Jump to content

Hitman


88-ball
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Inlägg 780
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag funderar lite på Blood Money. Har dock (som vanligt :)) en del frågor kring spelet:

1) Krävs det att man kört de tidigare spelen för att förstå Blood Money?

2) Kan man utföra environmental kills? Typ, dränka folk i fontäner tex.

3) Håller spelet länge? Vill man köra om det efter att man klarat det vill säga?

4) Hur många banor finns det?

5) Ska jag satsa på något annat spel i serien först?

6) Hur ofta får man chans att spara spelet?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar lite på Blood Money. Har dock (som vanligt :)) en del frågor kring spelet:

1) Krävs det att man kört de tidigare spelen för att förstå Blood Money?

2) Kan man utföra environmental kills? Typ, dränka folk i fontäner tex.

3) Håller spelet länge? Vill man köra om det efter att man klarat det vill säga?

4) Hur många banor finns det?

5) Ska jag satsa på något annat spel i serien först?

6) Hur ofta får man chans att spara spelet?

Efter att jag spelat Blood Money för ca ett år sen installerade jag det för någon vecka sen.

Några svar kan jag ge iaf.

1. Nej. Jag hade aldrig spelat något tidigare spel innan jag spelade Blood Money.

2. Vet ej.

3. Ja. Jag tröttnar väldigt lätt på spel som jag inte tycker så bra om. Kan handla om ca 20-30 min spel, sen blir jag trött på det och avinstallerar. Har inte tröttnat, och "längtar" hem efter jobbet för att få smyga omkring.

4. Vet ej.

5. Spelar du som Rookie kan du spara när du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar lite på Blood Money. Har dock (som vanligt :P) en del frågor kring spelet:

1) Krävs det att man kört de tidigare spelen för att förstå Blood Money?

2) Kan man utföra environmental kills? Typ, dränka folk i fontäner tex.

3) Håller spelet länge? Vill man köra om det efter att man klarat det vill säga?

4) Hur många banor finns det?

5) Ska jag satsa på något annat spel i serien först?

6) Hur ofta får man chans att spara spelet?

1) Nej.

2) Ja det kan man, vet inte om man kan dränka folk i fontäner men det kan man säkert.

Annars kan man putta ner folk från höga höjder eller byta ut låtsas pistoler mot riktiga

:)

3) Japp. Finns ett antal sätt att klara ett uppdrag på, så det är väl roligt att spela om och testa.

4) Kommer inte ihåg.

5) Nej det tycker jag inte.

6) Man kan spara hela tiden tror jag.

--

arrgh karatemorfar kom först! :)

Redigerad av XaeRo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar lite på Blood Money. Har dock (som vanligt :) ) en del frågor kring spelet:

1) Krävs det att man kört de tidigare spelen för att förstå Blood Money?

2) Kan man utföra environmental kills? Typ, dränka folk i fontäner tex.

3) Håller spelet länge? Vill man köra om det efter att man klarat det vill säga?

4) Hur många banor finns det?

5) Ska jag satsa på något annat spel i serien först?

6) Hur ofta får man chans att spara spelet?

1) Nej då. Men det är ett plus.

2) Mja. Nästan.

3) Jag har spelat runt 30 timmar nu. Mycket kul.

4) 12 tror jag.

5) Inte nödvändigt.

6) Beror ju helt på vilken svårighetsgrad du kör på. Rookie - Hur många gånger du vill, Normal - 7 gånger, Expert - 3 gånger. Pro - 0 gånger.

Pro är helt klart roligast då du måste vara mycket försiktigare hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker du ska börja med det. men det komma ta ett tag i vissa banor hur du ska klara dom. När jag kommer till en bana jag planerar alltid ut hur jag ska göra. Men om jag stöter på ovana sitvationer så tänker jag om snabbt. Lär att du är försiktig när du dödar folk. Se till så inga är i din närhet förutom vakten som du ska döda. Och göm alltid kroppen så ingen misstänker dig.

1) Nej. Jag har spelat de andra Hitman Serien. Och jag förtog Hitman BM fast det var ett tag sen jag körde Hitman

2) Nej du kan ej dränka folk som Xaeron sa du kan puta ner dom från höga höjder.

3) Ja spelet håller länge. Jag klarade ut det men sen har jag ej orkat spela om.

4) Ja du många banor

5) NEJ NEJ NEJ!!

6) Om du kör på easy(rookie) så kan du spara när som helst men inte de andra svår hets grader.

7) Till läger en sak. Ha tåla mod när du spelar det är ej särskilt lätt på en del banor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så jätte mycket för alla svar. Jag ska definitivt skaffa BM.

