så kan vi inte flytta hela GTAsajten då den är väldigt beroende av systemet den ligger på nu.

Vi har en server med linux och ASP och en med windows och Access databaser.

Det är väldigt sällan man kan få ett bra och billigt webhotell med både ASP och Access... annars skulle jag flytta över hela sajten till GTAsajten-Storage.com på direkten!

Dessutom skulle själva flytten kosta massor pengar också...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Istället för att dela ut de här presenterna från Rockstar som du har gjort kanske

du skulle sälja även dem i Web-Shopen?

Man måste ha tillstånd för att sälja saker, men det kanske inte gäller när det är så små och några saker det handlar om :P

Men ändå, 100-150 kr kan jag bjuda på, nån tävling var vi ju tvungna att ha ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trafiken under december månad hamnade på 12gb!

Som tur var sjönk den lite i slutet av månaden då det var jul och nyår men det är fortfarande för högt (får egentligen bar ha 4gb).

Jag undrar hur det kommer se ut månaden då VC: PC släpps, vi kanske kommer upp över 20gb då?!?

hur mycket kostar det egentligen att driva GTASAJTEN varje månad/år??

-_- varför får du bara ha 4gb?? kan du inte fixa så att du får ha mer än 4gb??? B):rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTAsajten kostar ca 4000 kr/år och jag kan fixa så vi får ha mer trafik men det kostar 310kr/5gb så det är nog inget att tänka på...

Jag vet inte varför det är så dyrt men deras internetleverantörer kanske inte är så snälla.... (kan jämföras med GTAsajten-Storage.com där det bara kostar 50kr/5gb...).

Men EPSab är billiga förövrigt och har bra service och support. Dessutom så erbjuder dom ASP och en gratis windowsserver med Accessdatabaser vilket GTAsajten måste ha för att fungera!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...