Jump to content

Hitman


88-ball
 Share

Recommended Posts

Hm. Alltså, på A New Life. Jag dödar bara han i orange tröja. Precis som du gör i din walkthrough. Jag gör precis som du gör i din walkthrough. Och det finns inga vittnen eller övervakninskameror som ser mig. Men.. Man kanske inte ska ta på sig sin vanliga kostym när man drar där ifrån.

Och på A Vintage Year, har gjort precis så. Eller, nja. Nästan i vilket fall.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 780
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ta på dig din vanliga kostym efter A New Life är valfritt, om du inte gör det så får du mindre pengar, men du får fortfarande Silent Assassin.

Dem skälen att man får Proffessional (istället för Silent Assassin) som jag har hittat är:

  • Övervakningskamera
  • Vittne(n)
  • Dödat någon annan än dem du ska döda
  • "Sövt" någon med Close Combat (bara R1, dator vet jag inte knappen, utan vapen asså), använd Syringe Sedative eller ta någon som Human Shield och sen Knock Out Victim istället.
  • Bytt kläder när någon har sett
  • Dem har hittat kroppar (Bodies Found)

För att du ska få Silent Assassin krävs alltså:

Total Kills: Detta ska bara vara dina targets

Shots Fired: Spelar ingen roll, bara ingen har hört/sett att du har skjutit

Shots Hit: -"-

Close Combat Kills: Bara targets om du dödade någon med Close Combat (Fiber Wire, Kniv, Hammare, Syringe Poison, Baseball Bat, ect.)

Accidents: Hur många som helst, du kan döda en hel bana med bara accidents, då inget leder till att du gjorde det

Head Shots: Skott som träffade huvudet... duh... (dock ska dessa BARA vara träffade på targets)

Bodies Found: Om den som blev hittad dog av accident så gör det inget, men om du har skjutit eller Close Combat-kill på någon så får du

inte Silent Assassin...

Covers Blown: Om nån har upptäckt dig, detta kan vara för att någon ser att du gör något busigt, eller att någon har hittat en kropp utan kläder på en speciell person (t.ex. Hendrik Schmutz på A House Of Cards). Om detta är mer än 0 så säg hej då till Silent Assassin...

Witnesses: Vittne(n), över 0 så finns inte Silent Assassin-chansen kvar. Dessa är de jobbigaste som finns, kan vara att någon såg dig på ett tag du inte får vara på ect.

Caught On Camera: Ska vara No, om du ser att du blir fångad på film, Steal The Fucking Video Tape...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill bara säga at du har en riktigt snygg sig Boomer. James Bond trötnar man inte på.

För att tillföra tråden något så kan jag säga att jag antagligen kommer få BM innom några dagar. Längtar! Verkar som om det här spelet kommer hålla ett tag. Är less på spel som tar slut och sen inte är värda att köra igen. Men så är inte fallet här verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill bara säga at du har en riktigt snygg sig Boomer. James Bond trötnar man inte på.

För att tillföra tråden något så kan jag säga att jag antagligen kommer få BM innom några dagar. Längtar! Verkar som om det här spelet kommer hålla ett tag. Är less på spel som tar slut och sen inte är värda att köra igen. Men så är inte fallet här verkar det som.

Köpte du det till PC?

Synd att ingen annan tyckte det. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nix. Så ser det alltid ut för mig och allt jag får är Professional. Blir lite ledsen. (w00t)

Det är riktigt konstigt...

Du råkar inte ha messat runt med någon fil?

JA JUST JA! Kör du på Expert/Pro, isåfall gör 'Evidence' att du får mindre rank, om du söver en vakt så måste du ta hans vapen, ect.

Står när du ska välja Expert/Pro: Evidence affects rating.

*Startar PS2:an och testar att köra på Pro och lägger fram lite bevis*

Återkommer när jag har spelat klart (6 min kanske).

EDIT: Jo, det verkar stämma, fick Proffessional när jag slängde vapen runt om kring mig... ^_^

Redigerad av oskarofrya
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Agent Smith-uppdraget... jag kommer ju lätt in på området. Men jag kan inte hitta Smith. Han är inte vid bänkpressen. >_<

Han är inte alltid där har jag för mig... minns iofs inte helt. Han kommer dit och gör ett par reps innan han går därifrån. Eller så kanske man behövde ta ut de 2 andra målen först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han är inte alltid där har jag för mig... minns iofs inte helt. Han kommer dit och gör ett par reps innan han går därifrån. Eller så kanske man behövde ta ut de 2 andra målen först.

Okay... så om jag fixar snubben i lila och killen i blått finns det en möjlighet att jag hittar honom där? >_<

Provar....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okay... så om jag fixar snubben i lila och killen i blått finns det en möjlighet att jag hittar honom där? :D

Provar....

>_<

Agent Smith är inget target, det är ju han som är i källaren som du ska rädda!

Killen i grönt, snubben i lila och homien i blått ska du döda, men du behöver bara döda en, men för dem andra 2 får du $50.000 extra per skalle. Den 'riktiga' targeten får du reda på när du "dödar" Agent Smith (typ söver han, eller whatever) så att han blir utburen.

Om du inte fattar vad jag menar om så läs 'Mission Briefing'. :ph34r:

EDIT: Lila, inte rött... :) My bad...

Redigerad av oskarofrya
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-_-

Agent Smith är inget target, det är ju han som är i källaren som du ska rädda!

Killen i grönt, snubben i lila och homien i blått ska du döda, men du behöver bara döda en, men för dem andra 2 får du $50.000 extra per skalle. Den 'riktiga' targeten får du reda på när du "dödar" Agent Smith (typ söver han, eller whatever) så att han blir utburen.

Om du inte fattar vad jag menar om så läs 'Mission Briefing'. :lol:

EDIT: Lila, inte rött... :D My bad...

Fixade sig... blev i lite fel ordning. :)

Tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...