Det här med att man kan spara när som helst på Rookie, betyder det att du startar ifrån den plats där du sparat sist efter det att du stängt av konsolen? Att det blir som en checkpoint som sparas på minneskortet? Det vore lite jobbit om man klarat halva banan, stänger av konsollen för att sedan när man sätter på den igen se att man måste köra om allt från början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så jätte mycket för alla svar. Jag ska definitivt skaffa BM.

Det här med att man kan spara när som helst på Rookie, betyder det att du startar ifrån den plats där du sparat sist efter det att du stängt av konsolen? Att det blir som en checkpoint som sparas på minneskortet? Det vore lite jobbit om man klarat halva banan, stänger av konsollen för att sedan när man sätter på den igen se att man måste köra om allt från början.

Ja. Men jag tycker ändå att du ska spela på PRO eller åtminstånde Expert. Rookie är barnsligt tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar allid klara spelet på den lättaste svårighetsgraden först, sedan medel och sist den svåraste. Jag vill studera på vilket sätt spelet blir svårare. Men sure, jag ska definitivt lira på PRO någon gång.

Btw, jag läste något om att man kan mörda huvudoffret på roliga sätt. Jag vet inte om det var i BM som man tex kunde stänga in någon i en bastu, eller låtsas vara en doktor och sabotera en operation. Finns någon av de två med i BM?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar allid klara spelet på den lättaste svårighetsgraden först, sedan medel och sist den svåraste. Jag vill studera på vilket sätt spelet blir svårare. Men sure, jag ska definitivt lira på PRO någon gång.

Btw, jag läste något om att man kan mörda huvudoffret på roliga sätt. Jag vet inte om det var i BM som man tex kunde stänga in någon i en bastu, eller låtsas vara en doktor och sabotera en operation. Finns någon av de två med i BM?

Inte vad jag vet. Men man har alltid i alla Hitman spel kunnat döda sina offer på sånna här olyckshändelsers.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska inte vara enkelt helt enkelt :mellow:

Humm, jag undrar vad som skulle hända om man gick till en livsmedelsaffär med 47 och drog en sån där streckkodsläsare som de har över hans bakhuvud? Skulle det stå 640509-040147 då eller? Jag bara undrar lite smått.. >_<

Då föräldrarna äger en livsmedelsbutik har man lite erfarenhet. Det tjuter bara om varan inte är inlagd i systemet förstår du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag eller är BM lite för lätt? Bara man är taktisk så går det ju att klara ut på Pro med 'Silent Assassin'-rank på alla uppdrag på någon timme... lite för få uppdrag, får leta upp Hitman: Silent Assassin i någon av lådorna och klara det med... ;)

Btw, vilket tycker ni är det roligast uppdraget?

Själv tycker jag Requiem... nej, A New Life är lätt det roligaste, finns många roliga vägar att få 'Silent Assassin'-rank på den. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag eller är BM lite för lätt? Bara man är taktisk så går det ju att klara ut på Pro med 'Silent Assassin'-rank på alla uppdrag på någon timme... lite för få uppdrag, får leta upp Hitman: Silent Assassin i någon av lådorna och klara det med... (w00t)

Btw, vilket tycker ni är det roligast uppdraget?

Själv tycker jag Requiem... nej, A New Life är lätt det roligaste, finns många roliga vägar att få 'Silent Assassin'-rank på den. :P

Du har möjligtvis inga guider eller liknande? Vill gärna få Silent Assassin på någon bana på Pro i vilket fall. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har möjligtvis inga guider eller liknande? Vill gärna få Silent Assassin på någon bana på Pro i vilket fall. ;)

HBMSAV, min hemsida med Silent Assassin-filmer? Eller vad menar du med att jag har guider? (w00t)

Rätt uppenbart vad som går att göra på vissa uppdrag egentligen, om man tar t.ex. 'A Vintage Year', en snubbe sitter på en stol och spelar Cello med ryggen mot Agent 47 om man kommer ifrån fönstret längst bak i rummet. Vad gör du? Jo, du tar så klart kniven i rummet under honom trycker in den rakt i halspulsådern på han och slänger ner honom från hans egen balkong och sendan dränker hans son i vin... varför skrev jag detta? Känner mig lite flum... men det går att göra, kul grej liksom?

Redigerad av oskarofrya
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HBMSAV, min hemsida med Silent Assassin-filmer? Eller vad menar du med att jag har guider? (w00t)

Aha, det var du som gjort den sidan. Har sett den förut. Tackar, ska leka lite nu.

