Jump to content

Min syn på San Andreas


 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Plats: San Andreas (San Fransico)

En stad (Som Arman beskriver) Med bergiga, skogiga bostadsområden i öst

och en strand i väst. Staden i sig är väldigt bergig med en stor bro och en stor vik som går in i staden.

Staden: Bostads områdena är lugna med lite trafik. Ett livligt centrum med mycket trafik stressade kontors typer. En kriminell och farlig slummer. I övrigt är det mycket som SF var på 70- talet med klädsel, bilar o.s.v.

Bilar: Amerikanska muskel bilar med V8'or!

Vapen: Svårt att säga....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

natt som ja tycker e lite illa e att om de utspelar sej i 70 talet i SF, sa kommer de inte finnas natt uppdrag dar man skulle fria nan fran alcatraz, efter som de stangde 62/63. inget stort att grata for.. bara en liten notis =)

Det behöver väl inte vara Alcatraz och det kommer inte vara Alcatraz om det kommer komma med i spelet... kommer bara vara en kopia av det... och så kommer det vara öppet hoppas jag...!

Hoppas det kommer vara jordbävningar i San Andreas. Hittade lite fakta om San Francisco och att det ligger vid en jordbävningsspricka som heter San Andreas:

San Francisco, stad i mellersta Kalifornien, på en halvö mellan Stilla havet och San Franciscobukten. 730 000 inv. (i storstadsregionen, inklusive Oakland och San Jose, 3,6 milj.). Det är, vid sidan av Los Angeles, den ledande handels- och sjöfartsstaden på den amerikanska västkusten och ett viktigt finanscentrum. Här finns också mångsidig industri. San Francisco är en kultur- och utbildningsstad med opera, museer och ett modernt kulturcentrum (Moscone Center) med museum för modern konst (invigt 1995). Staden har flera välkända universitet, bl.a. University of California i Berkeley samt Stanford University i Palo Alto.

San Francisco ligger i ett jordbävningsaktivt område mitt över den nord–sydliga San Andreas-sprickan. Den svåra jordbävningen 1906 ödelade en stor del av staden och man fruktar nya katastrofer; ett större skalv inträffade 1989. Med sitt natursköna läge vid havet och sina stora parker hör San Francisco till USA:s vackraste städer, och hit kommer många turister. Den äldre, låga trähusbebyggelsen från 1900-talets början (s.k. Victorian Houses) breder ut sig över stadens många kullar, vars branta gator trafikeras av de berömda kabelspårvagnarna (cable cars, införda 1873). Sedan 1972 finns tunnelbana. Stadens moderna affärscentrum har en avancerad höghusarkitektur. Från hamnkvarteren vid Fisherman’s Wharf går färja till den tidigare fängelseön Alcatraz som numera kan besökas. Den mäktiga rödfärgade hängbron, Golden Gate-bron, som leder till Marin County i norr, har blivit stadens symbol. Österut över bukten går den långa Oakland Bay Bridge (13 km). San Francisco är ett mångnationellt samhälle och har en av de största kinesiska bosättningarna (Chinatown) utanför Asien. Staden har blivit känd för sin fria livsstil: här utvecklades hippie- och flower-powerrörelsen, och homosexuella har format en gay-kultur.

Historia. San Francisco grundades som missionsstation 1776 av franciskanmunkar (därav namnet) i dåvarande Mexico, och tillföll USA 1846. Orten fick ett uppsving genom den kaliforniska guldrushen och växte snabbt sedan järnvägen dragits fram till västkusten (1869).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

natt som ja tycker e lite illa e att om de utspelar sej i 70 talet i SF, sa kommer de inte finnas natt uppdrag dar man skulle fria nan fran alcatraz, efter som de stangde 62/63. inget stort att grata for.. bara en liten notis =)

varför använder du inte å,ä.ö ?!? :( . Sen hoppas jag att det kommer med nån Shelby eller dodge snabb bil med också <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ingen syn an på SA, men jag hoppas att det kommer att finnas några småöar som man måste åka ut till med båt (såklart) och på dom kan typ någon skurks högkvarter vara eller nåt :P Man kan ju hoppas.

Sen borde det också vara lite som GTA3 en stor riktig stadsdel som stunton och en lugn del SSV, fast man utesluter industridelen och lägger till mera storstad istället :(

Vem vet <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är vad jag önskar, inte vad jag tror.

Landskap: En stor stad med höga väldetaljerade skyskrapor med pooler och palmer nära stranden.

Miljö: Vet inte riktigt...

Klimat: Solen skiner och betongen är varm.

Övrigt: En stor stressig affär/politik stad med mutor o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror knappast att de é i San Francisco, inget av dom GTA som finns nu utspelar sig i en stad som finns i verkligheten (vet ej om GTA London).

Vad menar du?

Gta3: New York

VC: Miami

SA, kommer antagligen att utspelas i en fiktiv, frisco-liknande stad. men fy HELVETE vad sketet det kommer bli om det blir ett 70-talstema.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...