Jump to content

Snart kommer det reklam :(


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Forumet används väldigt flitig och det är väll bra men nu börjar jag bli lite orad för framtiden...

Det postat i genomsnitt 500-600 inlägg varje dag (nästan 800 igår) och dessa tar en enormt stor plats!

För runt två månader sedan vägde databasen ca 7 mb och nu hela 18.2 mb! Det kan låta lite men då är datan extremt komprimerad.

Eventuellt så måste jag köpa till lite utrymme om några månader men det kommer naturligtvis att kosta!

Forumet kommer därför att infekteras av reklam snart, det gäller att se till att det finns pengar då dagen kommer :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 98
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Forumet används väldigt flitig och det är väll bra men nu börjar jag bli lite orad för framtiden...

Det postat i genomsnitt 500-600 inlägg varje dag (nästan 800 igår) och dessa tar en enormt stor plats!

För runt två månader sedan vägde databasen ca 7 mb och nu hela 18.2 mb! Det kan låta lite men då är datan extremt komprimerad.

Eventuellt så måste jag köpa till lite utrymme om några månader men det kommer naturligtvis att kosta!

Forumet kommer därför att infekteras av reklam snart, det gäller att se till att det finns pengar då dagen kommer  :D

det göri inget... så länge gtasajten finns kvar :D

jag skulle stå ut med nåt pop-up medelande också om det skulle behövas...

Redigerad av GTA3_PLAYER
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas de inte blir reklam... Men det lättaste grejen å göra é å låta den ligga uppe, så kommer det inga mer... Funkar bara om dom öppnas med javascript fönster! Men hur får dom in reklam på Hultans server? :huh:

Pop-up fönster är det säkraste sättet till vinst men de är otroligt jobbiga så jag kommer nog inte ta in några såna...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket tjänar gtasajten för varje gång man klickar på reklambannern?

30 öre/klick men det fungerar bara en gång/dag och användare.

Så om nån klickar 3 gånger i rad på bannern så blir de inte 90 öre utan bara 30. Om man därimot klickar en gång/dag i tre dagar så blir det 90 öre om ni förstår :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...