På Vintage Year

när jag fått som bäst (professional), gjorde jag så att jag smög in i huset, stal kläderna som låg på en stol där vakten sover, gick upp till övervåningen, använde lock pick på dörren och ströp snubben när han spelade. Sedan gick jag ner till där dom har vinerna och där andra målet brukar ställe sig ett tag och bara stå, ströp jag honom. Sedan åkte jag där ifrån. Tyckte det var perfekt.

;)

Edit: Nu blir jag sur. Har gjort precis som du har gjort på A New Life. Lyckas bara få The Ghost. Har gjort tre försök nu.

edit2: Har nu lyckats få Professional. Känner mig stolt.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*OVAN*

Om du får Proffessional så har du antingen ett eller flera vittnen eller fångad på kamera

(lägger på några kilo på 47...)

. Eller så har du dödat någon annan än bara targets, bara döda targets, söv hur många du vill och gör hur många Accidents du vill. :lol:

På 'A Vintage Year', gör detta, roligt och lätt sätt att få 'Silent Assassin' på enligt mig:

Skit i vapen, du behöver bara din kära Fiber Wire... eller ännu bättre, en Kitchen Knife!

:lol:

Spring höger i början tills du kommer runt hela jävla byggnaden till en vakt med VIT tröja, inte gul som den till vänster har. Syringe Sedative on that n-Håller med till 100%!. Ta hans kläder, don't bother att släpa runt han, ingen kommer hitta honom. Spring tillbaka tills du kommer till en låda som du kan gå upp på för att sedan komma över muren, precis under ett hål i muren, bara lite åt höger från där du börjar. Klättra in så du kommer till massa byggarbetare och rakt fram står det en VIP-Guard (eller wtf dem kallas). [DETTA ÄR INTE NÖDVÄNDIGT, MEN DU FÅR EN ROLIG KNIV] Spring rakt fram ända till sista dörren till vänster. Rakt fram och lite åt höger ligger en Kitchen Knife på ett bord, ta den om du vill ha den... spring ut igen där du var nyss.[/DETTA ÄR INTE NÖDVÄNDIGT, MEN DU FÅR EN ROLIG KNIV] Om du just kom ut från rummet med kniven så gå direkt till vänster, där finns ett stuprör, klättra upp för det, ingen bryr sig, du söv vakten som håller där (han som du tog kläderna av). Klättra in i fönstret åt höger, när du är inne så sitter - om du har gjort det tillräckligt snabbt - en av dina targets på en stol, smyg fram till han och take him out med whatever som inte låter, mitt tips: kniven som du tog. Annars ta din Fiber Wire. Aja, när du väl har skurit halsen/stypt den jehffla kokain-biatchen så gå ut genom samma fönster som du kom ifrån och klättra ner för röret. Spring åt vänster och rakt fram tills du kommer till en dubbeldörr, gå in. Ditt andra target (bögen med rosa skjorta, sry alla som gillar rosa skjortor) står antagligen här eller så är han inne i vinkällaren, om du inte vet vart vinkällaren är så slösar du antagligen bort ditt Hitman: BM på att läsa denna guiden istället för att använda sunt förnuft. Vänta tills han går ner till sitt rum och börjar snorta kokain, släpp ett mynt vid lådan man kan lägga folk i, när han går fram, smyg bakom och you-know-what. Ta hans TMP om du behöver den för din hideout. Dispose of Body i den stora trälådan där. Nu ska du springa maraton, spring dit du söv den första killen som du har kläderna av. Fortsätt framåt och sen åt höger, spring ner för den lååånga vägen här tills du kommer till en arbetare med ryggen mot dig, putta i han eller smyg förbi han, spelar ingen roll. Om du kör Expert/Pro så putta i han, han kan få en AI kick och bli vittne, men se till så att inte vakten som är här ser det, putta i han också btw. Sen är det bara att springa till flygplanet och GET THE F-Håller med till 100%! UTTA HERE! Grattis, Silent Assassin. Tycker det ser jävligt fint ut med 2 Kills, 2 Close Combat (eventuellt 2 Accidents). Om du inte får Silent Asssassin, så har du gjort något fel.

Omg, av nån anledning så skrev jag en hel walkthrough... hmm... måste vara Coca-Colan... :o

:D:o:)

BTW: Ska uppdatera HBMSAV när jag orkar, har kommit på MYCKET lättare sätt att få Silent Assassin på vissa uppdrag. Dock är jag stolt över att jag fick Silent Assassin på A Dance With The Devil till slut. Just nu försöker jag komma på något übercoolt sätt att få det på A House Of Cards... ^_^

Redigerad av oskarofrya
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...